חברה איטלקית: גילינו ליד מצרים את שדה הגז הגדול במזרח התיכון

חברת ENI גילתה בחופי מצרים שדה שעשוי להכיל 30 טריליון רגל מעוקבים של גז נקי ולענות על הביקוש המצרי "במשך עשורים" • שלי יחימוביץ: "מתברר שמצרים אינה זקוקה לגז שלנו, ועל הממשלה מוטל לייצר כעת מתווה הגיוני ושפוי בלי פאניקה"
שייע קליין
ט"ו אלול התשע"ה / 30.08.2015 18:57

חברת האנרגיה האיטלקית “אני” (Eni) הודיעה היום (ראשון) כי גילתה שדה גז מול חופי מצרים.

בהודעת החברה נאמר כי מדובר במאגר הגז הגדול ביותר שנמצא בים התיכון, שיוכל לענות “במשך עשורים” על הביקוש המצרי לגז טבעי.

“תגלית הגז נמצאה בחלק מ’פרוספקט זור’, במימיה העמוקים של מצרים. התגלית עשויה להכיל 30 טריליון רגל מעוקבים של גז נקי באזור החולש על שטח של מאה קילומטרים רבועים”, נכתב באתר החברה. “‘זור’ היא תגלית הגז הגדולה ביותר שנחשפה במצרים ובים התיכון”.

מנכ”ל חברת האנרגיה האיטלקית קלאודיו דסקלצי נפגש בקהיר עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ובישר לו על התגלית.

“זהו יום חשוב ביותר עבור Eni ואנשיה”, אמר דסקלצי. “הגילוי ההיסטורי הזה יוכל לשנות את תרחיש האנרגיה במצרים, מדינה שבה אנחנו פועלים כבר למעלה מ-60 שנה”.

חברת ENI פועלת במצרים מאז 1954, דרך מימונה של IEOC, חברת הנפט הבינלאומית של מצרים. החברה היא יצרנית ההידרוקרבון (פחמימן) המרכזית במצרים, המייצרת כמות המשתווה ל-200 אלף חביות של נפט.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר: “גילוי שדה הגז הענק במצרים הוא תזכורת כואבת לכך, שבזמן שמדינת ישראל ‘ישנה בעמידה’ ומתמהמהת עם האישור הסופי של מתווה הגז ומעכבת חיפושים נוספים, העולם משתנה לנגד עינינו, כמו גם ההשלכות על אפשרויות הייצוא. חייבים לאשר את מתווה הגז ולקדם את משק הגז הישראלי”.

ח”כ שלי יחימוביץ’ הגיבה על תגלית הגז מול חופי מצרים ואמרה: “היא שומטת לחלוטין את הנימוקים הקלושים ממילא להפעלת סעיף 52 מסיבות מדיניות וביטחוניות, ובראשן הטיעון כי הברית האסטרטגית עם מצרים מחייבת יצוא דחוף של הגז הישראלי למצרים.

“מתברר שמצרים אינה זקוקה לגז שלנו, ועל הממשלה מוטל לייצר כעת מתווה הגיוני ושפוי בלי פאניקה מדומה ונימוקים ביטחוניים דמיוניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות