“כפייה אנטי דתית”: בעל חנות נקנס כי מסרב לפתוח בשבת ב’שרונה’

הבעלים של סניף 'הנרי'ס' במתחם שרונה בתל אביב נקנס ב-3,500 ש"ח רק בגלל שהוא סוגר בשבת • בכירים במתחם 'שרונה': "המקום פועל שבעה ימים בשבוע והשוכר התחייב לכך. הוא מפר חוזה" • הבעלים: "זה פסיכי. מה כבר ביקשתי?"
יוני גרין
י"א אלול התשע"ה / 26.08.2015 11:44

קשה להאמין אך זו עובדה: במדינת ישראל מוטל קנס בגובה של 3,500 שקלים כל שבוע על בעל עסק. הסיבה: הוא מסרב לפתוח את חנותו בשבת.

‘הנרי’ס’ היא אחת החנויות הבודדות שברשותה תעודת כשרות במתחם שרונה, מתחם העסקים החדש והיורקתי בקריה בתל אביב. אלא שכעת מתברר כי ההקפדה על שמירת השבת והכשרות עולה לבעלים רמי בר-לבבקנס של 14 אלף שקלים מידי חודש.

בפוסט שפירסמה מעיין כהן אדיב בפייסבוק ,שביקרה במתחם, היא מגוללת את הסיפור המדהים, ומספרת כי בעל העסק שוקל לסגור אותו, משום שאינו מצליח לעמוד בגובה הקנס הגבוה שהוא נדרש לשלם.

בעלי המתחם, חברת ‘גינדי החזקות’, מצידם טוענים:  המתחם פועל שבעה ימים בשבוע, וסגירת החנות מהווה מבחינתם הפרת חוזה – עליה הוא נקנס.

כתבת חדשות 2 סיוון רהב-מאיר, כתבה הבוקר בדף הפייסבוק שלה:

“מאז אתמול שלחו לי את הפוסט המצורף כאן שוב ושוב, בזעם. זה לא נשמע לי הגיוני אבל בדקתי, והיא צודקת.

מתחם שרונה

הנה הפרטים:

כך מספר רמי בר לב, המנכ”ל והבעלים של ‘הנריס’: ‘כשבאנו לחתום חוזה אמרו לנו שנעבוד בשבת. חתמתי, אבל הבעתי הסתייגות בעל פה. האמנתי שנסתדר בהמשך הדרך.

“התברר לי שהזכיין שלי, כמוני, מסורתי, ולא רוצה לפתוח בשבת. עכשיו ההנהלה כועסת עלינו ואומרת: זה לא החזון שלנו. החזון הוא מקום שפתוח שבעה ימים בשבוע. יש אישור מראש רק לעסקים ספורים ובודדים לסגור בשבת.

“התחילו לגבות מאיתנו קנס של 3,500 ש”ח, מתוך הוראת הקבע, על כל חודש של סגירה בשבת. אני מתחנן בפניהם שנקבל גם אנחנו אישור חריג כזה, אבל הם מסרבים ואומרים שוב ושוב: זה לא החזון של המקום.

“תדגישי שאני לא רוצה להיות גיבור, לא של הדתיים ולא של החילוניים, זה ממש לא הכיוון שלי, אבל המצב הזה נראה לי פסיכי. מה כבר ביקשתי?”.

בכירים במתחם ‘שרונה’ אומרים בתגובה: “המקום פועל שבעה ימים בשבוע והשוכר התחייב לכך ולא קיבל אישור חריג. הוא מפר חוזה”.

מתחם שרונה

בעקבות הסערה המתחוללת עם חשיפת הפרשה, שיגרה המועצה הדתית בתל אביב מכתב להנהלת חברת ‘גינדי החזקות’. במכתב מצוין כי במתחם קיימות כמה חנויות המחזיקות בתעודת כשרות, ביניהן חנות לממכר מזון מרשת ‘הנרי’ס’.

“נדהמנו לשמוע כי בעל הזיכיון לחנות זו נדרש על ידכם לפתוח חנותו בשבת ומשסירב לעשות כן החלטתם לקנוס אותו בסכום של 3000 שקל על כל שבת שחנותו סגורה”, כתב אלדד מזרחי ראש המועצה הדתית בעיר.

“מבלי להכביר במילים על ערך שמירת השבת, לא יעלה על הדעת מצב שבו מאלצים בעל עסק ועובדיו לעבוד ביום מנוחה זה בניגוד לרצונם, השקפתם ומצפונם ובנוסף באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה – אילוץ המהווה כפייה אנטי דתית לכל דבר ומקומו לא יכירנו”.

ראש המועצה הדתית מבהיר כי בהחלטה זו של החברה מופלה לרעה באופן מעשי ציבור גדול של שומרי הכשרות והמסורת במדינת ישראל ועל כך ,”לא ניתן לעמוד מנגד”.

מזרחי קורא לחברת גינדי לחזור לאלתר מדרישתה זו לחילול שבת ולכבד את רצונם של בעלי עסקים המבקשים שלא לעבוד ביום המנוחה השבועי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות