החרדי שארה”ב מבקשת להסגיר שוחרר למעצר-בית

בית המשפט המחוזי בירושלים הפך את החלטת בית משפט השלום ושלח למעצר בית את החרדי מבני ברק, שנעצר בתחילת השבוע בנתב"ג לבקשת הרשויות בארה"ב, הדורשים את הסגרתו
שייע קליין
ט"ז אייר התשע"ד / 16.05.2014 14:04

בית המשפט המחוזי בירושלים הפך היום (שישי) את החלטת בית משפט השלום בעיר ושלח למעצר בית את החרדי מבני ברק, שנעצר בתחילת השבוע בנתב”ג, לבקשת הרשויות בארה”ב, הדורשים את הסגרתו. זאת לאחר שהוגש נגדו שם כתב אישום בגין מכירת חלקי מטוסי פנטום לאיראן.

בית המשפט קבע שהאיש, בן 64, המיוצג על ידי עו”ד בעז בן צור, יישאר במעצר בית בבני-ברק, עד לסיום הליך ההסגרה נגדו.

כתב האישום הפדרלי נגדו כולל עבירות של ייצוא ציוד צבאי אמריקני ללא רישיון והלבנת הון בשנים 2000-2004, ועבירות של סחר בציוד ביטחוני עם איראן בניגוד לצו נשיאותי, שנעברו בעת האחרונה.

המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה ביקשה מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו, לפי סעיף 7 לחוק ההסגרה, כדי לאפשר לרשויות ארה”ב להגיש את בקשת ההסגרה הפורמלית – ובית המשפט נענה לבקשה. את בקשת ההסגרה יגישו הרשויות בארה”ב בתוך 60 יום.

יצוין כי  ב-1993 עצר האף-בי-איי את האיש בארה”ב, והוגש נגדו כתב אישום על יצוא בלתי חוקי לאיראן. במשפט התקשתה התביעה האמריקנית להוכיח את קשרי המסחר עם האיראנים ובעסקת טיעון הודה האיש בעבירות על חוקי היצוא האמריקנים ונידון לחצי שנת מעצר בית, אותו ריצה ב-1995.

גם בישראל התקשו מאוחר יותר להוכיח את אשמתו, והוא זוכה מאשמת מכירת לא חוקית לאיראן, אך נקנס בשימוש שלא כדין בהיתר יצוא.

במהלך השנים 2000-2002 נעצר האיש שוב בחשד למכירת ציוד צבאי לאיראן, אך הפרקליטות שוב התקשתה להוכיח את אשמתו. כעת כאמור נעצר שוב לאור בקשת הרשויות בארה”ב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות