חקירת ההסתה כנגד החיילים החרדים – ביחידת לה”ב 433

בעקבות הדיון שיזם 'המטה החרדי בליכוד' בוועדת חוץ ובטחון על קמפיין ההסתה נגד מגייסי החרדים - הוחלט: אירועי הסתה ואלימות כנגד חיילים חרדים יועברו ישירות לטיפול היועץ המשפטי ופרקליט המדינה • המשטרה תטפל באיום על החיילים החרדים - גם כשלא מוגשות תלונות • המשטרה תבצע חקירה אישית כנגד המממנים, המפיצים והמארגנים של הקמפיין
נחמן גור
כ"ו אב התשע"ה / 10.08.2015 22:12

היום (שני) הוציאה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את מסקנותיה, בעקבות הדיון שיזם ‘המטה החרדי בליכוד’ על קמפיין החר”דקים,  ועל ‘ההסתה והאלימות כנגד חיילים במגזר החרדי’.

הדיון התקיים לפני  עשרה ימים, בניהולו של יו”ר ועדת המשנה ח”כ יואב קיש מהליכוד, בעקבות פניית המטה החרדי בליכוד, והוא התמקד בניסיונות למצוא פתרונות אפקטיביים לקמפיין ההסתה ה’חרדקי”ם’, וכן במתן מענה לחיילים חרדים החוששים מגל האלימות ההולך וגובר בתקופה האחרונה.

בדיון השתתפו נציגים מצה”ל, מהמשטרה ומהפרקליטות.

בין היתר החליטה הוועדה:

– ראש חטיבת החקירות תנ”צ אורי מכלוף הודיע כי בעקבות חומרת הדברים, הטיפול בנושא ההסתה הועבר לטיפול היחידה הארצית לטיפול בפשע מאורגן – יחידת להב 433.

– משרד המשפטים הודיע בעקבות הדיון, כי נושאים הקשורים להסתה ואלימות כנגד חיילים חרדים, מועברים ישירות לטיפול הדרג הגבוה ביותר במשרד, היינו – היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

– הוועדה דורשת את לקבל את מספר החרדים המבקשים פטור ממדים, גם במקום בו אין חשש ספציפי לחייל.

– הוועדה דורשת מהמשטרה טיפול יזום באיום על החיילים החרדים – גם כשלא מוגשות תלונות, בניגוד למצב הקיים היום.

– הוועדה דורשת מהפרקליטות, המשטרה וצה”ל להעמיד איש קשר מיוחד שיהיה מופקד לטפל אך ורק בנושא זה.

– בקשר לקמפיין החר”דקים, הוועדה מציינת כי המשטרה והפרקליטות לא עשתה די בכדי לעצור זאת, והיא דורשת לבצע חקירה אישית כנגד המממנים, המפיצים והמארגנים של הקמפיין – דבר שלא נעשה עד היום.

מהמשטרה נמסר: “המשטרה פתחה בחקירת הנושא מיד עם קבלת התלונה הראשונה.

בהמשך, כאשר החלו להצטבר תלונות נוספות – נעשה איחוד תיקים. כאשר החוקרים הבחינו כי ישנו גל שני ובעיקר הגל האחרון, המכונה ‘הציידים’, הוחלט להעביר את החקירה ללה״ב – שלה יש יכולות חקירה עמוקות ומיוחדות יותר.

המהלך החל לפני מספר שבועות והחקירה בעיצומה.

בוועדת חוץ ובטחון נערך לפני כשבועיים דיון בנושא, חלקו היה גלוי וחלקו סמוי. זאת יש להבהיר: המשטרה היא זו שהחליטה להעביר את החקירה ללהב”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל דיבורים. מה יש כל כך הרבה לחקור????
    11/08/2015 10:30
    רפאל
  1. מקומם של החלאות מממני ומבצעי הקמפיין בכלא ביחד עם גרועי הרוצחים!!!

  2. עוד בדיחה עצובה
    11/08/2015 11:02
    צהלניק
  3. כמה זמן צריכים “לחקור” דברים גלויים וידועים, מבלי לעצור אפילו מעורב אחד לחקירה? וידר ושות’ מהמטה החרדי – הפסיקו עם הבדיחה העצובה כאילו אתם עומדים לימין החיילים החרדים. אם יש לכם מידע – מסרו למשטרה!