סאגת הסמינרים באלעד: משרד החינוך כפה ספרדיות – האשכנזיות לא באות ללמוד

החלטת ועדת הערר של משרד החינוך לשבץ 9 בנות ספרדיות במקום בתיכון הספרדי החדש של בגר"מ מלכה, בסמינרים 'לדעת חכמה' ו'זלזניק' - הובילה להשבתת הלימודים ב'זלזניק • רק ארבע התלמידות הספרדיות מגיעות אל הלימודים ויושבות מול מורה בכיתה ריקה • 'זלזניק' הגישה עתירה נגד משרד החינוך - וטוענת: ההורים הם שמשביתים הלימודים
יוני גרין
ה' חשון התשע"ו / 18.10.2015 14:03

חשיפת חרדים 10: חשבתם שסאגת הסמינרים באלעד הסתיימה? ובכן, טעיתם בגדול.

מאז החלטת ועדת הערר של משרד החינוך בערב יום כיפור, שקיבלה את העררים שהגישו תשע הבנות ספרדיות, האחרונות שנותרו ללא סמינר בעיר אלעד, וקבעה כי על תיכון ‘לדעת חכמה’ לקבל באופן מיידי חמש תלמידות ועל ‘דרכי חנה-זלזניק’ להכניס ארבע תלמידות – מחרימות תלמידות כיתה ט של ‘דרכי חנה-זלזניק’ את הלימודים בסמינר.

רק ארבע התלמידות הספרדיות, ששובצו על פי החלטת משרד החינוך, מגיעות אל הלימודים ויושבות מול מורה לבדן, בכיתה ריקה.

הנהלת סמינר ‘דרכי חנה-זלזניק’, מצידה טוענת: ההורים הם אלה שמשביתים את הלימודים, לנו אין יד בדבר.

יחד עם זאת, הגישה הנהלת הסמינר עתירה לבית המשפט נגד משרד החינוך, מנכ”לית משרד החינוך, מנהל המחוז החרדי במשרד, עיריית אלעד – ונגד הורי ארבע התלמידות.

בעתירה תובעת הנהלת הסמינר, כי יינתן צו שיורה להעניק לה לאלתר רישיון הפעלה; צו המורה באופן מיידי לתקצב את פעילות הסמינר; צו המורה למשרד החינוך ולעירייה לדאוג לפיתרון פיזי למצוקת המקום הבלתי נסבלת בסמינר; וצו המורה על ביטול החלטות מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך לפיהן על הנהלת הסמינר לקבל את ארבע התלמידות הנוספות.  

בעתירה טוענת ההנהלה, כי אין מקום בסמינר לקלוט את ארבעת התלמידות. בנוסף טוענת ההנהלה כי הן אינן מתאימות מבחינה פדגוגית וכי יש להן מענה בסמינר של הגר”מ מלכה.

קצת סדר בפרשה:

כפי שנחשף לראשונה בחרדים 10, לפני תחילת שנת הלימודים תשע”ו נותרו כמאה בנות בביתן, לאחר שלא שובצו ללימודים בסמינרים באלעד.

גם לאחר החלטת בית משפט המחוזי בירושלים, שחייב את הסמינרים לקבל את כל הבנות, וקבע כי סמינר ‘זלזניק’ יקבל 13 בנות בנוסף לרישום ו’לדעת חכמה’ יקבל 30  – נותרו תשע תלמידות ללא מקום לימודים.

החלטת בית המשפט ניתנה על בסיס הסכם בין מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, וראש העיר ישראל פרוש, לפיו השנה יחולקו כל הבנות בין שני הסמינרים – ‘לדעת חכמה’ ו’דרכי חנה’, ורק בשנה הבאה יחל ‘רישום איזורי’.

שמעוני קיבל את ההסכם בתנאי שראש העיר ידאג לשיבוץ כל הבנות בשני הסמינרים  – וראש העיר התחייב לכך.

אלא שבפועל, גם לאחר ביצוע החלוקה בין שני הסמינרים, נותרו 9 בנות ללא שיבוץ, וראש העיר שיבץ אותן, יום לפני פתיחת שנת הלימודים, בתיכון החדש של הגר”מ מלכה.

הבנות לא נכנעו להחלטה, השרירותית בעיניהן, והגישו את הערר למשרד החינוך, בטענה שהמוסד החדש של הגר”מ מלכה אינו תואם את אורחות חייהן.

ועדת הערער של משרד החינוך קיבלה את עמדת התלמידות,  בניגוד להחלטת השיבוץ של הרשות ובניגוד לדעתם של מנהלי שני התיכונים, וקבעה שהן מתאימות ללמוד בתיכונים הוותיקים – וביצעה חלוקה שווה, בהתאם לפסק הדין שהתקבל בבית המשפט המחוזי.

בסמינר ‘לדעת חכמה’ טוענים: “אין לנו בעיה לקבל את החמש בנות שקבע משרד החינוך בעקבות הערר, למרות שאנו סבורים שמשרד החינוך טועה והן לא מתאימות פדגוגית וכן מתאימות כפי שיבוץ העירייה אצל הרב מלכה.

“אבל זה בתנאי שבהתאם לפסק הדין תהיה בחלוקה שווה ובלי משחקים ושביתות של הצד האחר – ‘זלזניק דרכי חנה'”.

מהנהלת ‘לדעת חכמה’ לא נמסרה תגובה.

את תגובת ‘זלזניק-דרכי חנה לא הצלחנו להשיג.

מתוך העתירה:

זלזניק אלעד

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד, תוסיפו עוד גזירות לעם ישראל
    18/10/2015 15:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא מספיק האסונות והקטרוגים שרובם ככולם עקב שנאת חנם במחנה החרדי, פלגנות, ביזוי ת”ח, זלזול ביהודים, לשון הרע וחילול השם עצום!
    המשיח כבר יטפל באותם ‘חרדים’ מחרחרי ריב ומדון ופלגנות בעם ישראל!
    כל שנאת חנם על בסיס עדתי הוא איסור ד-א-ו-ר-י-י-ת-א!!!!
    אז אנא, אל תגדירו עצמכם ‘חרדים’…

    • חנה מבני ברק   19/10/2015 22:07

      לא רציתי לכתוב בצורה בוטה. באמת שרציתי לכבד את חרדים 10 אבל מה לעשות שאין לי בטוי אחר מלבד גועל נפש….

  2. גזענות מהדרג השפל ביותר- להשבית מאות תלמידות כדי שלא יהיה פרענקיות.. בושה!!!!
    21/10/2015 01:46
    גזענות מגעילה
  3. גזענות מהדרג השפל ביותר- להשבית מאות תלמידות כדי שלא יהיה פרענקיות.. בושה!!!!
    ואני אומר – מצויין ,שה-4 בנות ימשיכו ככה עד סוף השנה ווכל הסמינר לא יגיע ללימודים, והסמינר הזה יתפרק.
    איזה מסר הסמינר מעביר למאות הבנות שלו ???? אני גזען, אני שונא את השחורים, “גם לי גם לך לא יהיה” ???? לאן הגענו… תבינו, זה מוסד שאמור לחנך…
    סמינר שכך נוהג, הוא נולד בחטא, וסופו להסגר בחטא.
    ואם נהיה כנים, אילו הסמינר לא היה גזען ומקבל את הבנות הספרדיות הללו כבנות מהמנין ה-4 בנות הספרדיות הללו היו החרוצות והשפיציות של הכיתה.