נקבר הרוג פיגוע האבנים מערב החג: “נרצחת בעיר שאהבת”

אלכס לבלוביץ הי"ד שנרצח בערב החג מידויי אבנים שהושלכו לעבר רכבו הובא הערב למנוחות בירושלים • ראש העיר ברקת: "חייבים להחמיר את הענישה ולייצר הרתעה. נער שמחליט לזרוק אבן – דמו בראשו"
אליעזר היון
ג' תשרי התשע"ו / 16.09.2015 20:37

הלווייתו של אלכסנדר לבלוביץ’ הי”ד שנרצח בערב ראש השנה מיידויי אבנים, נערכה היום (רביעי) בירושלים, בהשתתפות מאות בני משפחה וחברים.

“שום דבר לא יכול להכין בן אדם לרגע כזה”, ספד לו בנו, ניר. “איך אני יכול להמשיך בלעדיך? בלי לשמוע את הצחוק שלך. כל כך התגאית בי, תמכת בי במה שעשיתי. לא אהבת לדבר על פוליטיקה וההרגשה והפספוס חונקים את הגרון. אבא, נוח בשלום אבא אהוב שלי באדמת המדינה והעיר שכה אהבת, העיר שבה נולדת, גדלת וגם נרצחת”.

בתו של אלכס, מעיין אמרה: “אבא שלנו יקירנו, נתת לנו שלושה ימים לעכל את האסון, אפילו בצאת החג השמיים בכו. איך נקטע לנו החג עם בשורת האיוב. אבא, תחסר לי מאוד. לא יכולה לתאר את הכאב והעצבות בלעדיך”. רעייתו, איריס הספידה: “אלכס, אישי אהובי שותפי לחיים, זמן קצר לאחר שבילינו ושמחנו בארוחת החג קיבלנו את הבשורה המרה שאבן אחת הפכה את חיינו. נלקחת מאיתנו בטרם עת בגלל שנאת חינם שמעולם לא הייתה בלבך”.

ברקת: אבן רוצחת אנשים

ראש העיר נשא גם הוא דברי הספד, והזהיר מפני המשך יידוי האבנים: “אין ספק שהממשלה וכל המערכת חייבת להחמיר את הענישה ולייצר הרתעה. נער שמחליט לזרוק אבן – דמו בראשו. הוא צריך לדעת שהוא יכול להיפגע ואחרי שיתפסו הוא יישב זמן ממושך בכלא. ושהמשפחה שלו תשלם מחיר יקר בקנסות. לפני שילד ירים אבן שהיא כמו כלי נשק, שהיא רוצחת אנשים, שיחשוב אלף פעם לפני שהוא עושה את הצעד הזה”.

“המפגעים שזורקים בנו אבנים ולפעמים הורגים בנו, מנסים לגרום לפחד שלנו לשתק אותנו. הם רוצים שהפחד ישתק, הם רוצים לשבש את שגרת יומנו, הם רוצים שאנשים יפחדו לנסוע בכבישים וללכת לעבודה. את הפחד הזה צריך לכבוש. ולהמשיך בשגרת חיינו. זו התשובה של כל תושב כנגד המפגעים. שיידעו שזה לא יעזור לאף אחד”, הוסיף ברקת.

במהלך היום סייר ראש הממשלה במקום בו נרצח לבלוביץ ואמר: “אנחנו משנים מדיניות, המצב הקיים אינו מקובל עלינו. ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות