רב מקרית ספר תוקף את הרב צבי פרוש: “הוא לא רב, הוא כלומ’ניק”

אחרי שהרב צבי פרוש מקרית ספר צוטט אומר כי "המנהיגים של הציבור החרדי נחשבים מהערב רב" - תוקף רב ממודיעין עלית את האיש בחריפות: "אומר בלשון המעטה שבושה לקרוא לו 'רב', הוא לא רב ואפילו לא ערב-רב"
יוני גרין
כ"ז אב התשע"ה / 12.08.2015 17:46

הרב צבי פרוש, רב ‘מנין אברכים’ בקרית ספר, שאמר בשיחה שמסר והוקלטה בקו פנימי של תנועת ‘בני תורה’, כי “המנהיגים של הציבור החרדי נחשבים מהערב רב” – מותקף מאז פורסמו הדברים מכל עבר.

במהלך השיחה ציטט הרב פרוש את הרב קלמנוביץ, ואמר כי אינו זוכר אם הרב התבטא כי הם נחשבים מה’ערב רב’, או מ’זרע  עמלק’, אך “לצערינו… בהנהגה יש את דרך ההשכלה כפשוטו, יש בתוכינו את ה’ערב רב’. אלו דברים שקשים לעיכול”.

דבריו של הרב פרוש, שפורסמו בקו הנייעס ‘מרכז החדשות’ עוררו סערה.

בשיחה שקיים עם חרדים 10, הביע הרב פרוש תמיהה על הדברים שיוחסו לו והכחיש כי התכוון לגדולי ישראל: “לקחת את זה לגדולי ישראל – חס וחלילה. אצלנו בבית כנסת אני צועק על כך שאינני מוכן שהנושא הזה (-המחלוקת בציבור הליטאי) ידובר כלל”.

מי שיוצא במתקפה חריפה במיוחד נגד הרב פרוש, הוא אחד מרבני שכונת ‘הגבעה הדרומית’, שם ממוקמת קהילתו של הרב פרוש.

“אני שמח על ההזדמנות… בוא נעשה סדר בדברים”, הוא אמר בשיחה שפורסמה ב’מרכז החדשות’. “קודם כל אני מדבר בשמי, כי רבני השכונה טרם החליטו איך לפעול מול הדברים.

“צבי פרוש הוא בחור, אדם, ששימש כגבאי, איש של ילדים-‘מתמידים’ כמו שזה נקרא, מפקח לילדים, למד בישיבה חלשה. אומר בלשון המעטה שבושה לקרוא לו ‘רב’, אני לא יודע אם הוא מסוגל למנות את שמות המסכתות שלמד בחייו בעל פה, ודאי לא מעבר לזה”.

הרב המשיך ותקף: “לא שימש אצל אף אחד, לא רב באף מקום… גבאי בית כנסת שמספר ‘בלעבתים’ [בעלי בתים] רצו מנין בפני עצמו חיפשו אדם ברמה שלהם, מצאו אדם ברמה פחות מהם. אדם מתוסכל, שאין לו משרה תורנית.

“עם כל הכאב, קודם כל האדם בפני עצמו לא רב ואפילו לא ערב-רב. אדם פשוט ומתוסכל ששייך לאותה קבוצה שמתוסכלת ממצבה ושולחת בלי רסן בשאט נפש בגדולי ישראל. האדם הזה מוכר היטב, כולנו כאחד כל תושבי השכונה, אני אישית מכיר אותו הרבה שנים, לא מדובר לא ברב ולא בחצי רב”.

תחושת גועל

בהמשך הדגיש הרב ואמר כי הרב פרוש, אותו סירב לכנות בשם ‘רב’, שואב את השקפותיו מרבנים שפועלים בדרכים שמזכירות את ‘קורח’: “התסכול הגדול שאותנו תסכל הוא שהאיש הוא רובוט חלש, האיש הזה הוא אדם שיונק את כל מעיינות מהרבנים שלו שהם ‘כאילו’ נמצאים באיזו שהיא ניטרליות, בהשקפה באמצע. מדובר באנשים שכל מגמתו לחרף את רבותינו. מה שעשה קורח.

“צבי פרוש הוא הסמל של אותם אנשים שפשוט יונקים בטיפשות ובכסילות מסע דה-לגיטימציה של שנים רבות של ראש ישיבה שמדבר בישיבתו באותה צורה ובאותה שפה. ולא הוא, צבי פרוש, לא שווה עגמת נפש של רבבות בני התורה. כמה דוחה וגורם לתחושת גועל”.

בהמשך הסביר הרב כי כינויו של הרב פרוש כ’אחד מרבני השכונה’ פוגע באוכלוסיה: “מדובר בשכונה של אברכים שיודעים לזהות מי הם תלמידי חכמים, ומי מציגים עצמם ככאלו גם אם לבושים בחליפה ארוכה.

“אין לו שום מעמד ושום כלום, זה מעליב אותי כבן תורה שצבי פרוש נקרא מרבני שכונתנו. הוא לא רב, יש לו קראוון קטן שיש בו מספר בלעבתים ויש לו מספר מניינים”.

מקבל ארס מרבותיו

“אין אנשים נייטרלים”, קבע הרב. “מי שלא מכריז קבל עם ועדה ויאמינו בה’ ובמשה עבדו, במרן ראש הישיבה, ומתחכמים ומתפלספים ונאחזים בקרנות המזבח”.

הרב טען כי הטיעון שהרב צבי פרוש משמש תלמיד של הרב שך אינו נכון: “אני יכול לומר לך שהוא בחיים שלו לא ראה את הרב שך. כמי שראה את הרב שך ולמד אצלו, הדברים ברורים. זה לקחת את ההיפך הגמור, מה שכל הציבור סולד ממנו. פרוש הוא סימפטום של אנשים שמנסים להתיפייף. כמו ששמעתי אותו בהקלטה, ‘אני שואל שאלות'”.

במהלך דבריו סיפר הרב כי אחד התלמידים של הרב פרוש סיפר לו כי בכה לשמע הדברים. “המציאות הזו שמסתובב בן אדם שכאילו מקבל גב, ואגב, לא מרבני העיר, לא בבית הוראה אליו ניסה להידחף בכל הכוח. הוא כלומניק. הוא לא בן אדם רציני. פעם ניסה להיות מפקח בחיידר, התברר שהוא לא מתאים. יש רק נושא אחד ויחיד: יש לו רבעס בבני ברק, ומשם מקבל את הארס שמחלחל בו”, טען הרב.

 “ברוך ה’ אנחנו בקרית ספר הצלחנו להתנתק מהם. הבעיה היא בארס של האנשים האלו. צריך מיד לשאול, מי הרבי שלך. ואם הוא לא משלנו מראש לדעת להיפרד מהם. השכונה שלנו כפופה למורנו ורבינו ראש הישיבה, בתי כנסת, כוללים, חיידר, הכול מתנהל על פי הנחיותיו של הראש ישיבה”.

הרב חזר והדגיש: “צבי פרוש זה לא רב, הוא לא רב. ישיבת חכמת התורה זו לא ישיבה שאפשר לומר שהיא ישיבה חשובה בקרית ספר, לא רוצה לדבר, אבל זה לא ישיבה חשובה בקרית ספר.

“אותי מקומם שבדרך עקיפה שצבי פרוש מקבל לראשונה במה של רב. הוא לא רב, הוא לא יהיה רב, הוא לא יודע לקרוא משנה, הוא כלומ’ניק”.

הרב צבי פרוש סירב להגיב. 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי זה ה
    13/08/2015 12:49
    חרדי
  1. רב שפל, כמו שלמדונו חז”ל – כל הפוסל במומו פוסל.
    הרב פורוש, הוא רב קהילה, משמש את רבותיו הוא, והמטומטמם שדיבר בצורה שפלה כל כך לא שווה להתייחס אליו. זה נראה שהרב פורוש הוא רב של קהילת אנשים בוגרים (בעלי בתים ח”ו ? ) וה”רב” שהבאתם בכתבה עדיין לא הגיע אפילו להיות גנן בגן ילדים.

  2. איציק שרייבר
    13/08/2015 14:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בגלל כסף שאביו ז”ליכל להפסיד ממינויו של הגרש”ז גרוסמן לרב מודיעין ע”י מרן הרב שך

  4. המנהיגים של הציבור החרדי
    13/08/2015 14:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הרב פרוש מדבר על הח”כים החרדים, ולא חלילה וחס על מרן הרב שטיינמן.
    הוא חזר על דברי הרב קלמנוביץ.
    אני שייך לבני תורה והבנתי את זה מיד.
    יש מסיתים ומדיחים שמנסים להשמיץ את אנשי בני תורה בהנהגת מרן הרב אוירבך.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   17/12/2017 21:48

      פשות להוציא שם רע על רב של בית כנסת (קהילה) מי שיש לו חלק בזה אין לו חלק לעולם הבא
      נ.ב מה שכתבו בתגובה 3 אמת!