עלה ל-132 מניין ההרוגים בטבח בפריז; מצוד באירופה אחרי מחבל

מצוד ברחבי אירופה: משטרת צרפת פרסמה את צו המעצר הבינלאומי ואת תמונתו של עבדסלאם סלאח, בן 26, החשוד כי השתתף בפיגוע • עד כה נעצרו 7 חשודים בבריסל • המודיעין העיראקי: "הזהרנו יממה לפני" • אז למה צרפת לא התייחסה?
אליעזר היון
ד' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 22:23

• מניין ההרוגים מסדרת הפיגועים הרצחנית שארעה בפריז עלה ל-132, לאחר ששלושה פצועים מתו מפצעיהם. עוד עשרות נוספים מאושפזים במצב אנוש בבתי החולים בעיר.

• משטרת צרפת פרסמה היום את תמונתו ואת שמו של אחד החשודים במתקפת הטרור – עבדסלאם סלאח, אזרח צרפת בן 26, אזרח צרפתי. לפי המשטרה, הוא “חמוש מסוכן”. משטרת צרפת, בסיוע האינטרפול, מנהלת מרדף אחריו והוציאה צו מעצר בינלאומי נגדו.

סלאם הוא האיש ששכר את הרכב ששימש את החוליה שביצעה את הטבח באולם המופעים. בנוסף דווח כי שנים מאחיו של סלאם – איברהים ובילאל – היו מעורבים אף הם במתקפת הטרור.

על פי הדיווחים, סלאח נבדק במעבר הגבול בין צרפת לבלגיה ביום שבת, אחרי הפיגועים, אבל בגלל ששמו עדיין לא הופיע בשום רשימת מבוקשים, הוא לא נעצר והמשיך בדרכו – כנראה למולנבק, אותו פרבר של בריסל שבו המשטרה הבלגית עצרה היום חשודים במעורבות במתקפה.

• שבעה מחבלים, שניים מהם אזרחי בלגיה, נהרגו במהלך התקיפות בליל שבת. כמו כן, שבעה אנשים נעצרו עד עתה בבלגיה בחשד למעורבות במתקפה הקטלנית.

• בבריסל נעצר הבוקר אדם ששכר מכונית שהיתה באולם הקונצרטים ‘בטקלאן’, וככל הנראה חשוד כקשור לאירוע.

מחבל, פריז

• לפי משטרת צרפת, אחד המחבלים הגיע מסוריה לאי היווני קוס, לאחר שחצה את הים עם עוד 69 מהגרים מטורקיה ב-3 באוקטובר. משם עשה את דרכו לצרפת, ולאצטדיון ‘סטאד דה פראנס’ בפריז – שם החלה המתקפה.

• מוקדם יותר אותרה מכונית סיאט שחורה, ששימשה את המחבלים במהלך מתקפת הטרור. היא נמצאה במונטריי, פרבר מזרחי של פריז, ושימשה ככל הנראה את הטרוריסטים בירי על בתי הקפה בפריז.

השיחות עם סוריה

• ה’ניו-יורק טיימס’ דיווח מפי בכירים במשטרה הצרפתית כי התוקפים בצרפת יצרו קשר עם פעילים ידועים של ארגון הטרור דאע”ש בסוריה, ושוחחו עמם – במה שמעיד עוד על מעורבותו של ארגון הטרור בפיגועים.

• המחבלים, כך לפי גורמים בכירים, השתמשו באמצעי תקשורת מוצפנים, כדי ליצור קשר עם עמיתיהם שבסוריה לפני הפיגועים ושוחחו עם אנשי ארגונם.

המחבלים פעלו ברמת תחכום גבוהה במיוחד, הרבה מעבר למה שהיה ניתן לצפות במקרה של תוקפים שהושפעו על ידי ארגון קיצוני עממי.

גם עדויות של בני ערובה הצביעו על רמת פעולה גבוהה ועל תיאום בין המחבלים שהוכיח על רמת אימונית צבאיים גבוהה.

• מפרטי החקירה עולה, כי לפחות אחד הדרכונים שנמצאו באצטדיון הפריזאי היה דרכון סורי מזויף. בדרכון מופיעות ספרות שלא יכולות להופיע על הדרכון המקורי, ולכן סבורים החוקרים שהדרכון הוא אחד ממוצרי תעשיית הזיופים של דרכונים סורים שפורחת בטורקיה.

פריז, מתקפת טרור

התראות מוקדמות של דאע”ש

• באתר החדשות האמריקני ‘פוקס’ דווח, כי סוכנויות המודיעין המערביות, ובייחוד האמריקניות, החלו לבחון את הודעות נטילת האחריות של ארגון הטרור דאע”ש.

על פי הדיווח, ארגון הטרור פרסם בכמה צורות תעמולה מוקדמת, שבה נכללו איומים כלפי מדינות אירופה, ארה”ב, רוסיה ועוד.

• 72 שעות לפני המתקפות בפריז החלו להופיע ברשתות החברתיות פרסומים של דאע”ש בהם נראו כלי נשק, תמונתו של מגדל אייפל בפריז וברכות לאנשי הארגון, כולל המילים “האל יברך אתכם במשימתכם”, “תמכו בפעולה” ועוד.

כמו כן הזכירו הפרסומים ברכות למפגעים הפוטנציאליים ובהם גם ברכה ל’אחות’, מה שמוכיח שאחת מן המעורבים היתה אשה.

עיראק הזהירה את צרפת

• האם צרפת קיבלה התראה ספציפית מעיראק? סוכנות הידיעות אי פי דווחה כי הגיע לידיה תזכיר לפיו בכירים במודיעין העיראקי הזהירו את חברות הקואליציה הלוחמות בדאע”ש מפני מתקפה מידית של הארגון נגדן – יממה אחת בלבד לפני הפיגועים בפריז.

אז מדוע צרפת לא התייחסה להתראה? גורמים במשטרת צרפת אומרים כי לבגדאד לא היה מידע מדויק על המקום או על הזמן שבו תתרחש המתקפה.

“המודיעין הצרפתי מקבל אזהרות שכאלו ‘כל הזמן’ ו’כל יום'”, הסבירו בכירים במשטרה הצרפתית. למרות זאת, ארבעה מתוך שישה גורמי ביטחון עיראקיים בכירים שחיברו את הדוח המודיעיני אמרו כי הם הזהירו את פריז באופן ספציפי.

פריז, מתקפת טרור

שלושה ימי אבל בעיר האורות

בפריז הוכרזו שלושה ימי אבל. אלפי בני אדם התכנסו למיסה שמתקיימת בקתדרלת הנוטרה דאם בפריז לזכרם של קורבנות מתקפת הטרור.

להבדיל, בבית הכנסת הגדול בפריז התקיים הערב גם כן טקס זיכרון לנספים, בהשתתפות הרב הראשי לצרפת, רב וחזן בית הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות