כ-70% מהחילונים לא מכירים חרדים; 52% פוחדים מחרדים

מסקר מקיף שערכה המכללה האקדמית אחוה עולים נתונים מדאיגים על הקיטוב בין האוכלוסיות בישראל • 52% מהציבור פוחד לעבור בשכונה חרדית • 75% מהחרדים מאמינים כי החברה החילונית מנסה לכפות עליהם אורח חיים דומה • 81% מהחרדים מסכימים שמשפחה חילונית תגור בסמוך להם
יוני גרין
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014 09:19

70% מהחילונים לא מכירים את החברה החרדית ולא מעוניינים להכיר אותה, כמחצית מהציבור בישראל (חילונים ודתיים) טוען כי אינו מכיר את אורח חיי החברה החרדית בארץ, ל-38% מהציבור בישראל ישנם חברים חרדים.  כך עולה מסקר מקיף שערכה המכללה האקדמית אחוה בשיתוף הקרן לידידות, באמצעות מכון הסקרים ‘רפי סמית’. הסקר פורסם בחדשות2.

כשנשאלו המשתתפים בסקר האם הם מעוניינים להכיר טוב יותר את אורח חיי המגזרים בישראל ולשנות את המצב – 69% מהציבור טען כי אינו מעוניין להכיר טוב יותר את החברה החרדית, וכמעט בהתאמה – 70% מהחרדים ציינו כי אינם מעוניינים להכיר את החילונים טוב יותר.

עוד עולה מהסקר כי  ל-52% מהציבור ישנן תחושות שליליות כמו אי נוחות, פחד מאלימות מילולית או פיזית וזרות כאשר עוברים בשכונה חרדית. 26% מהיהודים ציינו כי הם חשים רגועים או סקרנים כאשר עוברים בשכונה חרדית.

על פי תוצאות הסקר, 75% מהחרדים מאמינים כי החברה החילונית מנסה לכפות עליהם אורח חיים דומה לשלהם. לעומת זאת, 61% מהחילונים והדתיים טוענים שהדבר כלל אינו נכון. 81% מהחרדים מסכימים שמשפחה חילונית תגור בסמוך להם. לעומת זאת, 81% מהם היו מתנגדים אם אחד מילדיהם היה מתחתן עם חילוני: 56% היו מתנגדים באופן פעיל, ו25% היו מתנגדים, אך משלימים עם המצב.

61% מהציבור היהודי בישראל מאמין שערך דירתו ירד במידה וערבים יעברו לגור בשכנות. לעומת זאת, הערבים מאמינים כי במידה ומשפחה יהודית תעבור לגור בסמיכות, לא יחל שינוי בערך הדירה ( 74% ). 19% מהם מאמינים כי ערך הדירה יעלה.

90% מהחילונים והדתיים מאמינים כי ההמנון הלאומי מייצג אותם, רק 22% מהחרדים  חושבים כך. 16% מהחרדים לוקחים חלק פעיל בחגיגות יום העצמאות, ורק 33% מהם מגדירים עצמם כציונים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות