ילדי רכסים בנו את המדורה הכי גדולה בארץ • וידאו ותמונות

ילדי העיר רכסים הציבו לעצמם אתגר: להקים את המדורה הכי גדולה בארץ • הם אספו מאות משטחים מעץ והציבו אותם באופן מסודר • התוצאה: מבנה בגובה כמה קומות
יוני גרין
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 14:46

בחצר תלמוד תורה ‘תשב”ר הרב’ ברכסים תודלק במוצאי השבת הקרובה – ל”ג בעומר, המדורה הגדולה בארץ. המדורה, בגובה של למעלה מעשרה מטרים, מורכבת מיותר מאלף משטחי עץ, גזם ופסולת עץ. בשל דרישת ראש המועצה המקומית רכסים, הרב יצחק רייך, הוקמה גדר מיוחד שתתחום את סביבת המדורה ושתי כבאיות כיבוי אש וכונני ‘איחוד הצלה’ ממרחב כרמל יאבטחו את החוגגים.

• לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

במתחם המדורה נחפרה גומחה להצבת בסיס המדורה – כפי שקבע מהנדס בטיחות, על מנת שהמדורה לא תפגע בחוגגים ובסביבה. בסיס המדורה אף נתמך במוטות פלדה לשמירה על יציבות המדורה, והילדים הצטיידו בקסדות בטיחות מיוחדות, במהלך עבודות בניית המדורה.

את המדורה הגדולה מדליק מידי שנה המשגיח הגה”צ רבי דב יפה. לאחר מכן מתכנסים ילדי תשב”ר הרב בחצר הת”ת, שם יתקיימו חידונים ושעשועונים חינוכיים לילדים, לצד שירה ושמחה וריקודים ופעילות אטרקטיבית, המעסיקה את הילדים במשך שעות ארוכות.

“המועצה המקומית רכסים נערכת לל”ג בעומר הן מבחינה רוחנית והן מבחינה גשמית”, אומר ראש המועצה, הרב יצחק רייך. “בשנה האחרונה הפכה רכסים לסביבה ירוקה, ובעקבות כך יצאנו בקריאה לכל ילדי הת”תים ביישוב שלא להשתמש במדורות בחומרים דוגמת צמיגים וכדומה – ובעקבות כך אף סיפקנו משטחי עץ מאזורי תעשייה סמוכים. בכך גם מנענו גיזום של עצים בתחומי המועצה”.

בהתאם לעקרונות “רכסים – איכות של סביבה”, הכשירה המועצה המקומית שטחים להקמת המדורות השונות, ובמקביל פעלה מחלקת הביטחון של המועצה המקומית, יחד עם קציני כיבוי, לפינוי מדורות שנבנו בצורה מסוכנת ובאזורים שאינם מותרים לכך. גם במהלך ל”ג בעומר יתקיימו הסיורים המשותפים במטרה לצמצם הדלקת מדורות ללא פיקוח. ועדת התחבורה של המועצה אף תיאמה עם “אגד” שינויים במסלולי האוטובוסים ברכסים, המתבקשים לנוכח מיקומן של המדורות השונות.

בתוך כך, בת”ת ‘תורת חיים’ ברכסים, אשר הוסמך כ”בית ספר ירוק” ופועל רבות למען שמירה על איכות הסביבה, הוחלט לוותר על מדורת הענק הגורמת לפליטת פיח ולעשן רב, ובליל ל”ג בעומר יסתפקו בת”ת בהדלקת חבית עם שמן זית וצמר גפן. כך גם נוהג ת”ת ‘יקירי רכסים’ לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי”ע.

רכסים (7)

רכסים (6)

רכסים (5)

רכסים (4)

רכסים (3)

רכסים (2)

רכסים (1)

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם תותחים ברכסים
    15/05/2014 15:39
    עודד
  1. מפורים המועצה שם שולחת להם קרשים

    • אחד משם   15/05/2014 17:34

      כבר יותר מעשרים שנה זו המדורה הגדולה בארץ דבר מדהים הודות למנהל הרב בירינבוים
      ולמפקח הרב ליברמן.