עיתונאי סודני: “אין ויכוח – מוצא קופי המקוק הוא מהיהודים”

הטענה כי היהודים הם 'צאצאי קופים וחזירים' כבר הוזכרה בקוראן, והם מכונים כ'אנשי השבת' שיצאו 'לדוג' ועל כן נענשו - אך כעת היא מקבלת ביטוי דומה במאמר מלומד שפורסם באתר 'ממרי' האמריקני היוקרתי
אליעזר היון
ט"ו אלול התשע"ה / 30.08.2015 15:02

מהו מוצאם של קופי המקוק?

אם תשאלו את העיתונאי הסודני אל מושרף, הוא ישיב כי חלק מהם – מוצאם מן… היהודים.

לדבריו, אללה העניש את אותם יהודים משום שחיללו את השבת כפי שכתוב בקוראן, ועל כן הפך אותם לקופים.

במאמר מקיף שכתב אל מושראף, הוא מסביר כי בהתבוננות מעמיקה ניתן למצוא דמיון, גם חיצוני, אך גם פנימי-התנהגותי, בין היהודים לקופי המקוק.

תמיד היינו קופים

אל מושראף מדגיש כי, “קיומם של קופים ממוצא יהודי הוא אמת שאינה שנויה במחלוקת, ושאיש אינו מכחישה זולת מי שכופר בקוראן שהוריד אללה למוחמד.

“אללה אמר לגבי הקופים הללו מזרע יהודי: ‘הן ידועים לכם אלה מביניכם אשר שלחו יד (לדוג) ביום השבת. אמרנו להם, היו קופים מאוסים; זאת עשינו כעונש וכלקח לבני דורם ולבאים אחריהם, וכמוסר השכל ליראים”.

לדברי העיתונאי, ניתן להוכיח את טיעונו בדרך פשוטה. במדינות האיסלאמיסטיות, בהם ישבו יהודים במשך שנים רבות, ניתן למצוא מספרים גדולים של קופי מקוק. הקופים הללו, טוען אל מושארף, הם למעשה היהודים הרבים שנענשו כאמור. הוא מוסיף כי מה שמעניין הוא שבפועל קיימים שני סוגים של קופי מקוק: שחורים וכסופים. הדבר תואם את קיומם של שני מיני יהודים בעלי שני צבעים: אשכנזים (בהירים) – ממוצא אירופי, וספרדים (כהים) – ממוצא אסיאתי”.

ב’ישראל היום’ מסבירים כי מאמרו של אל מושארף לא היה מקבל חשיבות כה מרובה, אילולי התפרסם באתר ‘ממרי’ היוקרתי, השייך למכון מחקר בוושינגטון, העוקב אחרי פרסומים העוסקים במזרח התיכון.

הייחוס של היהודים לקופים אינו חדש בעולם האיסלאם.

על פי הקוראן היהודים הם צאצאי קופים וחזירים, והם מכונים כ’אנשי השבת’ שיצאו ‘לדוג’ ועל כן נענשו על ידי אללה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קוף
    30/08/2015 20:49
    דוד
  1. אני מוכן להעמיד מראה מול העיתונאי ונראה מי נראה כמו קוף אני או הוא

    • בבון מהרי האטלס   31/08/2015 03:33

      סוף.

  2. האמת, זה מסביר הרבה דברים
    30/08/2015 23:03
    דוד
  3. תפיסה מעניינת ויש להרהר בה.