סאטמר מציגה מאבק חדש בגיוס: ישיבה לנושרים “עם הרבה כסף”

פרסום ראשון • במהלך פגישה של רב קהילת סאטמר בוויליאמסבורג עם הרבי מתולדות אהרן סוכם: סאטמר תפתח בשיתוף פעולה עם חסידות תולדות אהרן ישיבה מיוחדת עבור ה"נושרים" • "מהיום המאבק יהיה לא רק במלחמה והפגנות רחוב, אלא גם בהרבה כסף ובאמצעות ישיבה חדשה"
יוסף גרינבוים
כ"ט חשון התשע"ו / 10.11.2015 23:51

המאבק על גזירות הגיוס: חסידויות סאטמר ותולדות אהרן החליטו היום (שלישי)  על דרך חדשה במלחמה בגזירת הגיוס לצה”ל.

לפי התכנית, עליה הוסכם במהלך ביקור שקיים היום רב קהילת סאטמר בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, בנו הבכור של האדמו”ר מסאטמר, יחד עם רבני ‘וועד משמרת חומתיך ירושלים’ בבית האכסניה של האדמו”ר מתולדות אהרן בויליאמסבורג, “המאבק לא יתמקד יותר רק במלחמה, אלא גם בדורון ותפילה”.

לפי התוכנית, חסידות סאטמר תפתח בשיתוף פעולה עם חסידות תולדות אהרן ישיבה גדולה ומיוחדת עבור בחורים המכונים בארץ-הקודש “נושרים” – ובדרך זו יפעלו שהם לא יתפתו להתגייס לצבא.

“הפרויקט הגדול – שמטרתו למנוע את גיוס הבחורים הנושרים – ייצא לדרך כבר בתקופה הקרובה”, אומר גורם המעורה בפרטים. “מהיום הדרך תהיה לא רק במלחמה והפגנות רחוב אלא גם בהרבה כסף ובאמצעות ישיבה חדשה”.

יצויין, כי עד היום חסידות תולדות אהרן צידדה חזק בקהילתו של האדמו”ר רז”ל מסאטמר, במחלוקת המפלגת את החסידות.

 הפגישה עם רב הקהילה בוויליאמסבורג ובנו של האדמו”ר מסאטמר, כמו גם התכנית המשותפת של שני הצדדים, היא בעלת משמעות גם במערך יחסי כוחות בין היריבים  בתוך ‘העדה החרדית’. 

תולדות אהרן, סאטמר ויליאמסבורג

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיטפלו בנושרים אצלם קודם , טונה בייגל
    11/11/2015 03:12
    משה
  1. טונה בייגלס

  2. והכסף יגיע מקרן החדשה
    11/11/2015 06:30
    אליהו
  3. לחיסול ישראל