ארה”ב ובריטניה: המטוס הרוסי התרסק בגלל פצצה של דאעש

בארה"ב ובבריטניה גוברים ההערכות כי במטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני הוטמנה פצצה על ידי ארגון המדינה האיסלאמית • בהתרסקות נספו 224 נוסעים ואנשי צוות • פוטין צפוי להגיב בחריפות ועשוי לשלוח כוחות רגליים לסוריה
אליעזר היון
כ"ג חשון התשע"ו / 05.11.2015 09:38

מה גרם לפיצוץ המטוס הרוסי בחצי האי סיני ולמותם של 224 הנוסעים ואנשי הצוות? גורם אמריקני רשמי אומר כי למרות שטרם אין לכך הוכחות חד-משמעיות, המודיעין בארצות הברית מאמין כי מטען חבלה שהטמין ארגון המדינה האסלאמית (דאע”ש) הוא שגרם להתרסקות. הערכה דומה הגיע גם מגורמים רשמיים בבריטניה.

ברשת CNN דווח כי המטען “הקונבנציונלי והלא מתוחכם” הושתל בטיסה 9268 בגלל אבטחה לקויה בשדה התעופה בשארם א־שייח’. ההערכה היא כי המטען הועבר באמצעות אחד הנוסעים או אחד מעובדי שדה התעופה.

גם הדיווחים על רגע הפיצוץ תיארו הבזק שעלול להיגרם מפיצוץ של מטען חבלה. שני גורמים אמריקנים ציינו ביום שלישי כי לוויינים אמריקניים זיהו הבזק חום סביב המטוס לפני פיצוצו.

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) נטל אתמול אחריות על ההתרסקות בפעם השנייה מאז יום שבת, שעות ספורות לפני ההודעה הבריטית והאמריקנית. בארגון הודיעו ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט המזוהים עימו כי בימים הקרובים יחשפו כיצד פוצצו את המטוס הרוסי. בארגון הדגישו כי הפיצוץ לא נעשה על ידי טיל, וכי רמזים למה שארע ניתן למצא בקופסה השחורה.

דובר הבית הלבן, ג’וש ארנסט, ציין כי חברות תעופה אמריקנית אינן טסה מעל סיני. “עוד לפני התרסקות המטוס הרוסי פרסמה רשות התעופה האמריקנית FAA הנחיה שאוסרת לטוס בחצי האי המצרי בגובה נמוך מ-8,000 מטרים”, אמר ארנסט. גם בבריטניה השהו את הטיסות לסיני וממנה בעקבות פיצוץ המטוס.

תגובה  קשה

איך יגיב המערב, במידה ומדובר אכן בארוע טרור? בעיתון ‘ישראל היום’ העריכו כי מצרים ורוסיה צפויות להגיב בחומרה: תחילה מצרים, מאחר שהמטען הועלה למטוס הרוסי בתחומה (שדה התעופה של שארם א־שייח’).

נשיא מצרים, א־סיסי, קיווה לתאונה, מאחר שפיגוע יזיק מאוד לענף התיירות המצרי, המתאושש ממהפכת תחריר. מצרים צפויה להקשיח את מלחמתה בטרור בחצי האי סיני נגד דאעש ונגד ארגוני הטרור השונים, בהם אנסאר אל־מקדס ואל־קאעידה בחצי האי סיני, ולהכיר בכך כי מדובר באזור מלחמה. ממש כאן, מעבר לגבול הדרומי שלנו.

ולדימיר פוטין, שסופג מדאעש מכה קשה ביותר, ישאף לנקום בסוריה. פוטין גם יכול לשלוח כוחות קרקע לסוריה כדי להקשיח את המלחמה נגד דאעש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות