עימותים עם שוטרים בהפגנות נגד פתיחת ‘יס פלאנט’ בשבת בבירה

אלפי חרדים הפגינו בערב שבת נגד פתיחת מתחם הקולנוע 'יס פלאנט' • כמה מהמפגינים ידו אבנים על מבנה של רשות השידור וניפצו שמשות • היום התעמתו כמאה חרדים עם כוחות המשטרה וניסו לחסום את רחוב הנביאים - אך נבלמו • לא היו מעצרים
חיים טוויל
ל' אב התשע"ה / 15.08.2015 20:53

כמאה חרדים הפגינו היום (שבת) אחר הצהריים פתיחת מתחם הקולנוע ‘יס פלאנט’ בשבת.

במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה הרבים שאבטחו אותה.

המפגינים, שיצאו מכיכר השבת, ניסו לחסום את רחוב הנביאים שבקו התפר שבין השכונות החרדיות בעיר, אך נחסמו על ידי השוטרים.

אתמול הפגינו אלפי חרדים בשכונות רוממה ומאה שערים במחאה על פתיחת המתחם בשבת. במהלך ההפגנות בצומת מלכי ישראל ושרי ישראל התפתחו עימותים עם שוטרים. מהמשטרה נמסר כי יודו אבנים ונופצו שמשות של מבנה המשמש כעמדת אבטחה של בניין רשות השידור.

השוטרים תחמו את האזור והדפו את המפגינים, תוך “שימוש בכוח סביר”.

לא דווח על מעצרים או על פצועים.

קומץ מפגינים אלים תקף גם רכב של תיירים שנקלע בטעות לרחוב שרי ישראל. שוטרים שהיו באיזור חילצו את התיירים המבוהלים ללא פגע.

בינתיים, המתחם ממשיך לעבוד ומכניסת השבת מוקרנים בו סרטים כמתוכנן.

הפגנות שבת

הפגנות שבת

הפגנות שבת

מנכ”ל עמות חדו”ש אמר בתגובה: “ספק אם יש אויבים גדולים לשבת כמו הקנאים החרדים בירושלים שמחפשים כל סיבה כדי להתפרע, להשתמש באלימות ולרמוס את השבת”.

לדבריו, “בציבור החרדי מתקיימת באופן קבוע חלוקת עבודה. הבריונים מפגינים ופוגעים במשטרה, בנהגים וברכוש, והפוליטיקאים מפעילים אלימות ובריונות פוליטית. המפלגות החרדיות לא יוכלו להתנער מהאחריות שלהן להבערת הבירה. הן יצאו למאבק מיותר למרות שידעו שבתי קולנוע בשבת הם חלק מן המציאות הירושלמית כבר זמן רב”.

הוא הוסיף: “הציבור החילוני וביחוד השמאל מתפתה מדי פעם להאמין שאפשר לשתף פעולה עם המפלגות החרדיות האנטי ציוניות. מבחינה זאת אולי טוב שמגיעות הפגנות הקיץ ומזכירות מי קובע את הטון בציבור החרדי ואיך הפוליטיקאים תמיד יגררו אחרי הקיצונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בירושלים גור ובעלז מכרו את העיר
    15/08/2015 22:44
    דייטש
  1. שיפגינו מול גור
    קיבלו את מתחם שנלר ומכרו את קדושת ירושלים