בעלי מרכולים ומפגינים זעקו על ראש העיר ניר ברקת: “בוגד”

בעקבות החלטתו של ראש העיר ירושלים לאכוף את חוק העזר העירוני: בעלי מרכולים הפועלים בשבת, לצד מפגינים חילונים, התפרצו במליאת מועצת עיריית ירושלים וזעקו לעבר ניר ברקת: "תתבייש, אתה לא תלמד אותנו מהי יהדות. פחדנים כולכם" • הם הוצאו על ידי המאבטחים • קודם לכן נערכה בככר ספרא הפגנה שיזמה תנועת התעוררות נגד ברקת
אריה ריבקינד
י"ג אלול התשע"ה / 27.08.2015 21:06

עימות  פרץ הערב (חמישי) בישיבת מועצת העיר ירושלים, בעקבות החלטת ראש העיר, ניר ברקת, לקנוס 8 מרכולים הפועלים בשבת במרכז העיר.

ההתפרצות הקולנית התרחשה במהלך דיון שיזמה נגד סיעת מרצ-העבודה בעירייה נגד ההחלטה של ראש העיר, כאשר בעלי מרכולים ומפגינים שישבו ביציע קראו לעבר ראש העיר “בוגד” – וזעקו: “תתבייש, אתה לא תלמד אותנו מהי יהדות. פחדנים כולכם”.

הם הוצאו על ידי המאבטחים.

העימות במליאת המועצה התרחש לאחר שבכיכר ספרא התקיימה הפגנה אותה יזמה תנועת התעוררות, במחאה על החלטתו של ברקת לאכוף את חוק העזר העירוני ולחסל את פעילות מרכולים הפועלים בשבת בניגוד לחוק.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, המתגורר בירושלים, התייחס למפגינים בעד פתיחת עסקים בשבת בעיר: “אני תומך במתווה של ראש העיר ברקת ששומר על השבת ומאזן בין הצרכים של כלל חלקי הציבור בירושלים.

“השבת היא ערך קדוש ויסודי של העם היהודי. אחד העם היטיב לבטא את חשיבותה של השבת באומרו: ‘יותר משישראל שמרו את השבת – שמרה השבת אותם'”.

גם המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ’, הביע תמיכה בעמדת ראש העיר.

“הסטטוס קוו בירושלים, אופיה וצביונה המסורתי חייבים להישמר”, הסביר קלמנוביץ’. “לא יתכן שגורמים בעלי אינטרסים שונים יפרו את הסטטוס קוו שנשמר שנים רבות ואף שומר על מרקמה הייחודי של עיר הבירה.

“אני תומך בראש העיר ניר ברקת ומחזק את ידיו באכיפת החוק למען הסדר הטוב ולמען שמירה על ירושלים ואופיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות