הנשיא יצחק נבון ז”ל הובא למנוחות: “נזכור אותך באהבה גדולה”

נשיאה החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון הובא למנוחות בהר הרצל • בין הסופדים ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה ריבלין, ונשיא המדינה לשעבר פרס • "זכית יצחק, ללכת במסלול חייך, כשאתה צועד יד ביד עם מדינת ישראל"
אליעזר היון
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 15:38

יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, הובא היום [ראשון] למנוחות בהר הרצל.

לפני הלוויה הוצב ארונו של נבון במשכן הנשיא, לשם הגיעו רבים לחלוק לו כבוד אחרון. בין המספידים היו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, הנשיא לשעבר שמעון פרס ובני משפחתו.

נשיא המדינה ריבלין אמר בהספרו: “זכית יצחק, ללכת במסלול חייך, כשאתה צועד יד ביד עם מדינת ישראל. פעם אחר פעם מופיעים צמתים בהקמתה ובהתפתחותה של המדינה, ופעם אחר פעם אתה נמצא שם, בצומת. תמיד במקום משמעותי. כמפקד וכאיש מודיעין, כיועץ וכנושא משרה בלשכותיהם של שר החוץ וראש הממשלה, כאישיות ממשלתית-חינוכית בכירה, כשר וכנשיא”.

עוד אמר ריבלין כי נבון “הקפיד לעזור לכל אדם מגדולי האומה ועד לעיירות הפריפריה”. לדבריו, “נדדת לפריפריה במסגרת הפרויקט המופלא לביעור הבערות. כולם ידעו שדלתך פתוחה לכל איש ואישה בישראל, ובאותה העת ידעו כי יוכלו להסתכל אליך מעלה כאל מגדלור שיאיר כשהדרך איננה ברורה דיה”.

נבון

ראש הממשלה נתניהו הזכיר את אהבתו של נבון לירושלים ואמר: “יצחק נבון נהג לומר בגאווה לא מוסתרת שהוא בן הדור האחרון לשיעבוד והדור הראשון לגאולה. הוא השתתף במערכה להקמת המדינה, ולאחר הכרזת העצמאות סייע בנאמנות לבן גוריון. הוא גם ראה בבן גוריון גם את מורהו הרוחני. הוא היה חדור באהבת ישראל. לא מעושה, לא מדומה ולא מתחסדת. אהבה אמיתית שבקעה ממעמקי ליבו. והעם השיב לו אהבה”.

עוד הוסיף נתניהו: “בשנה האחרונה פרסם את האוטוביוגרפיה שלו ובשורותיה האחרונות כתב ‘אור לגויים אינה מליצה, היינו דוגמה לעם שצמח מן החורבות והקים מדינה לתפארת’. הנשיא החמישי יצחק נבון הטביע חותמו על התרבות שלנו ועל המדינה שלנו. נזכור אותו באהבה גדולה. יהי זכרו ברוך”.

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הזכיר את הקשר ההדוק שהיה בין נבון לבין ראש הממשלה בן גוריון: “היינו חברים בלב ונפש, שירתנו יחד את המדינה כיובל שנים. זכינו יחד בזכות גדולה לצקת מים עלי ידיו של גדול המנהיגים היהודים בדורנו – דוד בן גוריון. יצחק השיא מספר עצות מצוינות לדוד בן גוריון, והוא קיבלן ברצון”.

“כנשיא, הוא האיר את פני עמינו על כל חלקיו, הוא היה נשיא של עם, לא רק של מדינה. הוא היה אהוב כל כך, כיוון שנשאר תמיד נאמן לדרכו. דרך של שלום בין אנשים, צמצום פערים בחברה הישראלית וחינוך לאהבת הארץ. כשהיה צריך, לא פחד לחוות את דעתו האישית, ולדרוש לחקר האמת, ולשינוי עמדות הממשלה. הוא סבר שהחברה נושאת באחריות להיווצרותן של קבוצות חלשות, ועליה לתקן את העוולה החמורה הזאת”, הוסיף.

יצחק נבון הלך לעולמו אתמול כשהוא בן 94. שירת בהגנה כראש המחלקה הערבית בשרות הידיעות של הארגון. שימש כמזכירו האישי של ראש הממשלה משה שרת, כמזכירו של ראש הממשלה בן גוריון, חבר כנסת, שר החינוך, ונשיא המדינה בין השנים 1978-1983.

נבון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היהנחמדאבלכברלאדתיאלאתרבותי ומזכירשחהבןגוריוןהלומדש[ימ]פנוזה
    09/11/2015 15:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היה נחמד , אבל הבעיה שלו עכשיו בגהנום שלא רק שהפסיק להיות דתי וכל חינך בניו לחיצוניות הדת היינו תרבות ויופי..וכמו שהתבטאה הבצ שחו בהלויה.. הבעיה שחו היא שהיה סר החינוך ולא תיקן את זיהום מוחות ישראל בהשפקת תרביות הניכר . לאדינו היא לא התורה מסיני.ויהדות היא לא פולקלור ובוסתן ספרדי…
    אולי מזכיות רבות שיש לו בגשמיות כלל ישראל ואחדות הציבור ה י ה ו ד י[לא כמו ריבלין אל חנפאני ] וזכות אבות וכם בגלל שהיה מאוד נעים אוהב ונחמד ורודף שלום האריך ימים ,, אבל בבקשה לא לטשטש ולבלבל תמח. הוא צאצא של ר חיים בן עטר זיעא ועוד אבל יהדות לא איזה תרבות ופולקלור ותרבות הלאדינו עם שירת נשים וכו ותאטרון , אלא קדושה שורשית עם קיום מעשי. והיה צריך להלחם גם מלחמת הספרדים והפנתרים כולל השבת הקדושה והלחימה בכפירה , אולי לא היה לו מספיק כח מול הבן גוריון הכל כך אהוב ונערץ עליו אבל אחר כך לפחות היה צריך לעשות יותר או לפחות במשרד האי חינוך