‘מיזם סטייק צרצר’: חווה לגידול חגבים למאכל תוקם באזור הכנרת

שלושה יזמים מובילים חזון לפיתוח מקור אלטרנטיבי לחלבון מהחי לתזונת בני אדם: גידול המוני תעשייתי של חגבים שיהפוך אותם לזמינים כל השנה • החווה תייצר למעלה מ-30 מיליון חגבים בשנה • כ-2.5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם אוכלים חרקים כחלק מהתזונה הרגילה שלהם
יוני גרין
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 09:20

חווה מסחרית ראשונה מסוגה בעולם לגידול המוני של חגבים למאכל אדם תוקם בחודשים הקרובים במושב באזור הכנרת. מדובר במיזם ישראלי שזכה לכינוי ‘מיזם סטייק צרצר’.

לפי דיווח של דני ברנר בישראל היום, את המיזם פתחו שלושה יזמים שמובילים חזון לפיתוח מקור אלטרנטיבי לחלבון מהחי לתזונת בני אדם. לדבריהם מדובר במזון בריא יותר, איכותי יותר וזול יותר, המצמצם את הפגיעה בסביבה. לדבריהם, החגבים שהם יגדלו כשרים למהדרין.

המיזם החדשני יוצג בכנס הישראלי הראשון לחדשנות בעולם המזון FoodTech Nation 2015‬ שיתקיים בחודש הבא במרכז הכנסים בכפר המכבייה.

היזמים זיהו את היכולת לגדל ולהפיק חלבון מחרקים כפתרון למחסור המסתמן בעולם לחלבון מהחי.

כ-2.5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם אוכלים חרקים כחלק מהתזונה הרגילה שלהם. החרק הנאכל ביותר הוא משפחת החגבים, שנאכלים על ידי כמיליארד בני אדם.

ביקוש לחגבים גבוה במיוחד במדינות ברחבי אפריקה, אסיה, מרכז אמריקה ובמזרח התיכון. בשווקים אלו נאכלים החגבים טריים ושלמים לאחר הסרת כנפיים ורגליים, במספר סגנונות טיגון ובישול.

החגבים בעלי הרכב תזונתי מצוין שכולל 70% חלבון מלא,7% חומצות שומן ויטמינים ומינרלים. הבעיה: כיום המקור היחיד הוא איסוף בטבע ולכן הם זמינים לעונה קצרה בלבד של ארבעה עד שישה שבועות בשנה.

בנוסף, שינויי אקלים ושימוש גובר בחומרי הדברה פוגע באוכלוסייתם בטבע.

הפיתרון שהגו השלושה הוא גידול המוני תעשייתי של חגבים שיהפוך אותם לזמינים כל השנה – ובעלות נמוכה. היזמים סיימו פרק ניסיוני שבמהלכו גודלו בהצלחה רבה, שני מיני חגבים בסביבת גידול מלאכותית. כעת הפרויקט כולו על סף השקה של חווה מסחרית ראשונה מסוגה בעולם שתשתרע על שטח של כשני דונמים במושב באזור הכנרת.

החווה תייצר למעלה מ-30 מיליון חגבים בשנה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות