יעלון: “מנהיגי החרדים – תוקיעו את המתנכלים למגייסי החרדים”

הפרסומים על איומים כלפי מגייסי חרדים, הובילו לתגובה של שר הביטחוןן: "האלימות המופנית כלפי מתגייסים חרדים ומי שפועלים לגייס אותם, מחייבת טיפול נחרץ ונחוש של משטרת ישראל" • "חובתה של מדינת ישראל לנהוג באפס סובלנות"
י"ב אלול התשע"ה / 27.08.2015 18:29

עולה למתקפה: הפרסומים על איומים כלפי מגייסי חרדים ומתגייסים מקרב המגזר החרדי, הובילו לתגובה של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון: “האלימות המילולית והפיזית המופנית כלפי מתגייסים חרדים, חיילים חרדים ומי שפועלים לגייס אותם לשרות צבאי – הן מהאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון והן מצה”ל – היא תופעה בלתי נסבלת המחייבת טיפול נחרץ ונחוש של משטרת ישראל ושאר גורמי אכיפת החוק”.

“הגם שמדובר בקבוצות שוליות וקיצוניות בחברה החרדית – שאינן מאפיינות את הכלל בהן”, הדגיש יעלון, “אין להשלים עם התופעות הללו”.

יעלון הוסיף כי לאור פתיחת שערי צה”ל בפני צעירים חרדים, תרומתם לביטחון ישראל במערך הלוחם ותומך הלחימה הולכת וגדלה.

“אנו במערכת הביטחון ובצה”ל מקפידים לעשות זאת ברגישות, מתינות וסובלנות. לא בהשנאה והסתה אלא בהידברות ובשיח עם ראשי ומנהיגי החברה החרדית וצעיריה, והדבר מוכיח עצמו שנה אחר שנה.

“אל מול אלימות כלפי מתגייסים חרדים ומי שפועלים לגייסם לצה”ל חובתה של מדינת ישראל לנהוג באפס סובלנות. אני קורא לראשי ומנהיגי החברה החרדית להוקיע תופעות פסולות שכאלו ולהקיא מקרבם את הגורמים האלימים”.

כפי שפורסם, בהקלטה שחשף העיתונאי יקי אדמקר מאתר וואלה, נשמעים פעילים חרדים קיצוניים כשהם מטיחים מילים קשות במגייסי החרדים: “אתה עוכר ישראל. למה אתה שורף את הנשמות של הבחורים, עזוב את הבחורים, עזוב את עם ישראל. תן לנו לחיות כיהודים ואל תעז לגייס בחורים לצה”ל!

“תתבייש לך. בושה וחרפה. אתה לא יהודי. אל תעז לגעת בנשמה של יהודי. רשע שכמוך. אתה מחטיא את הרבים… כואב הלב לשמוע שיש כאלה שמנסים להעביר על הדת בחורים צעירים”.

פרסום הקלטת מגיע על רקע הפצת חוברות בחודשים האחרונים, הטעונות בחומרים קשים כנגד מגייסי החרדים המכונים בלעג ‘הציידים’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות