‘ההורים העובדים’ נגד פרוש: בגלל כבוד הוא פוגע בילדים. אנו משביתים הלימודים

מדוע איים ראש העיר אלעד על 'ההורים העובדים' במילים "צפו פגיעה" ולמחרת לקח שלושה קראוונים של החינוך המיוחד? האם ההכרזה ש'לא צנוע' שבנים לומדים ליד בנות היא צעד נקמה? ואיך זה שבינתיים מאלץ ראש העיר מאות בנים ובנות ללמוד יחד ב-13 כיתות? • תגובת ראש העיר: "אנו שומרים על צביון החינוך בעיר, איננו מתייחסים להשמצות"
אליעזר היון
י"ז אלול התשע"ה / 31.08.2015 21:58

מלחמת חורמה של הורים באלעד נגד ראש העיר: הורי תלמידי בתי הספר ‘שירת שרה’ לבנות, ו’תורת חסד’ לבנים, פותחים בשביתה והכריזו כי לא ישלחו את ילדיהם ללימודים. זאת לאחר שראש העיר ישראל פרוש, לטענתם, אילץ אותם לפתוח את שנת הלימודים במבנים שאינם מתאימים ללימודים.

‘שירת שרה’, ו’תורת חסד’ הינם בתי ספר המזוהים עם ‘ההורים העובדים’ באלעד, ובשנה האחרונה נבנו עבורם שני בניינים סמוכים: האחד לבנים, האחד לבנות. “לפני הבחירות, הגיעו פרוש וגפני וביקשו מאתנו להצביע עבור ‘יהדות התורה’, והם מצידם ידאגו לנו”, נזכר היום אחד מההורים.

ואמנם, שני בניינים החלו להיבנות בקדחתנות, אלא שהם אינם ראויים לפתיחת שנת הלימודים: בעיות חשמל, הימצאות פועלים ערביים במקום, וליקויי בנייה רבים הובילו את ההורים להכריז – בגיבוי ההנהלה – כי הם אינם שולחים את ילדיהם, עד שהליקויים יתוקנו.

אלא שראש העיר פרוש הודיע להורים כי השנה תתחיל כסדרה במבנה הבלתי גמור. “אתם מוציאים אותי רע ציבורית, בכך שלא כל בתי הספר התחילו באלעד את יומם הראשון כתקנם”, אמר פרוש, לדברי ההורים.

אלו מיהרו להזמין יועץ בטיחות, וזה גיבה את טענתם כי לא ניתן ללמוד במבנה, ללא הסדרת סדרת תקלות אותם רשם בדו”ח.

“צפו פגיעה”

ראש העיר, מספרים ההורים, רתח מזעם ואיים עליהם, כך לטענתם, במילים ‘צפו פגיעה’.

כבר למחרת הגיעו מנופים ופינו שלושה קראוונים שהיו מיועדים  ל’חינוך המיוחד’ של בית הספר. בנוסף הודיע ראש העיר, כי מאחר ושני בתי הספר סמוכים האחד לשני, אין זה מן הראוי, מן ההיבט הצניעותי, שבנות ילמדו בסמוך לבנים ועל כן יאלצו הבנות ללמוד במבנה אחר.

יחיאל ועקנין, מהתאגדות ההורים, אומר לחרדים 10: “באלעד יש לא מעט בתי ספר לבנים ובנות הסמוכים האחד לשני, ומכל מקום דווקא במקרה הזה, כמה מוזר, דורש ראש העיר להפריד בחסות טענת צניעות.

“פתאום לוקחים לנו את בית הספר לבנות. גם רבני הקהילה שהגיעו לשטח הבהירו כי אין כל בעיה רוחנית בקירבה הגיאוגרפית בין בתי הספר”.

מכל מקום ההורים, מאוימים מהכרזות ראש העיר, החליטו כי הם נכנסים לבית הספר, למרות התקלות הרבות – והבנים החלו את לימודים.

אלא שאז התברר כי ראש העיר הצליח אמנם לאתר מבנה חילופי עבור בית הספר של הבנות, באחד מבתי הספר של המרא דאתרא הגר”מ מלכה – ‘פרי תואר’ – רק שיש בעיה קטנה: הוא יתפנה בעוד מספר שבועות.

תלמדו ביחד

אז מה עושים בינתיים?

בינתיים הודיע פרוש להורים כי עליהם לשכן גם את הבנים וגם את הבנות בבית הספר שהוקם.

התוצאה: 400 ילדים וילדות אמורים ללמוד  במרחב הכולל 13 כיתות.

אחד ההורים אומר לחרדים 10: “ישראל פרוש אילץ אותנו לנטוש את המבנה של בית הספר לבנות בחסות טענת הצניעות, איך הוא מציע כעת לכולם ללמוד באותו שטח קטן?

“את בית הספר לבנות הוא לקח מאתנו רק ממקום של נקמה, לצערנו, ומי שסובל מכך אלו הילדים שלומדים בצפיפות – ובמבנה מסוכן”.

שירת שרה, אלעד

פנינו אל עיריית אלעד עם השאלות הבאות:

א. כיצד אילץ ראש העיר לאת ההורים היכנס לבית ספר שיועץ בטיחות קבע כי הוא אינו ראוי ללימודים?

ב. מדוע איים ראש העיר במילים ‘צפו פגיעה’ ולמחרת לקחת שלושה קראוונים של החינוך המיוחד?

ג. ראש העיר לקח גם את בית הספר לבנות בחסות הטענה ש’לא צנוע’ שילמדו בנים ליד בנות. באלעד יש הרבה בתי ספר במצב כזה, -האם הוא לא מבצע את הצעד מנקמה?

ד. בינתיים מאלץ ראש העיר את הבנים והבנות יחד, ב-13 כיתות. איפה הבעייה של הצניעות המדוברת? ואיך אפשר ללמוד בצורה כזו?

“מנסים לעורר מדנים”

מעיריית אלעד נמסרה התגובה הבאה:

“זו התייחסותנו להסכמה שהושגה, למרות שכנראה ישנם גורמים שמנסים לרכב על הנושא ולעורר מדנים. כדי לשמור על צביון החינוך: יופרדו מתחמי החינוך לבנים ולבנות באלעד, מתוך הסכמה של ראש העיר ומנהלי המוסדות, הוחלט על הפרדת מתחמי החינוך לבנים ולבנות, בשני מתחמים שנבנו והושלמו זה עתה.

מדובר על התוכנית לאכלס את מבנה בית הספר ‘שירת שרה’ במבנה ליד תלמוד התורה תורת חסד, ועל פי ההסכמות שהושגו בית הספר יאוכלס במבנה ברחוב בן זכאי, שם שכן עד כה תלמוד התורה פרי תואר, כשעתה נכנסו למבנה סמוך תלמידות בית הספר לבנות פרי תואר.

לאחר פניות רבות מרבנים מאלעד, הורים לתלמידים במספר מוסדות ומנהלי מוסדות סמוכים, על כך שאכלוס מוסד לבנות ‘שירת שרה’ במתחם אחד עם מוסד לבנים, אינו עולה בקנה אחד עם השאיפה והפעילות לשמירה על צביון העיר ומוסדות החינוך שבה, הציג ראש העיר להנהלת בית הספר “שירת שרה” מספר חלופות לאכלוס בית הספר תוך שמירה על עקרונות הקדושה והתורה.

החודש הושלם אכלוס תלמוד התורה ‘תורת חסד’ במבנה החדש, כשלצידו כבר פועלים מספר תלמודי תורה וישיבות. עתה, כאמור, עלה חששם של גורמים רבים לאכלוס מוסד לבנות במתחם אחד וסמוך לכל אותם מוסדות, כאשר הפונים ביקשו לבחון אם יש אפשרות לאכלס את מוסד הבנות במקום אחר, ותחת זאת להביא למקום מוסד לבנים.

במהלך השבוע התקיימו מספר רב של ישיבות, עם ההנהלות ועם אנשי חינוך ורבנים, ועתה כאמור הגיעו כל הצדדים להבנה והסכמה בדבר אכלוס מוסדות החינוך.

באנו ללימודים, מצאנו פועלים בונים • צפו

הנהלת בית הספר הודיעה להורים: ‘הגענו להסכם עם העירייה על קבלת המוסד פרי תואר לשעבר לבית יעקב שירת שרה. מוסד פרי תואר קיבלו תקופת התארגנות ועוד כמה ימים לצביעה וחידוש המבנה כך שנכנס מיד לאחר החגים למבנה הקבע.

פתיחת שנת הלימודים תיפתח כסדרה מחר יום ג בשעה 8:00 במבנה החדש הסמוך לפארק”, לשון ההודעה.

ראש העיר ישראל פרוש אמר, כי הוא “מברך על ההסכמות שהושגו ויסייעו לשמירה על צביון החינוך בעיר”. לדבריו, הושקעו מאמצים רבים לבניית המוסדות על מנת לאפשר לתלמידים את התנאים הפיזיים הנוחים ביותר ללימודים, “אך טבעי הוא שלא נזניח את החלק העיקרי – הרוחני”.

שאלנו שוב: היכן התשובה לשאלות שהצגנו?

מהעירייה השיבו: “אין דרכנו להתייחס להשמצות. אנחנו עסוקים בעשיה למען התושבים והתלמידים שפותחים את שנת לימודם. אנו ממליצים לכם לא להיות כלי משחק בידי גורמים אינטרסנטיים”.

שירת שרה, אלעד

“ילדים נפצעו”

מוועד הפעולה של הורי ‘תורת חסד’ ו’שירת שרה’ נמסר בתגובה:

“ראש העיר והנהלת המוסדות הגיעו להסכמה (בלא לשתף את נציגי ההורים), שבנותינו ילמדו לאחר החגים במבנה של בית ספר ‘פרי תואר’. עד אז, יוכנסו מאות תלמידים ותלמידות לתוך מבנה אחד, ביחד, ב-13 כיתות בלבד בבניין שהוא אתר בניה לכל דבר, על כל המשמעויות החמורות שבכך!

כולנו יודעים מה עבר בשבוע האחרון על בנינו שלמדו באתר הבניה, תוך סכנת נפשות יומיומית! ילדים נפצעו, התייבשו, סבלו מהחום עקב קריסות החשמל ועוד.

יובהר, ילדינו לא יהיו סרדינים. הם גם לא יהיו נתונים לסבל יומיומי בגלל חוסר האחריות של ראש העיר וההנהלה.

אנו יודעים כמה קשה לבנות שממתינות בכליון עיניים לפתיחת הלימודים מחר, אך לימודים בתנאים אלו הם בלתי הגיוניים וגובלים בחוסר אחריות הורית.

לכן, נתכנס הערב לקבלת החלטה משותפת על המשך דרכינו ועל השבתת הלימודים גם לבנים וגם לבנות, עד שיסופק לנו מבנה חלופי”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואנחנו התרענו והזהרנו
    31/08/2015 22:50
    אלעדי
  1. ולא הקשבתם.
    הצבעתם פרוש עכשיו תאכלו אותה

  2. בפעם הראשונה בציבור החרדי הורים מעזים להרים את הראש
    31/08/2015 23:38
    הורה מודאג
  3. נגד עסקנים ומנהלי מוסדות שעושים קומבינות ומשחקי כוח על גבם. תשאלו את עצמכם מה היה צריך לתת לרב מלכה(פרי תואר) כדי שיהיה מוכן להעביר מוסד ממבנה חדש שהוא קיבל למקום אחר.תשאלו את עצמכם מה קיבל שטיין (שירת שרה)בעבור ההסכמה לשכן את הבנות באתר בניה למשך שבועיים ואז לאחר שהעסק יסתדר יעבירו אותם למבנה של הרב מלכה . ותחשבו מה האינטרס של משפחת רייסנר לעזור לפרוש נגד ההורים.

  4. ההורים טמבלים
    31/08/2015 23:39
    jh
  5. ההורים טמבלים לראש העיר חשוב יותר איך הוא ייראה ציבורית כי הוא רוצה להתקדם וזה האינטרס שלו אבל האינטרס של ההורים הוא לשמור על שלום ילדיהם ואם המקום לא בטיחותי שלא יישלחו את הילדים הרי גם אם ייקרה אסון חס ושלום ראש העיר לא ייקח אחריות. הילדים הם באחריות הוריהם בלבד

  6. תמשיכו להביא רק תגובות של צד אחד...
    01/09/2015 02:12
    אלי
  7. זה משקף את האוביקטיביות שלכם, לפחות הדוברים כבר מכירים את האינטרסים של האתר ולא משתפים איתכם פעולה.

    • hi   01/09/2015 12:36

      מה קרה אתם אין לכם מה להגיב הרי ידוע שמשפחת פרוש מעסיקה טוקבקים בשכר