פרשן הכדורסל הדתי: לא אשדר את המשחק של מכבי

קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב תשחק הערב בפיינל-פור במילאנו • פרשן הכדורסל אלי סהר, הודיע כי לא יפרשן את המשחק עקב מראית עין • אוהדים הדתיים מחפשים פיתרון הלכתי כדי לדעת מי ניצח
בני צור
ט"ז אייר התשע"ד / 16.05.2014 16:13

קבוצת הכדורסל, מכבי אלקטרה תל-אביב, העפילה השנה לפיינל-פור של היורוליג שיתקיים במילאנו, ותשחק הערב בחצי הגמר מול קבוצת צאסק”א מוסקבה.

המשחק יחל בשעה 18:00 שעון איטליה, כשהשבת במילאנו נכנסת בשעה 20:06 – מה שיוצר בעיה עבור אוהדים הדתיים, מכיוון שלפי שעון ישראל המשחק מתחיל ב-19:00 והשבת נכנסת כבר ב-19:12. גם האוהדים שומרי השבת שיצאו למילאנו, יאלצו לעשות את דרכם חזרה למלונות ברגל.

ההלכה אוסרת לברר את תוצאות המשחק בשבת, וזאת מכיוון שהמידע הגיע תוך כדי חילול שבת של יהודים. האוהדים שומרי השבת, שמסתקרנים מאוד לדעת את תוצאות המשחק המכריע, פנו במגוון שאלות מעניינות לרבנים, בכדי לנסות ולמצוא פיתרון הלכתי שיאפשר להם לדעת את התוצאות כבר במהלך השבת. אחד מהם שאל בעבר את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בתקופת כהונתו כרב העיר מודיעין, האם מותר שתושב חו”ל שאצלו טרם נכנסה השבת, ישלח פקס עם התוצאה. הרב דוד לאו השיב, כי אביו, הרב ישראל מאיר לאו, התיר לקבל פקס ממקום שטרם נכנסה בו שבת.

שלט מבודח, שהסתובב ברשתות החברתיות, קרא לשכנים החילונים בבניין לצאת למרפסת בתום המשחק ולצעוק בשמחה או באכזבה, ובכך לרמוז לשכנים הדתיים כיצד הסתיים המשחק.

במהלך העונה האחרונה, מכבי שיחקה שלוש פעמים תוך חילול שבת – ובשלושתם הפסידה. המשחק האחרון היה גם הוא במילאנו, נגד קבוצת ארמני מילאנו, בשבת חול המועד פסח, ומכבי נחלה אז תבוסה כואבת.

כעת מדובר במשחק מכריע, שכן הוא נערך בשיטת הנוק-אאוט. אם תנצח מכבי היא תעלה לגמר הפיינל-פור, ואם תובס – תודח.

 פרשן הכדורסל הדתי, אלי סהר, הודיע כי לא יפרשן את המשחק, למרות שהוא שוהה במילאנו, שם כאמור עדיין לא תכנס השבת. בסטטוס שפירסם בדף הפייסבוק כתב סהר, כי שאל את הרב הראשי כיצד עליו לנהוג? “ובכן הרב לאו השיב לי בזמנו שלמרות שבחו״ל עדיין לא נכנסה השבת אסור לי לפרשן גם עקב מראית עין, ויש עניין נוסף של השתתפות בשידור שבחלקו מעורב חילול שבת”.

סהר הוסיף: “אז בהלכה אין שינוי ואין קיזוז. יותר מששמרו ישראל על השבת שמרה השבת (לפעמים אישית ולפעמים גם איזורית 1-3-1) על עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלו?
    19/05/2014 12:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את מי מעניין הנושא ומי מבין בכלל בתחום הזה?