יובל שטייניץ: “מקווה שהמערכת תשתנה ותמנה נשים דיינות בביה”ד”

22 הדיינים החדשים הושבעו בטקס חגיגי בבית נשיא המדינה • ריבלין: "אינכם חס ושלום נציגי מגזר זה או נציגי מגזר אחר - חסידים, ליטאים, אשכנזים או ספרדים. הנכם מתמנים היום כדיינים בבתי הדין של מדינת ישראל, לשרת את כלל העם"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשע"ו / 11.10.2015 17:03

בבית הנשיא התקיים היום (ראשון) טקס השבעת 22 דיינים לבתי הדין האזורים, בהשתתפות הראשון לציון הגר”י יוסף, הרב הראשי לישראל הגר”ד  לאו, שר האנרגיה  יובל שטייניץ והשר לשירותי דת, דוד אזולאי.

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק לדיינים המתמנים את כתב מינוים, ונשא דברים בהם הדגיש את חשיבות תפקיד הדיינים.

“מצווים הדיינים להפוך בעצמם לשלוחיו של מקום; לחוד החנית המוסרי של העם. וככאלו, מוטלת עליהם אחריות אישית כבדה ביותר. אינכם דיינים לכנסת ישראל- בגלותה, ואינכם חס ושלום נציגי מגזר זה או נציגי מגזר אחר – חסידים, ליטאים, אשכנזים או ספרדים.

“הנכם מתמנים היום כדיינים בבתי הדין של מדינת ישראל, לשרת את כלל העם בישראל. בכל שעה ושעה בה תשבו כדיינים על כתפיכם מוטלת החובה להחיות את ישראל ולהביא גם צדק, גם רחמים, לבעלי ולבעלות הדין העומדים לפניכם. פסיקתכם יכולה להיות ביטוי של מנהיגות המושיבה את העם על אדמתו מתוך שהיא מעניקה לו שקט ורווחה. מי ייתן, וכזו היא תהיה”.

בסוף דבריו ציטט ריבלין מתוך תפילתו של הרב מרדכי אליהו זצ”ל בבואו לישב בדין, וכך היה מתפלל: “חוננו חכמה בינה דעת והשכל. שלא נאמר על טהור – טמא ועל טמא – טהור. על מותר – אסור ועל אסור – מותר. על זכאי – חייב ועל חייב- זכאי. ותצילנו מכל שגיאות וטעויות ויהא ליבי חזק ואיתן להוכיח כל עושי עוול להציל עשוק מיד עושקו ושיהא שם שמים מתקדש על ידינו. אמן, סלה”.

שר האנרגיה יובל שטייניץ, יו”ר הוועדה לבחירת דיינים, אמר:”זו נבחרת איכותית, משכמה ומעלה ובעלת הציונים הגבוהים ביותר. בתי הדין הרבניים צריכים לשמש אוזן קשבת לכלל הציבור. אני פונה אליכם בתקווה גדולה, שתחזקו את מעמדם ותדמיתם של בתי הדין הרבניים. אין לי ספק, שתשפטו לצדק ובחמלה לטובת הציבור.

“בוועדה היה מספר שיא של נשים, אני תקווה כי לא ירחק היום שהמערכת תשתנה ותמונה דיינות בבתי הדין. אנחנו עם יהודי במדינה יהודית. המסורת חשובה לכולנו. התורה היא סלע קיומנו. כולנו עם אחד, ועלינו לפעול יחד לחיזוק מדינת היהודים, ולבתי הדין הרבניים יש חלק בכך”.

השר לשירותי דת דוד אזולאי ברך את הדיינים הנבחרים: ”אחריות רבה מונחת את כתפיכם; ליזום ולהיות מעתה אוזן קשבת לכל מסורבי הגט ולשמוע את המצוקות של הגברים והנשים. לפעול לשיפור השרות בבתי הדין, קיצור תורים, שקיפות מלאה שמייצגת את יושר דרך התורה, וביחד בעזרת ה’ נפעל לשיפור התדמית בפני הציבור, וכך גם נביא לקידוש שם שמיים.

”בתי הדין מפוזרים בכל רחבי הארץ, והדיינים יכולים לתרום גם לקהילה אם יגורו במקום כהונתם, אנחנו נתגמל דיינים שיתרמו לקהילה ויגורו במקום כהונתם״, הוסיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גדול כבוד תורה
    12/10/2015 11:49
    לוי שמואל
  1. בושה וחרפה שהדיין הרב בוארון עומד , ושר הדתות יושב. איפה כבוד התורה , זה שר הדלתות, חושב שהוא יאריך ימים שם, עוד מעת הוא הולך לבית ומה ישאר ממנו ביזוי כבוד התורה בחושבו אם הוא שר אינו צריך לכבד את הרבנים ועוד רב כזה גדול וצדיק. אבל אין קושיא על ע”ה.