לפיד חוזר בתשובה? קודם מעשים, חמוד

בשנה האחרונה מנסה יאיר לפיד למצוא ללא הרף מסילות ללבו של הקולקטיב החרדי, אולי מתוך הכרה שבכך תיסלל דרכו למשרד ראש הממשלה • אלא שבדיבורים, לפיד תמיד הצטיין • כדי 'לעשות תשובה', יש לפעול ורק אחר כך לצעוק מעל לכל במה: 'טעיתי'
יצחק נחשוני
כ"ו אלול התשע"ה / 10.09.2015 15:15

האירוע: כינון ממשלת ישראל ה- 34 בראשות בנימין נתניהו, בהשתתפות המפלגות החרדיות

תאריך: כ”ה אייר, 14 במאי

מבחינתי, הארוע המרכזי של השנה החולפת הינו החלפת הממשלה בישראל. החלפת ממשלה שבשתי שנות משילותה השיתה גזירות קשות על הציבור החרדי.

הממשלה החדשה הבטיחה להשיב את  הגלגל אחורנית. אנו מצויים עדיין ‘בשלב ההבטחות’, אך כולנו תקווה, שדברים אכן ישתנו.

זו גם השנה, שיאיר לפיד, יו”ר ‘יש עתיד’, פתח במסע אל לבו של הרחוב החרדי כשהוא מנסה לקנות את אמונו מחדש, כנראה מתוך הכרה כי הדרך הבית ברחוב בלפור, חייבת לעבור דרך דו-שיח עם המגזר החרדי.

האם אני מאמין לו? הוא יבחן במעשים.

אם יצביע לפיד בנושא של חוק הגיוס על הורדת הסנקציות, ויקבל את הנוסחה החדשה מבית ‘יהדות התורה’, אתחיל לחשוב שהאיש מודה שטעה.

כל זמן שאנו אוחזים ב’שלב הדיבורים’, ומר לפיד הלא מומחה בדיבורים, ופחות במעשים, ה’חזרה בתשובה שלו’ עדיין לא רלוונטית. לפיד חייב להבין כי הוא גרם נזק. בחוק הגיוס, ובגזירות הנוספות שהטיל על הציבור החרדי הוא פגע בחרדים.

בינתיים לא חלה כל התקרבות מעשית מצידו.

מסנגריו של יו”ר עתיד, גם מתוך המחנה, שואלים מעת לעת: אולי הוא התכוון לטוב? אולי הוא מאמין באמת ובתמים שבמעשיו הוא מסייע לציבור החרדי ומציל אותו מעצמו? להם אומר, כי הציבור החרדי מכיר את עצמו ויודע את העקרונות שלו. הוא לא צריך עזרה, בטח לא מיאיר לפיד, שכלל לא מכיר את הציבור.

האמירות של האיש בראיונות האחרונים ‘טעיתי’ אינן מספקות. כאשר אדם טועה ומכיר בטעותו, הוא ראשית מתקן אופרטיבית את הנזק שגרם, ורק לאחר מכן צועק בכל במה: טעיתי.

לא להיפך.

למר לפיד יש כיום אצבע בכנסת. עם האצבע  הזו, הוא יכול להצביע לטובת הציבור החרדי ובכך יבחן.

בינתיים הניעה ‘יש עתיד’ מהלך אחד בהקשר לציבור החרדי: שדרוג מעמדו של סגן השר ליצמן לשר. לא היה בכך כל צורך. האם במשרדים אחרים אין ‘סגן שר’ במעמד שר? מה עם משרד החוץ למשל? בעדינות אציין כי מה שעשה יעקב ליצמן כסגן שר במשרד הבריאות, לא עשתה יעל גרמן במשרד כשרה.

 • יצחק נחשוני הוא עורך העיתון ‘מרכז העניינים’ 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד
    10/09/2015 18:34
    דרי לב
  1. כן אחרי ספר תורה הוא אוכל קבוע אצל אידי מאשקלון שרימפס וחזיר – חזיר הוא והאבא שלו עוכר ישראל

  2. חוזר בתשובה?
    10/09/2015 19:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כל גדולי ישראל אסרו להתגיס לצבא השמד והניאוף, והמשומד הזה רוצה לעשות מלחמה נגד הקב”ה? זה מלכתחילה “לא יוצלח” ממש מעשה מסיונרים אפיקורסים = ציונים ארורים. שורש הבעיה היא שלא הי’ לו חינוך נכון ע”פ תורה!!! רק ע”פ ישראלים ריקים מאהבת השם, הרוצחים את תורתינו הקדושה בגדול ביותר. בהיסטוריה כאלו הם אלה שאין להם אלוקים והם מסוגלים להתנגד לתורה הקדושה, הם פשוט כפיי טובה לקב”ה.

    אע”פ שהקדוש ברוך הוא רחום וחנון ובעל הרחמים ואין רחמן גדול ממנו בעולם הזה ובעולם הבא ובטח בשר ודם לא יכול לעמוד מול רחמיו האין סופיים שמחיים את הבריאה בכל רגע, וכן מתחסד עם כל הרשעים ומרחם עליהם בכל רגע וארך אפיים שמו שמחכה להם על אף כל עוונותיהם שישבו בתשובה ויתקנו מעשיהם. אבל על אלו שמגדפים נגד הקב”ה עליהם אמרו חז”ל שרשעים אפילו על פתחו של גיהנם אינם חוזרים בתשובה – במסכת ראש השנה (יז ע”א) אמרו פסוק זה על פושעי ישראל הגמורים שאין להם חלק לעוה”ב כמו המינים והמוסרים וכו’ ובזמנינו לכאורה זה גם נאמר על המשומדים של המדינה המתכוונים להכעיס השם ולעקור המצות של התורה הק’, ועליהם מתפללים כל יום “למינים ולמלשינים אל תהי תקווה וכל הזדים והרשעה כרגע יאבדו”

    ובשבת דף קטז – ספר תורה שכתבו מין ישרף. כלומר, מותר לשרוף אף את השמות הקדושים שבספר שכתבו רשעים כאלו, משום שלמעשה אין בהם שום קדושה כלל וכלל, שכן הם נכתבו לשם עבודת כוכבים, כמו לשם ציונות.

    והרמב”ם (הלכות יסודי התורה ו, ח) הביא “אבל אפיקורוס ישראל שכתב ספר תורה שורפין אותו עם האזכרות שבו, מפני שאינו מאמין בקדושת השם, ולא כתבו לשמו אלא שהוא מעלה בדעתו שזה כשאר הדברים והואיל ודעתו כן לא נתקדש השם, ומצוה לשורפו כדי שלא להניח שם לאפיקורוסים ולא למעשיהם, אבל עובד כוכבים {כמו האפיפיור} שכתב את השם גונזין אותו” ולא שורפין ס”ת של גוי רק של יהודי אפיקורוס. והמבין יבין.

  4. לשון הרע
    10/09/2015 23:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. לשון הרע והוצאת שם רע זה בין העבירות החמורות ביותר בתורה!!!
    בברכת שנה טובה