אז על מה אתם נלחמים, יאיר לפיד?

יאיר, בא נחשב מסלול מחדש, בא נקיים דיאלוג על שותפות, בא נכיר יותר ונשנא פחות • תן לציבור החרדי לנהל בעצמו את אורח חייו, תן למגמות החיוביות להמשיך ולהצליח. הנח לדרך השנאה, חדול מקמפיין ההסתה
בניהו יום טוב
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 12:00

חבר הכנסת יאיר לפיד, בא נדבר על זה.

יצא לנו לשוחח לא פעם בפגישות אקראיות ובוועדות הכנסת. בכל מפגש אתך התרשמתי מהנעימות ומהאישיות המיוחדת שלך. היית רגיש, קשוב, לא מתנשא, ודיברת תמיד בגובה העיניים.

התרשמתי גם מהיכולת שלך ללמוד, להבין ולעתים גם לשנות אמירות שהתבררו לך כלא נכונות.

בקדנציה הקודמת הציבור החרדי, או יותר נכון הנציגות החרדית, קידשה מלחמה נגדך. הם ראו בך אויב, מסית, אדם שרומס ברגל גסה את היהדות ואת עולם התורה. הקדנציה הקודמת הייתה רוויה במלחמות, בכיפופי ידיים, ובהשמצות דו כיווניות שסחפו אחריהן את קהל המצביעים משני צדי המפה.

הבחירות האחרונות עשו טוב לכולנו. החרדים נכנסו לקואליציה, מפלגתך נשארה לעשות חושבים באופוזיציה -והגעת למסקנה שזו ההזדמנות הטובה ביותר להכין את הקרקע להתמודדות עתידית על ראשות הממשלה.

וכך, נטול אחריות מיניסטריאלית, מצבת את עצמך כאופוזיציה לוחמת אך ממלכתית, נושכת אך מכבדת, והצלחת תודעתית לקרב אליך גם אנשים שרחוקים בדרך כלל מהשקפות עולמך.

רקדת עם ניצולי שואה בכותל, עלית לתורה כשכיפה על ראשך, ואפילו שלחת את ליהיא לארגן ערב ‘הפרשת חלה’ לנשות ישראל.

בגל הטרור האחרון תפקדת כמבוגר האחראי, גיבית את חיילי צה”ל, יצאת למסע הסברה מצוין ברחבי העולם ומצבת את עצמך כמנהיג שקול ואחראי, שיודע להבין את רחשי הציבור ולהסתכל למציאות בעינים.

חזרת להיות הסמל ה’ישראלי’ הפופולרי, היאיר לפיד ההוא מהטורים בידיעות, זה שמצליח לייצר הזדהות גם עם ‘אחי העבדים’ וגם עם העשירון העליון, גם עם המסורתיים וגם עם החילונים, גם עם האליטות, וגם עם השכבות החלשות, הפכת להיות שוב היאיר לפיד שקורא לנו להגדיר את עצמנו לפי ‘מי שאנחנו אוהבים ולא לפי מי שאנו שונאים’.

באופן אישי זה שימח אותי. שימח אותי לראות שאתה מתנהל נכון וממתג את עצמך כמועמד ריאלי לראשות הממשלה, לא בגלל שאני מחפש ממשלה אחרת, אלא בעיקר מכיוון שאני חושב שלמערכת שלטון צריכה להיות אלטרנטיבה בכדי שהיא תמקסם את יכולותיה למען האזרחים.

קיוויתי בשבילך שתצליח, התפללתי שהממלכתיות הזו תישמר, ונהניתי לראות אותך מגלה מנהיגות ומאחד את עם ישראל.

עד לשבוע האחרון…

בשבוע האחרון העלית מהאוב שוב את ססמת ה’שוויון בנטל’, מפלגתך הוציאה בכוח את השד מהבקבוק ויצאה למסע שיסוי והסתה נגד המגזר החרדי.

חלום הממלכתיות התנפץ אל הסלע והקמפיין המתוזמר מאיים שוב להלעיט את העם בכמויות של שנאה ופילוג שיוצרות הרס וחורבן בשלמות ובאחדות עם ישראל.

מסתבר שאותה אסטרטגיה ואותה הטקטיקה חזרה, וכלום לא השתנה למעט הפוזיציה.

הרי בינינו, החוק שקידמת לא קידם את השוויון בנטל, ההתקפה הפראית של מפלגתך ושל כלי התקשורת הכניסה את הציבור החרדי למגננה מתקפדת שעצרה כמעט לגמרי את התהליך האיטי אך העקבי של ההשתלבות בצבא ובשירות האזרחי.

את הדברים ראיתי במו עיני. במסגרת עבודתי אני מפעיל פרויקטים רבים לנוער בסיכון שבהם פעילים חרדים במסגרת השירות האזרחי.

בתקופה של חקיקת החוק לא הצלחתי לגייס אפילו משרת אחד, ונאלצנו לסגור כמה פרויקטים חשובים בעקבות חוסר שיתוף הפעולה וההסתגרות של צעירי המגזר החרדי נוכח התקפות השנאה של קמפיין השוויון בנטל.

מה גם, שבשיחה שקיימנו הגענו להסכמה שלולי הדמגוגיה, החוק בעיקרו טוב לחרדים. יש בו הכרה בערך לימוד התורה, יש בו פטור מלא מגיל 23 ויש יעדים סבירים שאכיפתם תחל רק ב-2017.

הנציגים החרדים לא רוצים לבטל את החוק, הם מעוניינים בו! הבעיה היחידה שלהם היא רק עם ה’סנקציות הפליליות’ שגם אתה אמרת שבג”ץ התעקש עליהם ולא אתה.

אז על מה אתם נלחמים, יאיר? על דחית החוק בעוד 5 שנים? הרי גם אתה דחית את יישומו ב-3 שנים!

על הסנקציות הפליליות? הרי הצהרת שאתה לא מתעקש עליהם!

על ה’סחטנות החרדית’? הם רק מבקשים ליישם את מה שהובטח להם בהסכמים הקואליציוניים בדיוק כמו שאתה ‘סחטת את הממשלה’ על קיום הסעיף של מע”מ אפס לקהל בוחריך.

אז למה לסחוף את הציבור שוב אל מערבולת השנאה? למה להשתמש שוב בססמאות חלולות וריקות מתוכן?

ואם כבר מדברים על הסחטנות והכפייה החרדית, תאר לעצמך שהם היו משתמשים היום בכוחם הפוליטי כדי לכפות על מערכת החינוך בישראל לימוד תורה כמו שאתה כפית עליהם לימודי ליב”ה, או שהם היו כופים על צעירים בישראל שירות חובה התואם את השקפת עולמם, למשל בזק”א וב’הצלה’ או אפילו בפעילות הנחת תפילין לאומית ברחובות, כמו שאתה ניסית לכפות על הצעירים החרדים שירות בצה”ל – האם זה לא היה מקומם אותך? האם לא היית יוצא במחאה על ההתערבות באורח החיים?

אז הנציגים החרדים לא נוהגים כך, הם לא מנצלים את כוחם הפוליטי כדי לשנות בכפיה את אורח חייהם של תושבי מדינת ישראל, הם רק רוצים לשמר את הקיים, לקיים את הסטטוס קוו, ולהגן על אורח החיים של ציבור בוחריהם.

יאיר, בא נחשב מסלול מחדש, בא נקיים דיאלוג על שותפות, בא נכיר יותר ונשנא פחות.

תן לציבור החרדי לנהל בעצמו את אורח חייו, תן למגמות החיוביות להמשיך ולהצליח, וזכור תמיד שבחברה החרדית תהליכים קורים באבולוציה ולא ברבולוציה.

תמשיך להוביל בהצלחה את הקמפיין לראשות הממשלה, תמשיך לאחד את העם ולייצג אותנו בכבוד בעולם, ותחזור לימים היפים שבהם זהותנו הוגדרה לפי מי שאנו אוהבים ולא לפי מי שאני שונאים.

הנח לדרך השנאה, חדול מקמפיין ההסתה וצרף אותנו יחד למסע המרתק של יצירת מכנה משותף יהודי/ישראלי שגאה בעמו ובאמונתו.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו באמת זה נשמע קצת לא אמין.....
    09/11/2015 13:01
    משה
  1. ואני מצטט…..צא לנו לשוחח לא פעם בפגישות אקראיות ובוועדות הכנסת. בכל מפגש אתך התרשמתי מהנעימות ומהאישיות המיוחדת שלך. היית רגיש, קשוב, לא מתנשא, ודיברת תמיד בגובה העיניים…. במסגרת עבודתי אני מפעיל פרויקטים רבים לנוער בסיכון שבהם פעילים חרדים במסגרת השירות האזרחי…….

    • דיויד   04/01/2016 18:02

      אבקש מהנהלת האתר להביא כותבים שמוכרים לציבור קצת יותר מאברך יקר אך לא מוכר..
      תודה!!
      ושוב אברך אני לא מתכוון להעליב אלא להאיר את עיניך ודי לחכימא!

      • נאווה   04/01/2016 18:04

        צודק

        • אלי   04/01/2016 18:10

          זה נשמע כאילו הכותב הוא לפחות עסקן ציבורי ברמה כמו לופליאנסקי וזה קצת מצחיק כשבסך הכל מדובר באברך יקר מהפריפריה …
          זה חשוב לשאוף גבוה אבל עדיין קצת ריאליות,

          • חיים   03/02/2016 17:09

            מי יודע אולי יצליח בעתיד…
            (אתם לא חייבים להאמין/להסכים…)

          • שושי   22/02/2016 17:17

            …כשיש קשרים מי צריך פרוטקציה….

  2. הגעתי לכתבה הזו בטעות ....
    26/05/2016 14:07
    לוי
  3. וכשקראתי אותה גיליתי שאני משלם על הטעות הזו….
    ילד בן עשרים שחושב שהוא מבין גדול …אני יודע שזה נשמע קצת מתלהם אבל אי אפשר להגדיר את זה אחרת!!!!