משפחה פנה בערבית למחבלים: ‘אל תרצחו אותנו’ – והדליק את הרשת

אריה ארליך מ'משפחה' ביקש להדגיש בטורו את התפיסה החרדית האוסרת על עלייה להר הבית - ופנה באופן ישיר למחבלים: "הפסיקו תרצחו אותנו" • תגובות חריפות ברשת: "החרדים אומרים: אין לנו קשר לצבא הכיבוש תשספו אותם ולא אותנו"
אליעזר היון
ט"ז חשון התשע"ו / 29.10.2015 10:33

הפולמוס סביב העלייה היהודית להר הבית, והאיסור המוחלט של גדולי ישראל בדבר העלייה להר, הוביל את אריה ארליך לפרסם בטורו שבמגזין ‘משפחה’ קריאה יוצאת-דופן בערבית – הישר אל המחבלים.

בפנייה, בתרגום חופשי לעברית, נאמר: “אנו, הציבור החרדי, אין לנו שום עניין בעלייה להר הבית בזמן הזה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף”.

בקריאה גם אף נאמר כי ההלכה היהודית מתייחסת בחומרה לעלייה והעונש על כך הוא “כרת”, ולכן אין יהודים חרדים שעולים להר מלבד “משפחה אחת, בודדת, שפועלת על דעת עצמה, וזוכה להוקעה על מעשיה.

“אז אם יש בידיכם מידע מוצק על רצון ישראלי לשנות את הסטטוס-קוו בכיפת הסלע – מה שלא נכון למיטב ידיעתינו – לציבור החרדי אין לכך כל קשר. אז אנא, הפסיקו לרצוח אותנו”.

טור מתועב

התגובות ברשתות החברתיות על הפנייה שגם ארליך הגדיר אותה “מעט ביזארית” – לא איחרו לבוא, והן נעות משעשוע לזעם כלפי המסר המובע באופן עקיף במודעה.

“החרדים אומרים: אין לנו קשר לצבא הכיבוש תשספו אותם ולא אותנו”, כתב אחד הגולשים בטוויטר. וגולש אחר הציע: “הורגים את החיילים ואת החרדים כי בטוחים שהם יהודים, במקום לפרסם מודעה, פשוט תחליפו את הבגדים”. העיתונאי אריה יואלי כינה את הטור של ארליך ‘מתועב’. 

בראיון שהעניק הבוקר לתכנית דגלסגל בגלי צה”ל אמר אריה ארליך כי הפנייה מגיעה מכל אדם בעל חזות דתית: “הניסיון של התנועה האיסלאמית הוא להציג את הציבור הדתי כמי שזומם לבנות מחר את בית המקדש על הר הבית, ולכן יש קו ברור של פגיעה בכל בעל חזות דתית. ייתכן גם שהעובדה שרוב העולים להר הם חובשי כיפות גם היא משפיעה. בחילונים ממילא אין להם עניין, והטור בא לומר שגם אנחנו לא קשורים לזה”.

ארליך, פנייה למחבלים

ארליך הוסיף: “המילה ‘אותנו’ מכוונת לכל יהודי, אבל בעיקר לכל חובש כיפה מכיוון שאנחנו הפכנו לקו החזית. אנחנו באים ואומרים שאנחנו לא קשורים – אף חובש כיפה לא דתי ולא חרדי לא רוצה להשתלט על הר הבית”.

ברשת הטוויטר הוסיף ארליך כי בטורו “ניסה, בצורה נאיבית צריך להודות, לקרוע את המסכה מעל  לתוקפנות הפלסטינית, שהולכת עשרות שנים לאחור, ולנטרל את ההסתה האיסלאמית השקרית.

“מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי – כנראה לא קרא את הטור, לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו, ובחר באופציה השטחית”.

בן ארי

הלפרין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות