שופטי בג”ץ קבעו: בית הכנסת בגבעת זאב ייהרס בתוך שמונה ימים

שופטי בג"ץ דחו את עתירתו של רב בית הכנסת וקבעו כי בית הכנסת 'אילת השחר' בגבעת זאב יהרס בתוך 8 ימים • השופט מלצר הציע לאפשר להעתיק ולהרכיב את בית הכנסת באתר אחר, אך עמדתו נדחתה
אליעזר היון
ל' תשרי התשע"ו / 12.10.2015 22:43

הרס בית הכנסת בגבעת זאב לא ידחה. כך קבעו הערב (שני) שופטי בג”ץ – הנשיאה מרים נאור, חנן מלצר ועוזי פוגלמן – שדחו  על הסף את עתירתו של רב המועצה המקומית גבעת זאב, הרב יוסף טולדנו, בה ביקשהלמנוע את הרס בית הכנסת ‘איילת השחר’ שבתחומי הישוב.

הרב טולדנו ביקש מבג”ץ להעניק לבית הכנסת את ההגנה שמעניק המשפט הבינלאומי למקומות קדושים – אך בקשתו נדחתה: “המשפט הבינלאומי המנהגי וההסכמי אינם קובעים את מה שהעותר טוען לו, בסיטואציה, שבה, בשטח מוחזק, ממוקם מבנה בית התפילה – על קרקע פרטית, שלא על דעת הבעלים של המקרקעין”, קבע השופט מלצר, ודחה את הניסיון להסתמך על המשפט הבינלאומי.

בית המשפט תקף את הרב טולדנו וטען כי מספר שבועות לאחר פינוי בית הכנסת מהחפצים וספרי הקודש, הושבו למקום החפצים וספרי הקודש והמתפללים שבו להשתמש בו.

מועד ההרס המקורי היה אמור להיות מחר, ה-13 באוקטובר, אך השופטים העניקו למדינה שבוע נוסף להיערך להרס, וקבעו כי דחייה של עד שבוע לא תיחשב להפרת פסק הדין המקורי.

בפסק הדין הציע השופט מלצר הארכה נוספת לפיתרון המשבר: “אף פירוק והעתקה של המבנה בתוך פרק הזמן הקצוב הנ”ל, יכולים להיחשב כמימוש של פסק הדין”.

כלומר, בית הכנסת לא יהרס עד להעתקתו לאתר אחר, אך חבריו להרכב הבהירו כי אינם מצטרפים לקביעה זו, ואף הדגישו כי ניסיון לבצע פירוק והרכבה לא יהיה עילה לדחיית המועד האחרון להרס בית הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רשעים ארורים
    13/10/2015 00:13
    יוני
  1. אנשים קטנים ולא רלוונטיים
    צריך לשלוח אותם לביתם