נדיר: אישה עגונה שבעלה חי במדינת אויב קיבלה גט

אישה שחיה עם בעלה במדינת אויב נמלטה לישראל בעקבות אלימות פיזית ומילולית כלפיה • לאחר מבצע מורכב וחשאי - הושג הגט המיוחל • איך זה קרה?
חיים טוויל
כ"ז אלול התשע"ה / 10.09.2015 21:34

אישה שחיה בעבר במדינה מוסלמית המוגדרת כמדינת אויב, ונמלטה לישראל בעקבות אלימות פיזית ומילולית של הבעל כלפיה, הצליחה לקבל גט.

זאת בעקבות מבצע חשאי ומקיף של נציגי אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בארץ,  שהצליחו להביא למתן גט ​לאחר 5 שנות עגינות, באמצעות גורמים במדינה שלישית.

מלאכת איתור של הבעל והמשא ומתן עמו היו מסובכים במיוחד, מכיוון שמדובר במדינה שאין לה יחסים עם ישראל והיא נתונה עמה בעימות. לפיכך, כל קשר בין אזרח ישראלי לאזרח במדינה זו נחשד כריגול למען מדינת אויב.

וכך זה התנהל: אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים איתר שלושה אברכים המתגוררים במדינת האויב, הבעל חתם בפניהם ביושבם כבית דין על שטר הרשאת שליחות לכתיבת הגט ונתינתו לעגונה. משם עבר השטר למדינה שלישית שתיווכה, שם נכתב הגט על ידי סופר ועדים שהגיעו מישראל וכן על ידי השליח שמינה הבעל.

הגט הובא לישראל לבית הדין בתל אביב, ולמרות שבית הדין היה מצוי בתקופת פגרה הוחלט בשל הנסיבות המיוחדות לקיים דיון דחוף. הדיין הרב זבדיה כהן קיבל את האישה והגט ניתן.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון: “אין אמצעי או מהלך שהם מחוץ לתחום כשמדובר באישה עגונה. אנחנו מאושרים להביא אושר לעוד אישה מישראל בערב הימים הנוראים ומודים לכל הגורמים החשאיים והגלויים שסייעו בהסדרת הגט. תודה מיוחדת לסגני הרב אשר ארנטרוי שעמל רבות על גט זה”.

מנכ”ל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי: “זכות גדולה היא לנו לקראת השנה החדשה לסייע לאישה עגונה לפתוח דף חדש בחייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות