ביקורת על מינוי הירש למפכ”ל: “הוא מעולם אפילו לא תפס גנב”

מינויו של תת אלוף גל הירש למפכ"ל המשטרה נתקל בביקורת חריפה מצד הורים שכולים שלא שוכחים את תיפקודו במלחמת לבנון השניה • גם במשטרה מבקרים: "ארדן ירק לנו בפנים" • ארדן: "יש בעיה בתרבות הארגון של המשטרה"
דוד ליבוביץ
י"א אלול התשע"ה / 25.08.2015 23:28

ביקורת קשה מכיוונים שונים כנגד מינויו של תת אלוף גל הירש למפכ”ל המשטרה.

חלק מהביקורת מגיעה על רקע תפקודו של הירש כמפקד עוצבת הגליל, שתחת פיקודו נחטפו חיילי צה”ל אלדד רגב, ואודי גולדווסר, מה שהוביל לפתיחתה של מלחמת לבנון השניה.

כך למשל מאיר אינדור, יו”ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור אומר: “אני מודאג מהמינוי, הירש היה ממובילי מדיניות ההכלה ולחימה בעצימות נמוכה. איך ינהל את הלחימה מול ארגוני הטרור המפעילים טרור עממי בירושלים? ניהול הלחימה שלו במלחמת לבנון השנייה היה שנויה במחלוקת”.

גם הורים שכולים מביעים ביקורת על המינוי. “אני מקבל את המינוי של תא”ל במיל’ גל הירש ברגשות מעורבים”, אמר הערב צבי רגב, אביו של אלדד. “גל הירש היה מפקד האוגדה בגזרה שבה בני נחטף. הוא היה אחראי במקרה החטיפה ועד היום רק הוא יודע מה באמת קרה שם. אנחנו קיבלנו דיווחים חלקיים על מה שהתרחש”.

צבי רגב הוסיף: “המינוי של גל הירש מחזיר אותי אחורה לאותו יום נורא. אני עוד לא יודע להגדיר אם אני כועס או סתם מאוכזב. אבל אני כל כך אוהב את המדינה שלנו, שזה כואב לי לראות איך המנהיגים מסוגלים לעשות דברים כאלה שקשה לי מאוד לקבל אותם.

“אני רק רוצה לשאול את השר ארדן – מכל המועמדים שחיפשת בתהליך שנמשך כל כך הרבה זמן, מצאת דווקא את גל הירש? זה מקומם”. מיקי גולדווסר, אמו של אודי גולדווסר, ביקשה לא להגיב.

אב שכול נוסף, דוד אינהורן, שבנו יהונתן נפל במלחמת לבנון השניה אמר: “אין לי הרבה מה לומר. תשע שנים עברו מאז ששכלתי את בני במלחמת לבנון השנייה ונראה שלגלעד ארדן יש זיכרון קצר והוא שכח את הכישלון הצורב של שדרת הפיקוד במלחמה”.

לדבריו, “אין לי אלא להצטער על הזיכרון הקצר של שרי הממשלה ושל כל המושכים בחוטים. אחרי שאתרגו את כולם, את הרמטכ”ל דאז ואת ארבעת תתי האלופים שפיקדו על חזית המלחמה, ממשיכים בתרבות האתרוג. שניים מתוך ארבעה תתי אלופים בזמן המלחמה קודמו לדרגת אלוף ועכשיו גם תא”ל הירש מקבל פרס ומקבל מינוי לתפקיד המפכ”ל”.

ביקורת נוספת מגיעה מכיוון בכירים במשטרה שמכנים את ההחלטה של ארדן, שבחר שלא למנות מפכ”ל משורות המשטרה כ’יריקה בפרצוף’. “הירש מעולם לא פיקד על תחנת משטרה, אפילו לא תפס גנב, הניסיון שלו כמפקד צבאי לא מספיק לניהול המשטרה”, אמרו.

מבין את תחושות הפגיעה

אל מול גלי הביקורת התייחס היום, בראיון שהעניק לחדשות 2, השר ארדן למינוי: “אמרתי שאני רואה חשיבות במינוי אנשים מבפנים, אך יחד עם זאת עם הזמן התבררה לי העוצמה של התרבות הארגונית במשטרה, במיוחד אחרי מצעד הגאווה.

“שלושת הניצבים עשו ועושים עבודה מקצועית ומסורה, אולם אני צריך להסתכל על הארגון, ולבדוק למה יש פגיעה באמון הציבור. כשאני מסתכל מי מחזיק בסיכוים הטובים ביותר לשנות את הארגון, אני רואה אדם שבא מבחוץ , ושיש לו יכולות ארגוניות מהצבא”.

ביחס לטיעון כי ישנם בכירים החשים פגועים, אמר ארדן: “אני חושב שזו תגובה טבעית. אין בי כעס אלא רק הבנה לכך עם זאת, זו האחריות שלי להביא את מי שאני חושב שיש לו את היכולת לחולל את השינוי. אין כאן אי אמון, אלא הצורך להביא בחשבון את כלל השיקולים”.

על פי ההערכות, המחדל במצעד הביא לשינוי תפיסתי אצל השר לביטחון פנים.

לפני שבוע וחצי הוגשו לו מסקנות הוועדה לבחינת מחדל המצעד במהלכו נרצחה שירה בנקי ונפצעו שישה נוספים, והוא חש כי במשטרה מנסים לטייח את המחדל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות