בדרך לישראל: מאות ליוו את אמיר אוחנה ז”ל אל ציון רבי נחמן באומן

מאות השתתפו היום בעיר אומן שבאוקראינה בהלוויתו של אמיר אוחנה ז"ל שטבע באגם באומן, שיצאה בצהריים מה'קלויז' אל היכל הציון של רבי נחמן מברסלב • אחר הצהרים ייצא הארון לקייב - בדרכו לישראל
אליעזר היון
ז' תשרי התשע"ו / 20.09.2015 13:34

מאות השתתפו היום (ראשון) בעיר אומן שבאוקראינה בהלווייתו של אמיר אוחנה ז”ל, בן 28, תושב בת ים, שאותר בשבת ללא רוח חיים באגם מים לא הרחק מציונו של רבי נחמן.

גופתו הוצאה מתא הקירור, וההלוויה יצאה מ’הקלויז’ אל עבר ציונו של רבי נחמן.

מאומן ייצא הארון לקייב, לקראת טיסה היוצאת בשעה 23:00 לישראל.

מוקדם יותר הבוקר אמר חיים אוטמזגין מזק”א,  כי גופתו של אמיר אוחנה ז”ל, עדיין לא שוחררה בשל קשיים בירוקרטיים מול משרדי הממשל באוקראינה. “המשרדים סגורים, וחסרה לנו עדיין חתימה על טופס”, הסביר אוטמזגין. לדבריו, מקווים שבשעות הקרובות האישור יושג, וגופתו של אוחנה תוטס ארצה.

אוחנה ז”ל, אב לשלוש בנות, טס לאומן כדי לשהות ליד ציונו של רבי נחמן בימי ראש השנה.  בשעות הצהריים של יום שלישי האחרון, היום השני של ראש השנה, הוא יצא ל’התבודדות כמנהג חסידי ברסלב, ומאז נעלמו עקבותיו.

בתום חיפושים נרחבים באזור שנמשכו מספר ימים,  נמצאה גופתו במאגר מים. ככל הנראה לקה המנוח ז”ל – שנמצא עם בגדיו – בהתקף של מחלת הנפילה, ממנה סבל, מה שהוביל לטביעתו ולמותו.

אמיר אוחנה

מאז אותרה גופתו לקראת מוצאי שבת, אוחסנה גופתו של אמיר אוחנה ז”ל במקרר באומן, לקראת הטסתה לישראל, ובמקום מתקיימים משמרות תהילים על ידי חסידי ברסלב.

אוחנה לוויה

אוחנה היה אמור לחגוג אתמול את יום הולדתו ה־28.

הוא הותיר אחריו אישה, מיטל, ושלוש ילדות קטנות בנות 5 וחצי, שנתיים וחצי ותינוקת שטרם מלאה לה שנה.

אוחנה לוויה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות