‘מטה הפעולה’ מאיים: נגרום למשרד פרסום שיכיר בהפלס לאבד לקוחות

המאבק של הציבור הליטאי נגד עיתון 'הפלס': פעילי 'מטה הפעולה' התכנסו בבני ברק ותכננו כיצד יפעלו נגד משרד פרסום שיפר את החרם • "נפעל להעביר את כל התקציבים של החברות העובדות איתו לעבוד דרך משרד פרסום אחר"
יוסף גרינבוים
ג' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 00:32

צעירי המגזר הליטאי, המזוהים עם תנועת ‘דגל התורה’ התכנסו אמש (מוצאי שבת) בבית כנסת בבני ברק לסיפה, בה דנו המשתתפים בדרכי המאבק נגד כל משרד פרסום חרדי שיפרסם בעיתון ‘הפלס’. זאת בעקבות החלטה של מספר משרדי פרסום להסיר את החרם שהוטל על ביטאון ‘הפלג הירושלמי’.

בכינוס נאמו הרב מרדכי בלוי ויו”ר ‘הוועד למען כבוד רבותינו,’ הרב אליהו פרויליך.

בין הדרכים עליהן הוחלט: אם משרד הפרסום יפרסם בעיתון שנאסר על ידי גדולי ישראל, יפעלו הפעילים להעביר ממשרדו את כל התקציבים של החברות העובדות איתו. “נגרום לכך שיעברו לעבוד דרך משרד פרסום אחר”, אמרו.

אחד הפעילים העומדים מאחורי המאבק אמר לחרדים 10:  “מפינו את כל המשרדים ואת כל חברות שעובדות איתם. מי שיפר את החרם – נשבור אותו, ונגרום לכל החברות לעזוב אותו. אנחנו נאבק למען כבודם של גדולי ישראל  ומי שיפר את החרם יגלה מיד עד כמה אנו נחושים לקראת המאבק הזה”.

המשתתפים,  המגדירים עצמם כ”מי שאכפת להם מכבוד רבותינו”, פועלים מכוחו של מכתב שפרסמו הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי לפני כשנתיים, בו קבעו “שאסור להתראיין אצלם, ולא לפרסם אצלם דברים בשום אופן, וראוי ליידע המפרסמים שהם עלולים ליתן יד לחילול שם שמים בתמיכתם בדבר הפסול הזה” – חזרו באסיפה על הבטחתם כי מי שישתף פעולה עם ‘הפלס’ “נגבה ממנו מחיר יקר מאוד”.

ביום חמישי האחרון פנו הפעילים אל מנהלי תלמודי תורה ושכנעו אותם שלא לשלוח את תלמידי הת”תים אל האירוע שהפיק ‘דגל ירושלים’. לדבריהם, אמנם לא התקבלה הוראה והנחייה מגדולי ישראל שלא להשתתף באירוע, אבל רצינו “שכל אחד יעשה כהבנתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות