החלטה היסטורית • ‘המועצת’ קבעה: ליצמן יתמנה לשר הבריאות

'המועצת' התכנסה והכריעה: ליצמן שר הבריאות • האדמו"רים מצאנז, בעלזא וביאלה נעדרו • הרבי מבעלזא בירך טלפונית: "שיזכה לקדש שם שמיים" • האדמו"רים איחלו מזל-טוב • בשל כבודו של ליצמן צירופו לא יבוא על חשבון מכסת הליכוד
נחמן גור
י"ב אלול התשע"ה / 27.08.2015 13:51

החלטה היסטורית: חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסו לקראת הצהרים (חמישי) לאסיפה מיוחדת במהלכה אישרו חברי ‘המועצת’ לסגן השר יעקב ליצמן לכהן כשר בממשלת ישראל, וזאת בניגוד לעמדה של מועצות גדולי התורה יותר מיובל שנים.

מישיבת המועצת נעדרו האדמו”רים מבעלזא – בשל השעה המוקדמת של הכינוס, ביאלה, וצאנז – שהערב תערך שמחת אירוסי נכדו עם נכדת האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, ובשל קבלת קהל חסידיו לקראת החגים.

מזכיר ‘המועצת’, הרב מרדכי שטרן, שוחח במהלך הדיון עם האדמו”ר מבעלזא  על מינוי ליצמן לשר. האדמו”ר בירך על המינוי ואיחל “שיזכה לקדש שם שמיים”.

עם אישור המינוי איחלו האדמו”רים לליצמן “מזל טוב” ולחצו את ידו.

במהלך הדיון דונו האדמו”רים, בין היתר, כיצד ניתן למנוע את התפשטות חילולי השבת ברחבי הארץ, כאשר ברקע עומדות סערות חילולי השבת בגשר מעריב בתל אביב, בירושלים, מתחם ביג באשדוד ופתיחת חנויות ומרכזי קניות בחדרה. לאסיפה זומנו חברי מועצות מקומיות בערים אלה, לצד חברי הוועדה למען השבת.

המינוי של יעקב ליצמן כשר, מגדיל את מספר השרים בממשלה ל־22.

בעבר התנגדו השותפות הקואליציוניות –  כולנו, ש”ס והבית היהודי – להגדלת מספר השרים בממשלה, אולם אתמול סיפר יו”ר ש”ס אריה דרעי, כי בשל כבודו של ליצמן לא ידרשו הסיעות שצירופו לממשלה יבוא על חשבון מכסת השרים של הליכוד.

“ליצמן שוחח עם שר האוצר משה כחלון שאמר לו כי צירופו כשר במשרה מלאה לא יבוא על חשבון הליכוד. גם אני וגם נפתלי בנט הצטרפנו לכך”, סיפר דרעי במפגש עם תא כתבי הכנסת.

בתוך כך, שרי הממשלה יתבקשו לאשר היום במשאל טלפוני את מינויו של שר המדע דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו”ם. 

עם אישורו של דנון לשגריר ישראל באו”ם הוא אמור לשלוח מכתב התפטרות מהכנסת ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

את מקומו של דנון בסיעת הליכוד תתפוס שרן השכל, שתושבע ביום רביעי במהלך ישיבת פגרה מיוחדת של הכנסת שתכונס לאישור תקציב המדינה בקריאה ראשונה.

עם פקיעת חברותו של דנון בממשלה, הליכוד יוכל למנות שר אחר במקומו, כאשר המועמדים המתחרים על התפקיד הם ח”כ צחי הנגבי וח”כ בני בגין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות