חייבים לקום ולדבר על הפדופילים • הטור של מירי שניאורסון

הגיע הזמן להניח דברים על השולחן. אם לא נתמודד בגלוי עם הפדופילים נעמוד בפני מצב הרבה יותר חמור בעתיד • החברה החרדית צריכה לדבר בקול ברור על התופעה הזו
מירי שניאורסון
כ"ט אב התשע"ה / 14.08.2015 14:11

ערב ראש חודש אלול הוא זמן מתאים לחשבון נפש של החודש כולו לקראת חודש הסיכום השנתי הבא עלינו לטובה.

פרשת השבוע – פרשת ראה – שלעיתים נקראת בשבת הראשונה של אלול ולעתים בשבת האחרונה של מנחם-אב, מעניקה לנו את הכוח להתמודד מול היצרים והתכונות עמן נולדנו.

כך מסביר הרבי את הפסוק “ראה אנוכי נותן לפניך היום ברכה וקללה” הפותח את פרשתנו:

ראה – הקב”ה נותן לנו ראיה פנימית, כזו שהיא למעלה מדרגת שמיעה והבנה. משה רבנו פעל בדרגת ראיה. כשאדם רואה הוא לא נדרש לפרשנות.

אנוכי – ראשי תיבות ‘אנא נפשי כתבית יהבית’. הקב”ה נותן לנו את פנימיותו על ידי כוח התורה המהווה תרופה לכל נפש.

נותן – הסיוע שה’ נותן לנו בא באופן של “נתינה” עליה אמרו חכמינו זיכרונם לברכה “כל הנותן בעין יפה נותן”.

לפניך – נתינת הכוח נעשית באופן מותאם לפנימיותו ותכונותיו של כל אדם ואדם.

היום – הנתינה נעשית מחדש מידי יום. בכל רגע ה’ נותן לנו את הכוחות להתמודד עם טבענו.

ברכה וקללה – יחד עם נתינת הכוח יש בידנו את כוח הבחירה לבחור בכל רגע בין שלילי לחיובי. ביכולתנו להחליט אם להשתמש בברכה האלוקית או בקללה שתפעל נגדנו.

הברכה היא ללכת נגד המידות השליליות שלנו. לכאורה קללה. אבל לא! זו הברכה האמיתית, לכוף את הטבע שלנו לרצון ה’. זה באמת הרצון האמיתי של כל יהודי ויהודי.

  פדופיל גאה

אני רוצה לספר לכם את סיפורה של צילי.

צילי היא מטפלת הוליסטית מדופלמת, שהצליחה בחיים למרות סיפורה המזעזע. צילי החליטה להקדיש את חייה לסיוע לנפגעי פגיעה בילדים. היא מסכמת במשפט אחד את כל חייה: “לאבא שלי היו נטיות פדופיליות והוא כמעט הרג אותנו”!

“הגיע הזמן לדבר על זה גלויות ולהפסיק להסתיר את זה. אם אדע על חברות שלי שנגעו בילדים שלהן, אתלונן עליהן ללא ספק. אסור בשום פנים ואופן לטאטא את זה מתחת לשטיח. זה הורס חיים שלמים.

“אני יודעת על מוֹרֶה שהרבנים ידעו על ה’בעיות’ שלו ובכל אופן אישרו להמשיך להעסיק אותו. הילדים שנפגעו ממנו גדלו והפכו לבחורים שבסופו של דבר פרקו עול תורה ומצוות. כבר אין טעם להסתיר את זה. חייבים לדבר על זה כדי לבלום את זה. חייבים להסביר לילדים, גם בישיבה קטנה ואפילו בישיבה גדולה, כי היום הכל חשוף וגלוי.

“מסתובבים בינינו המון אנשים שנפגעו בילדות, שהחיים שלהם נהרסו. אנשים שמתפקדים ב-20% מיכולותיהם משום שהם עסוקים בהתמודדות עם הנזקים שנגרמו להם בילדות.

“ואם לא נדבר על זה, זה רק יילך ויחמיר בעתיד”.

חייבים לקום ולדבר על זה!

 חולה גאה

ונחזור לפרשת השבוע ולחודש אלול. חודש אלול מכונה חודש הרחמים והסליחות.

הרבי, בשיחה מלאת רחמים בנושא ה”גאים”, מבהיר כי העלאת העובדה שמדובר בתכונה או מחלה רעה המקננת בגופו של אדם, אינה פגיעה בכבודו. אלא אדרבה, ניסיון לסייע לו להבריא.

זה נכון שאנשים נולדים עם תכונה מסוימת. אך הטענה שהיות והוא גדל עם זה ומאיזה סיבה שהיא לא פתרו ותקנו את הבעיה הזאת אצלו, אינה מצדיקה את המשך הטעות.

ואם הוא חושב שהדבר הבלתי מזיק לו הוא דבר שלא מזיק לעולם, הדבר רק מראה ומוכיח עוד יותר שהחולי טמון בו הרבה יותר עמוק והרבה יותר מסוכן וצריך אמצעים מיוחדים כדי להצילו.

מוכרחים להסביר שלא נכנסים פה לפלפול מי אשם ומה אשם, הרי הסיפור פה האם זה “ישובו של עולם”, הרי סוף כל סוף אנחנו בעולמו של הקב”ה והבא לטהר מסייעים בידו.

אדרבה, אדם כזה שנדרש להתמודדות כה גדולה, הוא אדם שה’ העניק לו כוחות גדולים ועצומים. כי הקב”ה אינו נותן לאדם ניסיון שהוא אינו יכול לעמוד בו.

ב’יום-יום’ של כ”ח מנחם-אב (היום יום הוא ספר פתגמים לכל יום שליקט וכתב הרבי טרם התמנה לרבי) נכתב כך: דרכי הרפואה בחולי הגוף בכלל, שתיים הן: א. לרפאות את האבר או הכוח המקולקל, חולה וחלוש. ב. לחזק את האיברים והכוחות הבריאים, אשר הם יתגברו על האבר וכוח החולה לרפאותו.

הדוגמא מזה בחולי הנפש הן שתי דרכי העבודה: תשובה ומעשים טובים.

חודש מנחם אב בא לנחם אותנו על מה שחסר לנו – בית המקדש. חודש אלול הוא חודש הרחמים. הרחמים מעלימים לגמרי את החסר. הם מעל הנחמה.

רחמיו של הקב”ה כה גדולים עד כי כל אחד רואה – “ראה אנכי נותן לפניך” – את הכוחות העצומים הטמונים בו להתגבר על כל מכשול ולחזור לאבינו שבשמיים על ידי תשובה, מעשים טובים והרבה תורה כי “בראתי יצר הרע”, הקב”ה מבהיר שהוא טבע באדם את התכונות השליליות, אבל “בראתי לו תורה תבלין!”. נתתי לכל אחד ואחד את הכוח להתמודד עם תכונותיו השליליות ולבחור בברכה.

בברכת חודש טוב וכתיבה וחתימה טובה.

 • חלק מהטור מבוסס על שיחותיו של הרבי מליובאוויטש. הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי”, מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו: [email protected]

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודקת בגדול
    23/08/2015 10:48
    פינקי
  1. אני מוכן לעזור לך להקים ארגון שילחם בחומרה בתופעה הזו. איך יוצרים קשר?

  2. פדופילים
    10/09/2015 18:22
    דרי לב
  3. לא רק למגר את התופעה אלה לסרס את חולי הנפש שם ולהעיף אותם לקיבינימט סוטי מין