הפגנה אלימה ברחובות יפו: “בדם נפדה את אל-אקצא”

מאז אירועי אוקטובר 2000, לא היו מהומות כאלה בעיר יפו: רעולי פנים השליכו במהלך הפגנת הזדהות עם אל-אקצא אבנים לעבר רכבים ברחובות יפת וטולוז, הניפו דגלי פלסטין וחסמו כבישים עם פחים וצמיגים • 6 שוטרים נפצעו
שי וייספיש
כ"ד תשרי התשע"ו / 06.10.2015 21:53

האלימות הערבית גולשת למרכז הארץ: במהלך הפגנה למען מסגד אל-אקצא שהתקיימה הערב (שלישי) בגן השניים ביפו, הושלכו אבנים, בקבוקים – ואף בקבוק תבערה, לעבר שוטרים.

שישה שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב.

ששה מפגינים נעצרו ובכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים.

ההפגנה נערכה על ידי ערבים מקומיים, בסימן הזדהות עם אירועי הטרור סביב מסגד אל אקצא.

דובר משטרת יפתח מסר, כי למרות שמדובר בהפגנה שלא הוגשה בקשה לקיימה כדין, משטרת מרחב יפתח איפשרה את קיום ההפגנה מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה, ובמקביל העבירה מסר למארגנים כי עליהם לשמור על הסדר הציבורי.

אלא שבשלב מסוים החלו המפגינים, שקראו קריאות “ברוח ובדם, נפדה את אל-אקצא” והניפו דגלי פלסטין ו ואת דגלי התנועה האסלאמית, להשליך אבנים לעבר רכבים ואוטובוסים בכביש באזור רחוב יפת ועבר ישיבה ברחוב טולוז, וניסו לחסום כבישים באמצעות פחים, צמיגים בוערים ועוד.

חלק מהמפגינים, שהיו רעולי פנים, תקפו את השוטרים שהגיעו למקום באמצעות בקבוקים, אבנים ומכות וגרמו לפציעתם של שישה מהם. השוטרים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב.

אחד מהמפגינים רעולי הפנים גם השליך בקבוק תבערה לעבר אחד מהשוטרים ונמלט מהמקום.

מפקדי המשטרה נועדו לשיחה עם השייח’ המקומי וביקשו ממנו להרגיע את הרוחות. השייח נענה והכריז כי על המפגינים להתפזר לבתיהם.

מאז אירועי אוקטובר 2000, לא היו הפגנות של רעולי פנים וחסימות כבישים ביפו, כפי שהיו היום.

“להסתה הפלסטינית אין גבולות”

יו”ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בעקבות המהומות הערב ביפו, כי “הן מבהירות לכל מי שחשב שגל האלימות האחרון לא נוגע לכלל אזרחי ישראל, אלא ‘רק’ לאלו המתגוררים בירושלים וביהודה ושומרון, שלהסתה הפלסטינית אין גבולות ותוצאותיה מגיעות לכל מקום וגם למרכזה של הארץ, קילומטרים ספורים מלב תל אביב.

“ההסתה הפרועה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת הפלסטינים הרשמיים מוכיחה שהמערכה הזו היא לא מול טרור של בודדים, כפי שישנם כאלו המנסים לומר, אלא מערכה מתוזמנת ומאורגנת שאלו שמנצחים עליה, מרמאללה ומעזה, נהנים מחסינות שמעניקה להם מדינת ישראל מתוך שיקולים מוטעים שעכשיו כבר ברור שהם לא מועילים אפילו לטווח הקצר”, אמר ליברמן.

לדברי ליברמן, “האירועים הללו נעשים גם בעידודם ובסיועם ובתיאום עם חברים בכנסת ישראל. השילוב הזה והאירועים הללו הם לא אוסף של התפרעויות מקריות אלא איום אסטרטגי על מדינת ישראל, שהוא תוצאה של אובדן הרתעה שהשלכותיו רק יילכו ויחריפו. הממשלה חייבת להתעשת ולתת לאיום הזה תשובה מיידית ומוחצת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אליקו
    06/10/2015 22:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חרם כלכלי פשוט לא קונים כלום מערבים זה בעצמו מוות מהיר

  2. משה פואה והדומים לו שרוצים לשנות את הסטטוס קוו
    06/10/2015 23:17
    יפה יוסף
  3. בהר הבית גורמים לרצח יהודים. מאת הד’ היתה זאת שהרבנים אסרו את העליה להר הבית. חשוב לקב”ה שלא ירצחו יהודים בגלל אנשים כמומשה פואה.

  4. מהומות
    07/10/2015 01:02
    שיר
  5. חרם!!!!!!