רבני אירופה לשלטונות: להציב מיד שומרים בבתי הכנסת והמוסדות

בעקבות מתקפת הטרור בפריז דורש מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' לתגבר את האבטחה במוסדות היהודיים • נשיא ועידת רבני אירופה: "לא להזניח השמירה והאבטחה במוסדות היהודיים המהוים גם היום מטרה ראשונית לפיגועים״
נתן פרל
ג' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 11:00

 בעקבות מתקפת הטרור של ארגון דעא”ש בפריז, שיגר  שלח מנכ”ל ‘מרכז רבני אירופה’ ואיגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, בקשה לכל ארגוני הבת – 700 רבנים וגבאי בתי הכנסת ומנהלי מוסדות חינוך –  לתגבר את האבטחה במוסדות ולדרוש מכל רשות ביטחון ורשות מקומית בה הם פועלים להציב מיד שומרים חמושים למניעת התקפות טרוריסטיות ואנטישמיות.

“אנחנו משתתפים בצערו של העם הצרפתי ומביעים תנחומים למשפחות הקורבנות באשר הם”, אמר הרב מרגולין.

לדבריו, “יהודי אירופה התריעו מזה זמן ובאופן פומבי בפני כל ממשלות האיחוד האירופי, כי סלחנות והבנה למניעים כלשהם של טרור כלפי מיעוט זה או אחר – סופן שיגבירו את הטרור ויעצימו את פגיעתו הקטלנית במרקם החיים האירופאי”.

הוא הוסיף: “לאיש כבר אין ספק כי אנו בעיצומו של גל טרור – וזאת עוד לפני שצעירים אירופאים רבים שהתגייסו לכוחות האיסלם הרדיקלי, ישובו לאירופה שטופי מח, מאומנים ומצויידים היטב בטכניקות לוחמה.

“מזה תקופה ארוכה שאנו קוראים לכל ממשלה, תנועה, ארגון וציבור שמבין את עוצמת החושך המאפיל והמאיים על החברה האירופאית, להתעשת לפני שכוחות החושך יאפילו על כל חלקה טובה ויהיה מאוחר מדי”.

גם ב׳ועידת רבני אירופה׳, התייחסו למתקפת הטרור. “התקפת הטרור אמש שוב אימתה את האקסיומה שהיהודים הם בדרך כלל הקורבנות הראשונים של כוחות החושך בעולם, אבל כאשר ניתן לכוחות האלה לפעול הלאה הם הולכים ומחריבים את העולם כולו”, אמר אמש נשיא הארגון, הרב פנחס גולדשמידט.

הוא הוסיף: ״אנו קוראים לממשלות אירופה ארה״ב ורוסיה לאחד כוחות כדי למגר את הפאשיזם החדש בגירסה האיסלאמית שלו.

״אם כי היום כל אזרח שוחר חופש דמוקרטיה ושלום מהוה מטרה לפאשיזם המוסלמי, אנו קוראים לממשלת צרפת ואירופה לא להזניח את השמירה והאבטחה במוסדות היהודיים המהוים גם היום מטרה ראשונית לפיגועים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות