צפו בהיסטוריה: שר הבריאות ליצמן נשבע אמונים ומתקבל בחיבוקים

ממשיך להפתיע: מינוי ליצמן אושר במליאה ברוב של 83 מול 10 מתנגדים • בין התומכים: הרצוג וחברי מפלגת העבודה, ויאיר לפיד • מרבית הח"כים ניגשו לברך ולחבק לאחר ההשבעה • אחרי יותר מ-50 שנה: שר מאגודת ישראל ליד שולחן הממשלה
שרי רוט
י"ח אלול התשע"ה / 02.09.2015 14:09

אחרי שהממשלה אישרה ביום שני את מינוי ח”כ יעקב ליצמן לתפקיד שר הבריאות, אישרה היום (רביעי)  הכנסת את המינוי – גם בקולות של רבים מחברי האופוזיציה.

מינוי ליצמן אושר ברוב קולות של 83 מול 10 מתנגדים. בין התומכים במינוי היו יו”ר האופוזיציה הרצוג וחברי מפלגת העבודה, ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד.

לאחר שנשבע אמונים, וזכה לברכות הח”כים, התיישב ליצמן על מקומו ליד שולחן הממשלה.

ליצמן

ח”כ מרב מיכאלי אמרה לאחר המינוי: ”מינויו של השר ליצמן זה התקדמות של מנהל תקין וגם של המפלגות החרדיות. אין לי אלא לאחל שההתקדמות הזו תימשך ובכנסת הבאה תהיה עליית מדרגה ויהיו מועמדות ברשימת הסיעות האשכנזיות”.

ח”כ עפר שלח, יו”ר סיעת ‘יש עתיד’, אמר: ”התכנסנו כדי לחגוג את המובן מאליו, שסמכות כוללת קבלה פורמלית של אחריות, ומובן מאליו שתפקיד של שר אינו דומה לתפקיד של סגן שר. לכן פנינו לבית המשפט”.

ליצמן

מינוי ליצמן כשר הבריאות התאפשר לאחר שמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל העניקה אישור לכך. זאת בעקבות פסיקת שופטי בג”ץ שקבעו כי ליצמן לא יוכל להמשיך לכהן כסגן שר הבריאות.

“אני מכבד את החלטת ודרישת בג”ץ. מבחינתי אין כל שינוי בתפקידי. הייתי ואמשיך לשרת את אזרחי ישראל בדיוק כפי שהייתי עד היום. בעיניי, סגן שר במעמד שר, כמוהו כשר בריאות לכל דבר. הייתי ונותרתי באותה מחויבות לקידום צרכי הבריאות של אזרחי ישראל, באותה אחריות שלי לטובת מערכת הבריאות, וללא שינוי בתפקוד היומיומי שלי במשרד הבריאות”, אמר ליצמן לאחר החלטת המועצת.

ליצמן

מוקדם יותר היום הושבעה שרן השכל כחברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד.

השכל, בת 31, נבחרה במקום ה-31 בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת, ונכנסה לכנסת בעקבות מינויו של ח”כ דני דנון לשגריר ישראל באו”ם.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ניתן לעבוד על אלוהים ליצמן
    02/09/2015 16:41
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. הסטריה של
    02/09/2015 18:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  2. לבכות

  3. לא לשמוח נגד השם
    02/09/2015 21:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  4. “השייגץ האפיקורס ליצמן” יהיה מעתה אחראי באופן ישיר על חילולי שבת המתקיימים בבתי הרפואה, כמו גם על ניתוחי מתים המתקיימים כמעשה שמדי יום ביומו. וכך במקום שחברי הכנסת של ‘אגודת ישראל’ ייאבקו בניתוחי מתים, כעת האחריות האמיתית על ניתוחים שלאחר המוות יהיו בידי הליצן ליצמן הפורץ גדר נגד הקב”ה ומשיחו. כך גם בעניין חילולי השבת הפומביים המתקיימים במתקנים הרפואיים השונים ברחבי הארץ. זאת ועוד: ליצמן מעתה יישב מרצונו הרע בישיבות הממשלה ויהיה שותף מלא למדינת השמד לכל החוקים והתקציבים למען גיורים ונישואין מהירים, תחבורה בשבת ופתיחת עסקים ביום השבת, גירוי בעומות העולם, מסירת שטחים ועוד רבות. מעתה הוא יהיה שותף מלא לעבירות רבות שאפי’ אין מיתה מכפרת, שממשלת ישראל במדיניותה המוצהרת מבצעת.