ברכסים יש שקט ביטחוני. אז מדוע תלמידות ‘בית יעקב’ נשארות בבית?

תלמידות רבות הלומדות בבית יעקב ברכסים מסרבות להגיע אל בית הספר • הסיבה: אין מים והביוב בו עולה על גדותיו • מי אשם? ההורים טוענים: המועצה והעומד בראשה • ראש המועצה יצחק רייך: תקצוב אב בית פעיל במשרה מלאה הוא באחריות החינוך העצמאי
א' חשון התשע"ו / 14.10.2015 19:14

מי שחשב שהשקט בצפון גורם לכך שמערכת הלימודים המקומית תפעל כבשגרה – מה שעורר, אולי, את קנאתם של הירושלמים – כדאי לו לקרוא את הידיעה הבאה.

מתברר, שיש עוד סיבות מדוע לא לשלוח בנות לבית ספר – לאו דווקא סיבות בטחוניות.

בשיחה עם אחד מהורי התלמידות הלומדות ב’בית יעקב’ בישוב, בניהולה של הרבנית ברנשטיין, הוא מספר, כי  “הבוקר בנות רבות בחרו שלא להגיע ללימודים, מתוכן גם בנות של מורות בבית הספר”.

הסיבה, הגורמת לכעס אצל ההורים: “כבר כמה ימים אין מים בבית הספר והביוב… עולה על גדותיו”.

לטענתו, המועצה המקומית, בראשות הרב יצחק רייך, מתנערת מאחריות.  בירור שבוצע, לדבריו, בסמינרים בירושלים העלה תוצאות דומות: העירייה היא שמטפלת בנושאים מסוג זה.

“כבר בתחילת שנת הלימודים התגלו ליקויים, החשמל בבית הספר לא פעל. כעת ליקויים חדשים. לא סביר שמועצה חרדית תתייחס כך למוסד חרדי”, אומר ההורה הזועם.

במועצה המקומית מודעים לבעיה ומנסים לחפש מקור תקציבי כדי לפתור אותה.

לדבריהם, באופן מעשי בית הספר הוא של החינוך העצמאי, ואחרי ההקצאה הראשונית שהעניקה לו המועצה, מי שאמור לתפעל אותו בשוטף הם מנהלי החינוך העצמאי.

ראש המועצה: דורשים אב בית פעיל מהחינוך העצמאי

במכתב ששלח ראש מועצת רכסים, יצחק רייך, למנכ”ל החינוך העצמאי צבי בוימל, בענין הוא דורש את התערבותו ועזרתו בפרשה, כשהוא מסביר כי את בעיות האינסטלציה נוטלת העירייה על עצמה – אך לא את הפעלתו של אב בית למוסד.

“בבית הספר בית יעקב רכסים מתחנכות 564 תלמידות. ניתן לומר שזה בית הספר הגדול ביותר בישוב. לאחרונה השקיעה המועצה המקומית בבית הספר כ-4 מיליון שקלים מכספי משרד החינוך לחיזוק בית הספר מפני רעידות אדמה.

 עם סיום הבניה מתברר שבבית הספר אין אב בית (שרת) מזה מספר חודשים ומצב התחזוקה השוטפת של ביה”ס גרוע.

עם פתיחת שנה”ל הנוכחית התגלו בעיות אינסטלציה וחשמל שמנעו את תפקודו השוטף של ביה”ס. לבקשתו של רב הקהילה הרה”ג רבי יוסף ברנדייס שליט”א לקחה המועצה על עצמה את הטיפול במערכת החשמל בעלות כוללת של כ-40,000 ₪.

מאידך, ביה”ס לקח על עצמו את הטיפול בבעיות האינסטלציה, הכוללות בעיות רבות וביניהם הצפות ביוב חוזרות ונשנות, ותאי שירותים שלא מתפקדים כלל.

יודגש שכל בתי הספר ברכסים ממוקמים במבנים עירוניים, ועברו תהליך הקצאה לעמותה המפעילה כנדרש. בחוזה ההקצאה מודגש שכל התחזוקה השוטפת של המבנה חלה על העמותה.

לפני כחודשיים פניתי לרב אפרים שפר על מנת לקבל עבור ביה”ס סיוע כדי לפתור את הבעיות הנ”ל. לצערי, אף שבעיית החשמל נפתרה, בכל הקשור לבעיות האינסטלציה לא נעשה דבר.

כמובן שכולם (כולל הנהלת ביה”ס) מפנים אצבע מאשימה כלפי המועצה והעומד בראשה, למרות שהמועצה לא מבצעת עבודות תחזוקה באף לא אחד מבתי הספר כפי שכבר כתבנו, כך מופיע בחוזה ההקצאה מול העמותה של בתי הספר.

אבקש את התערבותך המיידית לתיקון הליקויים בביה”ס באופן המיידי, ולוודא שלביה”ס יש אב בית פעיל, הדואג לתחזוקה השוטפת של ביה”ס ע”מ למנוע הישנות ליקויים אלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לסיכום
    15/10/2015 15:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אף אחד לא עושה כלום