יש עתיד נגד העלאת השכר לח”כים: “אנשים פה לא גומרים את החודש”

סיעת 'יש עתיד' תקפה את תכנית העלאת השכר לחכי"ם ודרשה כי שכרם יוסדר בוועדה ציבורית: "מציאות עקומה בה חברי הכנסת קובעים את השכר של עצמם. איזה מפעל במשק הישראלי העובדים קובעים לעצמם את השכר?"
נחמן גור
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 17:39

מוותרים על השכר: סיעת ‘יש עתיד’ ממשיכה במאבקה כנגד העלאת השכר לח”כים, והגישה הצעת חוק המנטרלת את סמכות של חברי הכנסת לקבוע את שכרם ומבקשת להעבירה לוועדה ציבורית.

על פי נתונים של התנועה לאיכות השלטון: שכר הח”כים נכון לעכשיו: 40,029 ש”ח (ברוטו), ולאחר עדכון השכר יקבלו חברי הכנסת תוספת של 1,098 ש”ח (ברוטו) – משמע תוספת של 2-3 אחוז לשכר.

ב’יש עתיד’ מציינים כי חברי הכנסת בישראל מרוויחים יותר מפי 4 מהשכר הממוצע במשק, ויותר מחברי הכנסת בשוויץ, בנורבגיה, בצרפת, בבריטניה, בגרמניה ובארה”ב.

יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה: “אנשים פה לא גומרים את החודש, וחברי הכנסת מעלים לעצמם את השכר. זו באמת בושה”.

לפיד תקף את המדיניות הנהוגה כיום לפיה חברי הכנסת קובעים את שכרם בעצמם: “יש עתיד היא המפלגה היחידה שמנסה שוב ושוב לנסות לשנות את המציאות העקומה הזאת, שבה חברי הכנסת קובעים את השכר של עצמם. איזה מפעל במשק הישראלי העובדים קובעים לעצמם את השכר וגם מתכנסים מדי פעם ומעלים לעצמם שוב ושוב את השכר. איזה מין התנהלות זאת”?

מגישת החוק יעל גרמן  אמרה כי, “ממוצע השכר במשק עולה. האבסורד הוא שהוא עולה ככל שיש יותר מובטלים והוא עולה בגלל שהעלו את שכר המינימום. זאת אומרת שהשכר שלנו, של חברי הכנסת, יעלה מפני שיש יותר מובטלים ומפני שהעלו את שכר המינימום”.

ח”כ ושר הרווחה לשעבר מאיר כהן הזכיר כי, “בימים אלה מקצצים בהטבות המס לפריפריה, תצאו החוצה יש אוהל של אנשים מהגליל. מקצצים להם בהטבות. הקואליציה ביום רביעי האחרון הצביעה נגד ילדים רעבים, תקשיבו נגד ילדים רעבים. פעם ראשונה שהצביעו נגד החוק לביטחון תזונתי. הצביעו נגד ילדים רעבים. אלה שתי סוגיות שהממשלה מקצצת בהם באטימות. על רקע זה האם ראוי שאנחנו, שחברי הכנסת יקבלו תוספת לשכרם”?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מאמין לאיש הזה
    03/11/2015 15:19
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. שהיה שר האוצר חתך למגזר שלם את הלחם וחלב ולא כאב לו
    תלך הביתה אין לך צלם של יהודי על פניך. צחקתה על אנשים מעל בימת הכנסת וסביב שולחן הממשלה, אתה והתאום שלך בנט שגם יקבל את המכה שלו מן השמיים