מקלות בגלגלים • בג”ץ הורה: לא להרוס בינתיים את בתי המחבלים

למרות שהסבירות כי עתירתם של משפחות המחבלים תתקבל - נמוכה, הוציא שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, צווים זמניים האוסרים על הרס בתי משפחות המחבלים שרצחו שבעה יהודים - ביניהם גם רוצחי הזוג הנקין, הרב נחמיה לביא, ואהרן בניטה הי"ד
אליעזר היון
ט' חשון התשע"ו / 22.10.2015 16:08

הבתים לא יהרסו, בינתיים: שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, הוציא היום (חמישי) צווים ארעיים כנגד  הריסת בתיהם של בני משפחות 7 מחבלים שרצחו 7 יהודים.

לפני כשבוע חולקו צווים על ידי מפקד צה”ל באזור יהודה ושומרון הקובעים כי יש להרוס את בתיהם של המחבלים שהשתתפו בארבעה פיגועים ורצחו שבעה יהודים.

אלא שעתירתם של בני משפחות שלושה מחברי חוליית המחבלים שרצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי”ד מנריה, וחמישה עתירות נוספות שהוגשו על ידי משפחת המחבלים שרצחו את דני גונן, הרב נחמיה לביא, אהרן בנט, ומלאכי משה רוזנפלד הי”ד, שכנעו את השופט כי יש לעכב בינתיים את הריסת הבתים.

הצווים הארעיים של פוגלמן הוצאו למרות שסיכויי העתירות נמוכים מאוד, בין היתר לאור העובדה שרק לפני כשבוע דחו שופטי בג”ץ את עתירת בני משפחת המחבל שרצח את דליה למקוס הי”ד ואפשרו את הריסת ביתו, בתמיכתם של המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט יצחק עמית, בהחלטה להרוס את הבית.

גם אז, היה סבור השופט פוגלמן, כי באותו מקרה יש לבטל את צו ההריסה.

חבר הקבינט, שר העליה והקליטה זאב אלקין הגיב להחלטת בג”ץ להקפיא את הרס בתי המחבלים: “אני קורא לבג”ץ לא לגרור רגליים ולקיים באופן מיידי את הדיונים לגבי הריסת בתי מחבלים שבג”ץ עצר היום.

“גם שופטי בג”ץ צריכים להבין שאנחנו במלחמה נגד הטרור, ודמוקרטיה שלא יודעת להגן על עצמה לא תוכל לנצח במלחמה הזאת. מניעת הפיגוע הבא על ידי יצירת הרתעה בהריסת בתי מחבלים זה צו השעה ולא יכול להיות שבג”ץ יתקע מקלות בגלגלים של החלטות הקבינט”, הוסיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות