יגאל סרנה כתב על מתיישב מחברון “חלאה” ונתבע על 100 אלף ש”ח

העיתונאי יגאל סרנה פירסם בדף הפייסבוק שלו תמונה של אשי הורוויץ מחברון בה הוא נראה לכאורה מחייך ומצלם גופה של מחבל • סרנה הוסיף לתמונה את המילים 'חלאה', ו'קוזאקפוגרומצ'יק יהודי', ונתבע באמצעות עו"ד איתמר בן גביר על סך 100 אלף שקלים
אליעזר היון
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 17:19

אשי הורוביץ, מנהל האירועים של היישוב היהודי בחברון, דורש מהעיתונאי יגאל סרנה פיצוי של מאה אלף ש”ח, בגין הוצאת לשון הרע בפייסבוק.

לפני מספר ימים פרסם סרנה בעמוד הפייסבוק שלו, תמונה אשר צולמה בזירת פיגוע שאירע בחברון יום קודם לכן, כאשר בתמונה נראה הורוביץ עומד בסמוך לגופת מחבל כשהוא מעיין במכשיר הנייד שלו, ובכותרת התמונה נאמר: “מישהו יודע מי החלאה החייכנית מימין, מין קוזאקפוגרומצ’יק יהודי שמתעד בחיוך גופת אדם שזה עתה נורה?”

בהמשך הוא הוסיף לכתוב סטטוסים נוספים נגד הורוביץ והפרסומים גררו גל של תגובות.

באמצעות עו”ד דינו, איתמר בן גביר, שלח הורוביץ מכתב לסרנה שבו נכתב בין היתר: “גופת האדם שזה עתה נורה המצולמת בתמונה, היא לא אחרת מאשר גופת מחבל, אשר נורה לאחר שניסה לדקור חיילים ואזרחים חפים מפשע, במטרה לרצוח ולקטול חיי יהודים בדם קר וללא רחם, וברגע האחרון למרבה המזל, נוטרל על ידי כוח צה”ל שפעל במקום טרם הצליח לבצע את זממו. לאור זאת, דבריך ללא ספק מעוותים את המציאות!”

עוד כותב בן גביר: “למעלה מן הנדרש ולשם הבהירות יצוין, כי ‘החיוך’ אותו אתה מציין בפרסומך אינו חיוך כלל וכלל! עיון מעמיק בתמונה מעלה כי אין מדובר בחיוך, אלא בהבעה אינסטינקטיבית (לשון בחוץ) שיש למרשי בעת שמעיין בטלפון הנייד, והיא ידועה בקרב הסובבים אותו. כך למשל ניתן לראות בצילומים המצ”ב. נדמה שגם אין צורך לציין שבאמירות בסגנון: ‘חלאה חייכנית.. פוגרומציק יהודי’ וכיוצא באלה יש משום הכפשת מרשי ופגיעה קשה בו.

“אין ספק שבדברים שפרסמת יש משום לשון הרע והמהווים עילת תביעה כנגדך, שכן מרשנו בהחלט לא צילם את גופת המחבל ובוודאי שלא חייך למראה הגופה. יש בדברים שקר גמור ופגיעה חמורה בשמו הטוב של מרשנו, אשר מעבר להיותו איש ביטחון, הינו איש ציבור ידוע מאוד ביישוב היהודי בחברון, הפועל למען עם ישראל וארץ ישראל”.

בסיום מכתבו דורש עורך הדין בן גביר פיצוי של מאה אלף ש”ח וכן פרסום התנצלות. בן גביר הבהיר כי אם סרנה לא יפעל כנדרש, תוגש נגדו תביעת לשון הרע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות