הכנה מוקדמת, כיסאות, שולחן וסידורי ישיבה • המדריך המלא למארחת

כמעט תמיד קיים הקושי המוכר בכל בית באלתור מקומות ישיבה שיספיקו לכולם ובסידורי ישיבה נוחים למבוגרים ולילדים • אז איך נארגן מקומות ישיבה לכולם ובצורה נוחה? • הבעלים של 'עץ המשאלות' מציג: כך תארחו נכון
עופר זהר
כ' אדר א' התשע"ו / 28.02.2016 23:50

1. הכנה מוקדמת – אירוח מוצלח מצריך הערכות מוקדמת. במידה ויש צורך לשנות את מיקום השולחן למרכז החלל, צריך לדעת להעביר את השולחן באופן נכון שלא יגרם נזק לשולחן ולרצפה.

אפשרות ראשונה, היא לקחת חצי תפוח אדמה ולהניח אותו מתחת לרגלי השולחן. באופן זה השולחן מתחלק על הרצפה בקלות. כמו כן, אפשר להשתמש בסבון כלים שנותן את אותו אפקט ולא משאיר סימנים לאחר גרירת השולחן.

אפשרות נוספת, הינה שימוש בדסקיות טפלון ייעודיות שהן מובנות בשולחן ומאפשרות הזזה קלה.

לעיתים בזמן האירוח רוצים להזיז מעט את השולחן. חשוב להדגיש שאסור להזיז את השולחן לאחר פתיחתו. מרבית התקלות קורות כשמנסים להזיז את השולחן לאחר הפתיחה. הזזה כזו גורמת לפירוק המנגנון של השולחן.

2. סידור הכיסאות סביב השולחן – שולחנות שבנויים מארבע רגליים קבועות בעייתיים יותר כי תמיד יהיה מישהו שישב במפסק הרגליים של השולחן ויהיו כאלה שישבו בין הרגליים של השולחן. לכן רצוי, כדי לא לגרום לאורחים המבוגרים חוסר נוחות, להושיב את הילדים במפסק הרגליים של השולחן וכך הילדים ישבו קרוב לשולחן.

כיום ניתן גם לרכוש שולחן אירוח שהרגליים הן פנימיות וכל אחד יכול לשבת בכל מקום סביב השולחן

3. סידורי ישיבה סביב השולחן – את המגישים והעוזרים להגשה בזמן האירוח כדאי להושיב במקום שבו הם יוכלו לנוע בקלות ולא יפריעו לאחרים. מומלץ להושיב את המגישים על הצלע הארוכה של השולחן. ואז בזמן ההגשה תמיד יהיה מקום פנוי לנוע ולהגיש בחופשיות.

4. הקצאת מרווח נוח – במידה ושולחן האירוח קרוב לקיר, מומלץ להקצות כ-80 ס”מ מרווח מצלע השולחן לקיר, כדי שיהיה אפשר להיכנס ולעבור לאורך השולחן. אז יש מקום גם לכיסא וגם למעבר. בין סועד לסועד המרווח המומלץ הינו כ-50 ס”מ, כאשר ילדים תופסים פחות מקום. רוחב הישיבה נקבע על פי רוחב הכתפיים ולא לפי רוחב המושב.

5. בחירת הכיסאות – הכיסא צריך להיות נוח לישיבה, מותאם לשולחן ולמרחב בו נמצא. כדאי לבחור כסאות תואמים בעלי עיצוב המתחשב בהנדסת האנוש.

הכיסאות הם רהיט לכל דבר ולכן רצוי לשים דגש על פרקטיות הכיסא, המשקל, בדי ריפוד וכד’. בחרו בד עמיד מכתמים וקל לניקוי.

זכרו שבכל זמן אפשר להחליף את הבד וכך מתקבלת פינת אוכל כמעט חדשה.

בתחום סוגי הכיסאות ישנם שני סוגים עיקריים: כסאות אשר תומכים בחגורת כתפיים, ניתן לזהותם באמצעות פסים לרוחב הכיסא ואילו כסאות אשר תומכים בגב תחתון מזוהים עם הקשתה ולפסים לגובה הכיסא ונקודה בלוטת יותר בחלקו התחתון של הכיסא. מומלץ יותר לבחור כיסא שתומך בגב תחתון.

6. עיצוב השולחן – שולחנות האירוח נפתחים לגדלים שונים וגודל המפות אינו מספיק לכיסוי מלא. כיום ניתן מראש לרכוש מפות מותאמות לגודל שולחן לאחר פתיחתו באופן מלא. שימוש במספר מפות לכיסוי מלא של השולחן גם אינו אסתטי וגם אינו נוח בזמן הארוחה.

7. שימוש בעגלות שירות – כיום ניתן להתאים לכל שולחן אירוח עגלת שירות שמונחת מתחתיו. זהו פתרון מעולה לאירוח בו מספר הסועדים גדול מידי. על עגלת השירות ניתן להניח את בקבוקי השתייה והכוסות, זה חוסך במקום ומאפשר ריכוז של כל סוגי השתייה במקום אחד.

 הדגמת פתיחת שולחנות:

YouTube: please specify correct url

• עופר זהר הוא הבעלים של עץ המשאלות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות