עוד בטרם מונו דיינים חדשים: ביה”ד הגדול עובר למשכן חדש

כשנה לאחר המעבר של בית הדין הרבני האזורי של ירושלים למשכנו ברחוב עם ועולמו, עובר גם בית הדין הרבני הגדול לערעורים למשכן חדש ברחוב אהליאב • ביום חמישי הקרוב צפויה להתכנס הוועדה למינוי דיינים כדי לאשר מינויים חדשים
כ"ג אלול התשע"ה / 07.09.2015 09:44

סאגת מינוי הדיינים בבתי הדין בעיצומה, אך שינויים לוגיסטיים כבר מתבצעים בשטח.

כשנה לאחר המעבר של בית הדין הרבני האזורי של ירושלים למשכנו החדש ברחוב עם ועולמו, עובר גם בית הדין הרבני הגדול לערעורים, ששכן ברחוב קינג ג’ורג’, לרחוב אהליאב 5 ירושלים.

זה זמן רב סובלת מערכת בתי הדין הרבניים מעומס שנגרם כתוצאה ממחסור חמור בדיינים, הן בבתי הדין האזוריים והן בבית הדין הגדול, שכן מחסור בדיינים משפיע על מועדי הדיונים ההולכים ונדחים. עד כה עומדים בבית הדין הגדול כ-450 תיקי ערעורים חדשים הממתינים לקביעת מועד, וכ-200 תיקי ערעורים ישנים הממתינים אף הם.

אלא שבקרוב מאוד מקווים במערכת להתאוששות, שכן ביום חמישי הקרוב צפויה הוועדה למינוי דיינים להתכנס לראשונה זה זמן רב.

בראש הוועדה יושב שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ח”כ יובל שטייניץ, וחברים בה: הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו, דיין בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי ציון בוארון, דיין בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי ציון אלגרבלי, שרת המשפטים איילת שקד, ח”כ ישראל אייכלר, ח”כ רויטל סוויד, עו”ד אשר אקסלרד, עו”ד אפרת רוזנבלט והטוענת הרבנית רחל לבמור.

הוועדה למינוי דיינים צפויה לאשר מינויים של 24 דיינים לבתי הדין האזוריים מתוך 74 מועמדים, וכן לבחור 7 דיינים לבית הדין הגדול, מתוך 19 מועמדים.

הרב שמעון יעקבי, המיועד למנהל בפועל של בתי הדין הרבניים: “הכול מוכן להכרעת הוועדה. נעשתה עבודת הכנה מקיפה. כל חברי הוועדה, גם החדשים, קיבלו את כל התיקים של המועמדים ואת כל המידע הרלוונטי הדרוש לדיון ולהכרעה. מתקיימות התייעצויות אינטנסיביות של חברי הוועדה ונקווה שהכול יהיה בשל להכרעה בערב ראש השנה. אנו מאוד מקווים שמיד ‘תחל שנה וברכותיה’ והציבור כולו יזכה לקבל שירותי שיפוט ראויים ואוזן קשבת בבתי הדין הרבניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות