זכרון מנחם: עשיתם ‘חלאקה’? תרמו את השערות לחולי הסרטן

'החלאקה' אחד מסימניו המובהקים של ל"ג בעומר עשוי להיות למקור תועלת למי שאיבדו את שיער ראשם - ילדים חולי סרטן • חיים ארנטל ראש עמותת 'זכרות מנחם': "כל ילד ששערותיו מגיעות לאורך 25 ס"מ יכול לתרום"
שלמה בן חיים
י"ט אייר התשע"ד / 19.05.2014 12:03

אחד מסימניו המובהקים של ל”ג בעומר –מלבד המדורות, והעלייה למירון – הוא כמובן טקס החלאקה – יום התספורת הראשונה של הילדים בני השלש.

אבל אם לכל ילד גזירת השערות אם יום של חג, ישנם ילדים אחרים, המשוועים למעט שערות כאלו. המדובר הוא כמובן בילדים חולי סרטן, שאיבדו את שערותיהם בעקבות הטיפולים הקשים אותם הם עוברים. בעמותת “זכרון מנחם” – המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, מחכים לשערות אלה כדי לעשות מהן פאות ראש לילדים שאיבדו את שיער ראשם.

השערות העדינות שנגזרות ב”חלאקה” מתאימות במיוחד להכנת פאות עבור הילדים באופן שנראה טבעי ככל האפשר. בעמותה מבטיחים כי כל ילד שיתרום את שערו יקבל תעודה מיוחדת מ”זכרון מנחם”, כך יוכל לדעת כשיגדל, כי כבר בצעירותו עשה בגופו חסד כה גדול עם ילדים הזקוקים לכך.

הפיאה מחזקת את נפשם

השיער הוא סימן של חיוּת, מזכירים בזכרון מנחם, ומפנים לסיפור שמשון ממנו ניתן ללמוד כיצד שיער וכוח אחד הם.

מזה כעשור אוספת עמותת “זכרון מנחם” תרומות שיער ומכינה מהם פאות עבור ילדים חולי סרטן. “השיער נותן לילדים להמשיך בחייהם כילדים – מבלי שיהיה סימן חיצוני לכך שהם למעשה חולים.” אומר יו”ר העמותה, חיים ארנטל, “הפאה מחזקת את נפשם ומסבה להם אושר גדול – ולנו זה מסב התרגשות גדולה לראות אנשים שתורמים מעצמם באופן כה מיוחד”.

חיים ארנטל מוסיף כי גילוח הראש במלאת לילד שלוש שנים נועד “לסמן את תחילת חינוכו של הילד למצוות, ואין מועד מתאים מכך כדי לתרום את השיער ולהרוויח מצווה ראשונה בטובתו של האחר”.

את השערות יש לשלוח ל”זכרון מנחם” – ת.ד. 16383, ירושלים, 91163

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות