כך מנסה יהדות התורה לשנות בחשאי את ‘חוק הגיוס’

בחדשים האחרונים מתקיימת סדרת פגישות שקטה בין נציגים מ'יהדות התורה' ליועה"מ של משרד הביטחון כדי להגיע לנוסחה מתוקת של החוק שתעמוד במבחן בג"ץ • ליצמן אישר: "קיימים דיונים על חוק הגיוס" • בכיר ביהדות התורה: "נעשה הכל על מנת לאפשר ללומדי תורה להמשיך ללמוד ללא הפרעה. עמדתנו היתה ונשארה אחת: מי שלא לומד, שיתגייס.
אליעזר היון
ג' אלול התשע"ה / 18.08.2015 13:03

יהדות התורה והיועץ המשפטי של משרד הביטחון נפגשים בחדשים האחרונים במטרה לנסח מחדש את ‘חוק הגיוס’ שהועבר על ידי מפלגת ‘יש עתיד’ בכנסת האחרונה.

התיקון לחוק הגיוס הינו חלק מההסכמות אליהן הגיעו הליכוד ויהדות התורה במשא ומתן הקולאיציוני.

בפגישות משתתפים עורך הדין אחז בן ארי – היועה”מ של משרד הביטחון, וסגני השרים יעקב ליצמן, מאיר פרוש, ויו”ר וועדת הכספים משה גפני.

במהלך הפגישות ינסו המשתתפים להגיע לנוסחה משפטית, שתהיה חסינה בבג”ץ ומנגד לא תכלול סנקציות במקרה של אי-עמידה ביעדים.

כדי להבטיח את יעילות העבודה ללא לחצים פוליטיים כאלה ואחרים, מנסים המשתתפים בה לשמור על שקט יחסי. אמש רמז סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על קיומם של המפגשים הללו, כשאמר בראיון ל’קול חי’: “ישבנו היום עם עו”ד מירון בעניין התקדמות הדיונים בחוק הגיוס”.

גורם ביהדות התורה אישר הבוקר לערוץ 7 את קיומם של המגעים ואמר כי: “סיעת יהדות התורה תעשה הכל על מנת לאפשר ללומדי תורה להמשיך ללמוד תורה ללא הפרעה. עמדתנו היתה ונשארה אחת: מי שלא לומד – שיתגייס. מי שלומד תורה – שיתאפשר לו ללמוד תורה ללא הטחת סנקציות כאלה או אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות