הגראי”ל שטיינמן בשיחת חיזוק לתלמידי ‘ארחות תורה’ • צפו

לקראת הימים הנוראים: למרות חולשתו, הגיע הערב הגראי"ל שטיינמן אל ישיבות 'ארחות תורה' ו'גאון יעקב' בבני ברק, בראשן הוא עומד, ומסר בפני התלמידים שיחת חיזוק
יוני גרין
כ"ז אלול התשע"ה / 10.09.2015 23:48

למרות חולשתו, הגיע הערב (חמישי) הגראי”ל שטיינמן אל ישיבות ‘ארחות תורה’ ו’גאון יעקב’ בבני ברק, בראשן הוא עומד, ומסר בפני התלמידים שיחת חיזוק.

הגראי”ל אמר: “אנחנו יודעים שעומדים לקראת עשרת ימי תשובה, ומבקשים מהקב”ה על שנה  הבאה כל מיני דברים.

“מצד אחד רואים שכל התפילות נזכר שאומרים דברים באמונה, בייחוד השם, זאת אומרת שזה חסר לנו בעצם.

“לא כל אחד מאמין כמה שצריך להיות מאמין, שהקב”ה יחיד, ושהקב”ה מנהיג את  העולם. וזה צריך להתחזק בימים האלה, לא רק שאנחנו מבקשים תפילה – תן לנו,  תן לנו, רק אנחנו צריכים להגיד שאתה הקב”ה אתה מנהיג את העולם, אתה יחיד, וזה עיקר הימים נוראים.

“כל השנה גם כן צריך להתחזק בזה, אך לא כל כך מדברים מזה, אבל כאן אנחנו מבקשים כל הזמן שאתה יחיד, שכל העולם שלך, וכשיהיה באמונה חזקה כזאת – אז  אפשר לבקש תתן לנו, תעשה לנו, ככה אני חושב.

“וכל הבחורים כאן בוודאי הם מאמינים. אין שום ספק. אבל שצריך להתחזק  באמונה זה חידוש גדול, אפילו אם הוא מאמין – צריך להאמין בחוזק כל כך! וזה  אנחנו צריכים מאד להתחזק.

“ולכן בכל התפילות כל הזמן מזכירים שהוא יחיד שהוא… ולמה צריך להגיד את  זה? בגלל שבאמת אנחנו צריכים להתחזק בזה, כל אחד צריך להתחזק באמונה, לא רק שהוא צריך לבקש: תן לי תן לי, רק צריך לומר שאני אומר שאתה יחיד, ואת העולם אתה מנהל.

“וזה כל כך מודגש כל התפילות של ראש השנה וימים נוראים, רואים  שהקב”ה רוצה שבן אדם יתחזק מאד באמונה בהקב”ה.

“ואנחנו מבקשים מהקב”ה שנזכה לזה, ואז נזכה גם כן שהקב”ה יתן לנו שנה  טובה, ונזכה לכל טוב סלה, עד שאנחנו נזכה להיות מאמינים אמיתיים שמאמינים  ‘בכל הלב’ שהקב”ה…

“הקב”ה יעזור שעל ידי זה נזכה, כל כלל ישראל יזכה, להגיע למצב של יחוד השם,  וכל העולם כולו.. הקב”ה יגאלנו בגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן סלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות