435 ק”ג: האיש השמן בעולם עובר ניתוח קיצור קיבה

סוף סוף גתורו הגיע: אנדרס מורנו, הנחשב לגבר הכבד בתבל, יעבור בימים אלה ניתוח קיצור קיבה שעשוי לשפר את איכות חייו • לפני כשנה מת בגיל 48 הגבר השמן בעולם ששקל בשיאו 560 ק"ג
אליעזר היון
ט"ו חשון התשע"ו / 28.10.2015 19:02

גם הוא עובר ניתוח להצרת היקפים: אנדרס מורנו, הנחשב לגבר הכבד בתבל, יעבור בימים אלה ניתוח קיצור קיבה שעשוי לשפר את איכות חייו באופן משמעותי.

מורנו, שמשקלו מגיע ל-435 ק”ג, מתגורר בעיר אוברגון שבמקסיקו, ובשנים האחרונות מרותק למיטתו כשהוא סובל מבעיות בריאותיות שונות. כבר בגיל 10 שקל מורנו 120 ק”ג.

אלא שהניתוח של מורנו עלול להיות מסוכן במיוחד. הרופא המנתח הודה כי הוא מועלם לא התמודד עם משקל בהיקף כזה, וגם מיטת הניתוחים לא נשאה מעודה משקל כזה. לכך יש להוסיף את כמות חומרי ההרדמה העצומה בה ייעשה שימוש בגוף הענק.

שמן, ניתוח

למרות זאת מורנו משדר אופטימיות ואפילו שמחה: “אני מקווה שאני יוצא למסע שיקח אותי לחיים חדשים, טובים יותר מבית הכלא בו שהיתי בשנים האחרונות”, אמר.

מורנו נלקח לבית החולים, וכדי להעלות אותו אל האמבולנס נדרשה עזרתם של 7 בני אדם.

ב’דיילי מייל’ מזכירים כי גם האיש השמן בתבל שהחזיק בתואר לפני מורנו היה מקסיקני. היה זה מנואל אוריבה שהגיע למשקל שיא של 560 ק”ג. לקראת סוף חייו החל להוריד ממשקלו והצליח להגיע ל-393 ק”ג, אלא שאז – לפני כשנה – התגלו אצלו סיבוכים רפואיים בלב ובכבד, והוא נפטר בגיל 48 בלבד.

שמן, ניתוח

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות