צפוי: המאבטח והחייל שירו למוות בשמחה חדדטוב ז”ל לא יעמדו לדין

על פי הממצאים עד כה מסתמן: היורים פעלו כשורה ולפי הכללים • לפי עדויות, כבר במהלך הנסיעה באוטובוס שקדמה לחטיפת הנשק, התנהג חודדטוב ז"ל בצורה מחשידה
חיים טוויל
י"ג חשון התשע"ו / 25.10.2015 22:06

שני אנשי הביטחון – החייל והמאבטח – שירו למוות בשבוע שעבר בתלמיד ישיבת ‘דבר ירושלים מהר נוף’, שמחה חדדטוב ז”ל, לאחר שזוהה בטעות כמחבל, לא יעמדו לדין. כך מסתמן מחקירת המשטרה.

לפי דיווח של העיתונאי עמרי מניב בחדשות 10, מהממצאים שעלו עד כה מהחקירה מתברר כי הן המאבטח והן החייל שביצעו את הירי פעלו לפי ההנחיות.

לפי עדויות שנמסרו לחוקרים, כבר במהלך הנסיעה באוטובוס, שקדמה לניסיון חטיפת הנשק, התנהג חודדטוב בצורה מחשידה. הוא התהלך בחוסר נחת באוטובוס, ולדברי נוסעים נראה נסער במיוחד.

אחרי שירד חדדטוב מהאוטובוס, הוא ניסה לחטוף את הנשק מהחייל ברחוב ירמיהו, תוך שהוא צועק, לפי עדויות שגבתה המשטרה: “אני דאע”ש”.

רק זמן קצר אחרי שנהרג גילה יו”ר זק”א יהודה משי זהב כי מדובר ביהודי.

מהחקירה הראשונית עלה, כי חיילים שסיימו את משמרתם באבטחת התחבורה הציבורית בירושלים, ביקשו לעלות לאוטובוס בתחנה רחוב ירמיהו, ליד משרדי ‘איחוד הצלה’. הם נתקלו בחודדטוב שדרש מהם להזדהות – ובין הצדדים התפתח ויכוח, במהלכו, כך לפי העדויות, הוא תקף את החיילים וניסה לחטוף מאחד מהם נשק.

שמחה חודדטוב

נהג האוטובוס, שהבחין במתרחש, ניסה אף הוא לסייע בהשתלטות על התוקף בעזרת שוקר חשמלי, אך לא הצליח.

בשלב זה מאבטח שעמד בסמוך רץ למקום וירה לעבר החשוד, כשגם אחד החייל פתח באש.

היום (ראשון) אחר הצהרים, לאחר שבני משפחתו הגיעו מחו”ל, נערכה בבית העלמין ירקון  הלוויתו של שמחה ז”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות