חוטובלי אמרה: “חולמת לראות דגל על הר הבית” – ומיהרה להרגיע

בעוד נתניהו מכריז כי אין כוונה לשנות הסטטוס קוו בהר הבית, אמרה סגנית שר החוץ: "חולמת לראות דגל ישראל על ההר" • ח"כ חסון: "דוגמנית הבית לחוסר אחריות משווע'' • נתניהו: "אני מצפה שכולם יפעלו לפי המדיניות שלי" - וחוטובלי הבהירה: ​"דעותיי הפרטיות אינן מדיניות הממשלה"
נחמן גור
י"ג חשון התשע"ו / 26.10.2015 21:03

ח”כ יואל חסון מהמחנה הציוני יצא במתקפה נגד סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי – שאמרה כי החלום שלה הוא  להניף את דגל ישראל על הר הבית – וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליו לפטר אותה מיד.

חסון: “בעקביות ובעיקשות של פרד ממשיכה סגנית השר המשיחית חוטובלי להצית את המזרח התיכון כולו.

“מדי כמה חודשים היא חוזרת על קריאתה להניף את דגל ישראל על הר הבית, כאילו שהמצב לא נפיץ דיו”.

הוא הוסיף:  ”חוטובלי היא דוגמנית הבית לחוסר אחריות משווע. יש לפטר אותה לאלתר ולהרחיק אותה מהממשלה לטובת ביטחון ישראל.

“בזמן הנוכחי יש צורך להרגיע ולהסדיר את היחסים עם הפלסטינים ולא להצית מחדש מהומות על הר הבית בפרט ובירושלים בכלל”.

סערה התעוררה לאחר שבראיון שהעניקה לעיתונאית נחמה דואק בתכנית ‘חיידק פוליטי’, שתשודר ביום שלישי בערוץ הכנסת, סיפרה חוטובלי על תקוותה, זאת על אף מאמציו של ראש הממשלה להרגיע את המתח סביב הר הבית.

כאשר נשאלה האם לדעתה יש להניף את דגל ישראל על הר הבית – השיבה חוטובלי: “צריך להניף את הדגל, חד משמעית. אני חושבת שזה מרכז הריבונות הישראלי, בירת ישראל, המקום הכי קדוש ביותר לעם היהודי, זהו החלום שלי לראות את דגל ישראל מתנוסס בהר הבית.

“אם אני הייתי אומרת לראש הממשלה מה נכון – הרי שבעיני בטח לא נכון לראות שם דגלי דאע”ש ודגלי חמאס, זהו בעיני זה ביזיון אחד גדול. צריך להניף את הדגל, זו בירת ישראל וזה המקום הקדוש ביותר לעם היהודי”.

בעקבות הסערה שחוללו דבריה של סגנית שר החוץ, פרסמה הלילה לשכת ראש הממשלה הודעה: “המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי.

“ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה”.

במקביל פרסמה חוטובלי הודעה הבהרה: “דעותיי הפרטיות אינן מדיניות הממשלה. אני מחויבת למדיניות שביטא ראש הממשלה כשהצהיר שלא נשנה את הסטטוס קוו”, אמרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות