ארדן: שמעתי שהציעו ליח”צנים לנהל קמפיין נגד גל הירש. מי מממן?

בריאיון לגל"צ התייחס השר לביטחון פנים גלעד ארדן לביקורת החריפה של בכירי המשטרה לשעבר על המינוי של גל הירש לתפקיד המפכ"ל, והודה כי לא צפה את עוצמת גל המחאה נגד המינוי • עקץ: "לא היו כינוסים כאלה בשנתיים האחרונות, כשהיו במשטרה מקרים מאוד לא נעימים"
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ה / 27.08.2015 12:45

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, התראיין הבוקר (חמישי) לגל”צ והודה כי לא צפה את עוצמת גל המחאה נגד מינויו של גל הירש לתפקיד המפכ”ל.

“לא הערכתי את עוצמת ההתנגדות הפנימית, שכנראה יודעת גם לרתום שותפים חיצוניים, אבל אני נחוש להמשיך ולקדם את המועמדות של גל”, אמר ארדן בראיון לירון דקל ולעמית סגל, והוסיף: “כבר שמעתי על יח”צנים שפונים אליהם לשכור את שירותיהם לנושא הזה, ואני לא יודע מי מממן את זה”.

לדבריו לא מדובר באחד משלושת הניצבים הבכירים שהתחרו על המפכ”לות.

“אני עושה את מה שאני מאמין שצריך לעשות למען משטרת ישראל ואזרחי המדינה, המלצתי על מועמד ראוי, אדם שיוכל לעשות את המהפכה”, אמר ארדן. “אין לו שום חיבורים או קשרים לא במפה הפוליטית ולא במפה העסקית במדינת ישראל.

“אני מודע לחוסר ידע שלו בשיטור, אבל צריך לזכור שלא המצאתי את המודל הזה. הבעיות במשטרה היום קשורות לתרבות ארגונית, לתחקירי אמת, לסטנדרטים, לחינוך לערכים ולמוסר.

“מישהו שבא מבחוץ בלי מחויבות לקליקות פנימיות יוכל לעשות את הטלטלה שהציבור רוצה לראות במשטרה”.

השר לביטחון פנים גם התייחס לכנס החירום של המפכ”לים והניצבים לשעבר שהתקיים אמש ואמר: “הציבור, משהו פה חסר לו, לא נצרבה לו תמונה כזאת של כינוסים בשנתיים האחרונות, כשהיו במשטרה מקרים מאוד לא נעימים.

“הציבור חכם, הוא רואה ומבין מאיפה הוא מגיע, וזה נותן תחושה שיש איזשהי התארגנות שנועדה לשמר את הכוח וההשפעה שלה פנימה אל תוך הארגון, ואגב זה דבר טבעי”.

ארדן עקץ בראיון את הבכירים לשעבר במשטרה שהמשיכו לתפקידים בכירים בשוק העסקי, המבקרים את המינוי החדש. “מי שטוען שידע בשיטור הוא תנאי בסיסי בהנהגת הארגון, לא יכול בעצמו ללכת להתמנות לתפקידים בכירים בלי ידע בסיסי לתחום שהוא הולך אליו”, הוא אמר.

בתנועת אומ”ץ פנו היום לוועדת טירקל שצריכה לאשר את מינוי המפכ”ל וכתבו כי “לכמה מחברי מועדון הניצבים יש אחריות ישירה להדרדרות הערכית והמוסרית של משטרת ישראל. אומ”ץ סבורה שאחד ממניעיהם הוא החשש לאבד את השפעתם על הליכים פנימיים במשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות