לפיד: הממשלה מנסה להעביר תיקון לחוק הגיוס בחסות טרור הסכינים

הסתה נגד החרדים במהלך כינוס חירום של סיעת יש עתיד ו'הפרום לשוויון בנטל' בעקבות המגעים שמנהלות הסיעות החרדיות לתיקון חוק הגיוס: "לחרדים יש כיום שיכרון כוח מוחלט. נתניהו הכניס את החרדים לחנות, אמר תבחרו מה שאתם רוצים - הכל חינם, אך אנחנו אלה שמשלמים" • יוקם מאהל מחאה מול לשכתו של שר הביטחון החל מיום שלישי הקרוב
יוני גרין
כ"ב חשון התשע"ו / 04.11.2015 12:05

הבוקר (רביעי) התקיים כינוס חירום של סיעת יש עתיד וקואליציה של ארגונים למען ‘שוויון בנטל’, על רקע דרישת הסיעות החרדיות להעביר תיקונים בחוק הגיוס כתנאי להצבעה על תקציב המדינה.

לדברי ‘הפורום לשיוויון בנטל’, “התיקונים בחוק יעקרו אותו מכל תוכן ויפגעו אנושות בעקרון השוויון בנטל”.

בכינוס לקחו חלק, בין היתר, נציגים של הפורום לשיווין בנטל, נציגי התאחדות הסטודנטים, נציגי מועצת התלמידים הארצית, עמותת חדו”ש, נציגי ארגונים “אם תרצו”, “לנצח אחי”, “מצדיעים”, נציגי המיעוטים המשרתים ועוד.

 יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, אמר בפתח הדיון:” שימו לב לתזמון, כוחות הביטחון בכל רחבי מדינת ישראל מתוחים עד הקצה בשביל להגן על כל אזרח ישראלי מטרור הסכינים ודווקא ברגע הזה או בחסות הרגע הזה הממשלה מנסה להעביר חוק נגד חיילי צה”ל”.

ח”כ יעקב פרי , יו”ר ועדת פרי לשוויון בנטל: “ממשלת ישראל והעומד בראשה מבקשים לכרוך בהצעת תקציב המדינה שעומדת להיות נידונה ולעבור קרוב לוודאי ב-19, 20 לנובמבר החודש.

“הם מנסים להביא לחיסול, קוראים לזה בשלב הזה מילה הרבה יותר מכובסת כמו לשנות את אחד התהליכים הכי חברתיים החשובים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל – השוויון בנטל. הניסיון הזה הוא תולדה של תרבות פוליטית קלוקלת”.

ח”כ עפר שלח יו”ר סיעת יש עתיד: “״אנחנו יוצאים למאבק נגד הכוונה המוצהרת של הממשלה, לכרוך באישור התקציב את שינויו של חוק השוויון בנטל. למה שנתניהו, יעלון ושקד מנסים לעשות אין בסיס חוקי ומוסרי, וכשותפים לחקיקה בכנסת הקודמת הם יודעים זאת היטב”.

 זהרה ברגר צור, חברת הפורום לשיווין בנטל אמרה:  “התוצר הסופי של המתווה הנוכחי היה רחוק מלהיות מושלם, הוא היה יותר מדי תכנית לבקשתך של החרדים – בגיל מסוים, בסוג השירות וכו’, אופציות שלא ניתנות לאחרים, אבל לפחות הייתה בו איזושהי תקווה שיתחיל תהליך לצימצום אי השיוויון הנוראי, אך גם זה לא הספיק לחרדים.

“לא מקובל עליהם שבחור חרדי צעיר יכנס לכלא , אך כן מקובל שמילואמניק שמסרב לקחת חלק בחוסר השיווין הזה, יכנס לכלא על עריקות?

“החרדים מפעילים מכבשי לחצים וסחטנות שמולם קיימת מנהיגות רופסת של ראש הממשלה ושר הביטחון שרוצים לאפשר לחרדים להתגייס בהסכמה, ומאחרים דורשים להתגייס על פי חוק ומפעילים מערך ענישה מרתיע.

“במהלך השנים בהם אנחנו נאבקים  להשגת שוויון בנטל השרות, שהפך בחסות הממשלות לנחלתו של חצי מהציבור, ראינו כבר הכול, אבל מעולם לא נתקלנו בציניות ובמהלך מחפיר כמו המהלך הנוכחי שנדחף על ידי חברי הכנסת החרדים בחסות ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים, במטרה לעקר מכל משמעות את חובת הצעירים החרדים להשתתף בנטל ולשרת”.

 שחר אילן חבר הפורום לשיווין בנטל וסמנכ”ל חדו”ש: “הצעת החוק החדשה היא כה הזויה, היא אומרת למשל שהגיוס ידחה ל-2020, הצעת החוק הקודמת נדחתה ל-2017 למרות התנגדותינו, כי כביכול רצו שתהיה תקופת הסתגלות.

“אם ב-2020 לא יעמדו בהתחייבויות יטילו כנס על הישיבות, מה יקרה עם אחרי שנתיים עדיין לא יעמדו בהתחייבויות? יצטרכו אישור מהכנסת על מנת לאכוף את החוק, זה עירוב פרוע של רשויות.

“למפלגות החרדיות בקואליציה יש כיום שיכרון כוח מוחלט. ראש הממשלה הכניס אותם לחנות, אמר תבחרו מה שאתם רוצים – הכל חינם, אך אנחנו אלה שמשלמים.

” זה לא עניין של ימין או שמאל, כמעט כל העם חוץ מהחרדים הוא בעד חובת שירות. התקציב הוא חלומן הרטוב של המפלגות החרדיות – קצבת הכנסה לאברכים, חוק נהרי, התמיכה בישיבות. הם יעשו הכל על מנת שהתקציב יעבור. התיקון שהם מבקשים אינו חוקתי, ובעצם קיים סטאטוס קוו חדש של חוסר שיוויון בנטל, בג”צ בסוף פוסל את ההצעה אך עד שלוקח לבג”צ לפסול אותה עוברות עוד כמה שנים שבהן החרדים לא משרתים”.

בדיון הוכרז על הקמת מאהל מחאה מול לשכתו של שר הביטחון החל מיום שלישי הקרוב, תחת הסיסמא “אחים לנשק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות