“סמוטריץ’ ראש ממשלה, חזן שר אוצר”: אופוזיציה תוקפת תקציב

הרצוג: "תקציב של כניעה והתרפסות מול קבוצות לחץ שמנהלות את המדינה" • לפיד: "בשביל שסמוטריץ' יקבל את שלו, מכרו את לוחמי צה"ל. הם היו צריכים את קולות המפלגות החרדיות בשביל לחלק ביניהם את הכסף, אז הם יבטלו את השיוויון בנטל" • בצלאל סמוטריץ': "פופוליזם ללא גבול"
אליעזר היון
ד' כסלו התשע"ו / 16.11.2015 11:38

ראשי מפלגות האופוזיציה תוקפים את הממשלה לקראת דיוני התקציב, כשחיציהם מופנים בעיקר כלפי איש אחד: ח”כ בצלאל סמוטריץ’ ממפלגת הבית היהודי.

“מדובר בעוד תקציב של כלום. תקציב לחיזוק, שימון וריפוד הממשלה ולא תקציב למדינה, אמר ראש האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני. “תקציב של כניעה והתרפסות מול קבוצות לחץ שיושבות בלשכת ראש הממשלה ומנהלות את המדינה.

“במקום לנגב ולגליל, לשיפור מצוקת הדיור, למעונות יום – להתנחלויות מבודדות וארגונים עלומים שלא ברור מי עומד בראשם”, הוסיף. “ראש הממשלה נתניהו אינו ראש הממשלה בפועל וכחלון אינו שר האוצר. סמוטריץ’ ראש ממשלה. חזן שר אוצר. זו מציאות שאזרחי ישראל לא בחרו בה. זו ממשלה שצריכה לסיים את דרכה. אין לה זכות קיום. היא לא ממשלת ישראל, אלא ממשלת יצהר ואיתמר”.

גם יו”ר ‘יש עתיד’ יאיר לפיד תקף בפתח ישיבת סיעתו את הממשלה, וכיוון את חיציו לעבר ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “בשביל שסמוטריץ’ יקבל את שלו, מכרו אתמול בממשלה, וימכרו היום במליאת הכנסת, את לוחמי צה”ל. הם היו צריכים את קולות המפלגות החרדיות בשביל לחלק ביניהם את הכסף, אז הם יבטלו את השיוויון בנטל.

“הם יגידו לחיילי צה”ל: שיקרנו. לא כולם שווים בפני החוק. לא כולם צריכים להתגייס. אתם שוב הפראיירים”, טען לפיד.

“מה אני אגיד לבן שלי כשהוא ייצא שבת? מה אני אגיד לו? שסמוטריץ’ מכר אותו? שלנתניהו לא אכפת ממנו? שכחלון הבטיח להלחם בשבילו אבל עכשיו הוא מתחבא? שבוגי, המפקד העליון שלו, מכר אותו בשביל הסכמים קואליציוניים ובשביל הישרדות פוליטית? איך נסתכל לו בעיניים? מה הוא אמור להבין על המדינה שלנו”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב על דברי הרצוג: “מדובר במנטרות ידועות מראש של ראש אופוזיציה חלול שלא מצליח להתרומם ושכל מה שנשאר לו זה לדקלם פתגמים אופוזיציוניים ריקים מתוכן”.

על לפיד אמר סמוטריץ: “הפופוליזם של לפיד לא יודע גבול. מי שנכשל כשלון טוטאלי כשר האוצר וכל הבטחותיו התנפצו אל סלעי העליה החדה ביוקר המחיה בתקופת כהונתו, מחלק עכשיו ציונים מבחוץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות