השופטים לא האירו פנים לרב פינטו בערעור; חסידיו תקפו צוותי צילום

בית המשפט העליון דן בערעור על עונש שנת המאסר ובבקשה להמיר אותו בחצי שנת עבודות שירות • השופט עמית: "התיק מאד פשוט. הלקוח שלך הורשע בשלוש עבירות במסגרת הסדר טיעון" • בתום הדיון החלו חלק מחסידיו של הרב פינטו לקלל את העיתונאים ולתקוף באלימות צוותי צילום
חיים טוויל
ד' כסלו התשע"ו / 16.11.2015 12:42

בבית המשפט העליון התקיים הבוקר (שני) דיון בערעורו של הרב יאשיהו פינטו.

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על הרב פינטו שלוש שנות מאסר, מתוכן אחת בפועל וכן קנס של מיליון שקלים, לאחר שהורשע במתן שוחד, בניסיון למתן שוחד ובשיבוש חקירה, על פי הודאתו במסגרת עסקת הטיעון .

בראש ההרכב שדן בערעור יושב השופט יצחק עמית, יחד עם השופטים מני מזוז וצבי זילברטל.

עשרות מחסידיו התקבצו מחוץ לבית המשפט, שרו והתפללו להצלחת הרב פינטו בתקווה ששופטי העליון ימתיקו את עונשו.

סנגורו של פינטו עו”ד אביגדור פלדמן, אמר כי הוא אינו חוזר בו מהסדר הטיעון אך ביקש מהשופטים להמיר את עונש שנת המאסר בפועל שנגזרה עליו לחצי שנת עבודות שירות.

הסנגור גם ביקש מהשופטים לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, בשל “נושאים רפואיים הנוגעים לצנעת הפרט” – אך ראש ההרכב דחה את הבקשה.

עו”ד פלדמן טען בדיון כי כי היחסים בין הרב לפינטו בין תנ״צ אפרים ברכה ז”ל היו הדדיים, וכי הודעות של ברכה שוללות את מה שנאמר בגזר הדין היה מרכיב של ניצול מרות על קצין המשטרה.

לדבריו, שני האנשים – הרב ותת הניצב – כל אחד מאד מכובד בתחומו, התחברו יחד הרבה מעבר לרב ולתלמיד, אלא גם בתחומים אישיים מאד, שקשורים למצב הבריאותי של הרבנית דבורה פינטו, ולנסיבות אישיות של תנ”צ ברכה.

השופט יצחק עמית רמז שבית המשפט לא יעיין בראיות חדשות שהסנגור ביקש להציג: “יש הסדר טיעון רזה ואנחנו נישאר כאלה”.

השופט צבי זילברטל אמר: “כאשר יש הסכמה שלא יוגשו ראיות מעבר לכתב האישום, גם בית המשפט צריך לעמוד בזה”.

השופט מזוז הגיב: “אתם מנסים לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדר טיעון, ומצד שני לרצות לטעון את התיק לגופו”.

על כך ענה לו עו”ד פלדמן כי הסדרי טיעון הם רעה חולה במשפט הפלילי שהופכים לסחטנות שבה התביעה משחקת בנאשם. הם מוצגים כמעין גזר, שהיה ותרצה חומרי חקירה לא תקבל הסדר טיעון.

השופט עמית הגיב: “התיק מאד פשוט. הלקוח שלך הורשע בשלוש עבירות במסגרת הסדר טיעון. אתם ביקשתם אפס, הפרקליטות ביקשה שנה. הדברים האלה קורים בבית המשפט מדי יום ביומו. אתה צריך לשכנע אותנו שבטווח הזה בית המשפט טעה”.

כשהגיע תור נציג הפרקליטות לדבר, יצאו חסידיו של הרב פינטו מהאולם, מאחר ולא רצו לשמוע את דבריו נגדו.

בתום הדיון החלו חלק מחסידיו של הרב פינטו לקלל את העיתונאים ולתקוף באלימות צוותי צילום.

כוחות גדולים של משטרה ומשמר בתי המשפט הפרידו בין הצדדים.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לשקר!!!!!!!!!!!!
    17/11/2015 09:24
    דבורה
  1. הייתי שם אתמול ואף אחד לא תקף!! אל מה אתם מזברים?? למה לשקר?? בין דתיים משקרים?? אחד השומרים תקף חסיד שהתקרב לרב כשיצא זה הכל! מהשומרים הייתה אלימות לא מהחסידים! שרנו, רקדנו, התפללנו זה כל מה שהיה!!! אוי לשקרנים, תפחדו ממה שאתם עושים!!!

  2. הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט
    18/11/2015 13:09
    עינב לביא
  3. הוא איש תורה חכם וגאון והוא לא היה עושה דבר כזה, לא עושה כאלו דברים וזה פשוט המצאות… קצין משטרה בכיר התאבד בגלל מה שקרה, כי כנראה חש חרטה עמוקה על כך שנשלח לתפקיד שפשוט עלה לו בחייו. שלא נדע מצרות חברים, מדובר ברדיפה של רב שרבים וטובים היו ועד היום הינם ויהיו לצדו, תומכים ואוהבים, ומדוע? כי הרב הוא כזה- אוהב ישראל, מוסר נפש על עם ישראל, צדיק צדיק צדיק עצום שיש לנו בכלל זכות לקבל ממנו שיעורי תורה ומוסר. ההאשמות כלפיו מכל סוג שהוא הן פשוט רדיפה מיותרת שצריכה להפסק בהקדם. ודי לחכמיא ברמיזא. איש כזה, רב דגול לא צריך שום מידע על חקירה שגם בה לא היה שום ממש באמת. חזון ישעיה זה ארגון שהשתמש בשמו של כבוד הרב אך הרב לא פעל בו, הרב גר בארה”ב כבר שנים והוא אזרח שם! (שם יודעים לכבד ולהוקיר)… כמו כן, התיק על חזון ישעיה נסגר בשל חוסר בראיות. כה ניכר כי אנשים שהשתמשו בכוחם לרעה בכל הפרשה הזו הינם שוטרים, ופרקליטים מעם ישראל ומיני פוליטיקאים שפשוט השתמשו בכוח השררה שלהם, בשל פחדים וחרדות שהניעו אותם ושכנראה מנהלים אותם. כך, כשראו את העניינים סביב הרב, ובהם כי הרב מוקף ואהוד בקהל עם עצום כל כך, הם החליטו להרוס את זה. שקוף הדבר. חבל שכל המלעיזים טרם השכילו להפנים זאת.